پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انتخاب چیست؟اصلح کیست؟

آنچنان که وحی منزل نقش آدمیان را در تبیین سرنوشت خویش بیان فرموده که "ان الله لا یغیروا ما بقوم ،حتی یغیروا ما بانفسهم" دانستن هر چند لازم است اما کافی نیست،بلکه عملکرد ماست که ما را به نتایج مطلوب و یا نامطلوب می رساند.حضرت حق(جله جلاله) در قرآن مجید به کرات انسان را در جایگاه انتخاب گری قرار داده تا ماهیت عقلانی و فهم او را در خصوص سرنوشت خویش به نمایش بگذارد ،پس می طلبد که انسان با استفاده و بهره وری از نیروی عقلانی و باور داشت های خرمندانه خویش اهداف خود را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و با تنظیم دلایل منطقی و با انتخاب درست راه رسیدن به بهترین آن اهداف را برگزیند.
یقینا سود و زیان هر انتخابی رابطه مستقیم با میزان شناخت و درک و فهم انتخابگر و اصول عقلانی و علمی و فهم اجتماعی و معیارهای انسان دارد.به طبع اگر خطایی در انتخاب های ما صورت گیرد ،از ماست و اگر زیانی از انتخاب ناصحیح عارض زندگی ما بشود ،آنهم از خطای ماست و ما مجاز نیستیم دیگران را در انتخاب خود مقصر بدانیم.با این اوصاف و با درک صحیح از انتخاب درست می توانیم گام های مفید و موثری را در زندگی مان برداریم و در عوض با اشتباه و انتخابی نادرست ،ضرری بر خود وارد سازیم که حتی سالها هم نمی توان سایه شوم آن را از زندگی خود بزداییم.        
با این مقدمه ضمن تاکید نگارنده بر انتخاب صحیح ،ذهن خواننده را به سمت انتخابات پیش رو هدایت کرده و به تبیین انتخاب اصلح می پردازد.       
در انتخابات و اصول  دموکراسی و حق نظارت مردم بر سرنوشت خویش دو مساله مهم مطرح می باشد .یکی اصل شرکت در انتخابات و انداختن رای در صندوق و دوم شناخت کاندیدای اصلح که بسیار مهم و کار حساسی به نظر می رسد.
در مورد اول که خارج از بحث مطروحه ما قرار دارد ورود نمی کنیم ،چرا که تمام کسانی که در یک کشور زندگی می کنند باید تابع قانون جاری آن کشور باشند و قوانین و ساختار قانونی کشور ما بر شرکت همه در امر انتخابات تاکید دارد .از سویی دیگر شناخت اصلح که کار بسیار سخت و مشکل است و همگان را به تفکر در آن می طلبد راهی است که گاهی توسط خود شخص رای دهنده (بدون واسطه )به خاطر اطلاعاتی که از سوابق اجرایی ،انگیزه ها ،افکار و عقاید فرد ،میزان ایمان و تعهد و دلسوزی او نسبت به جامعه خود و مردم و... دارد ،اقدام به رای دادن می کند و اما گاهی فرد توان قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح را به علت تعدد کاندیدا و ... ندارد. در اینجاست تا از طریق شناخت مع الواسطه اقدام نماید که حساسیت انتخاب اصلح را به ضریب بالایی می رساند.
نکته ای که در انتخابات پیش رو عیان است آن است که کاندیدایی بر گزیده اکثریت مردم است که دارای سوابق اجرایی مفید به سود مردم منطقه باشند.هر چند در این زمینه سیاه نمایی هایی دیده می شود و گروهی که تا آخرین لحظه قدم مثبتی برای منطقه و حوزه انتخاباتی خویش بر نداشته و با نظر داشتن به کرسی های وکالت مردم در بهارستان خود را مدافع حقوق و خادم مردم جلوه می دهند اما نباید این نکته را از قلم انداخت که سوابق آنها نشان  دهنده صحت گفتارشان می باشد.       
مردم باید با دقت و حساسیت بالا و با در نظر گرفتن شرایط فعلی نامزد درخصوص سخنوری و قدرت ستاندن حقوق و زمینه های مدیریتی ومیزان پاسخگویی و شفاف بودن با موکلان خود و با عنایت به میزان حضور وی برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه ، قبل از نامزدی برای انتخابات شخصی را به مجلس شورای اسلامی بفرستند که در سالهای آتی بتواند جایگاه منطقه را بهتر جلوه دهد و جوابگوی اعمال انجام شده در حوزه انتخابیه اش باشد.مردم چشم براهند تا وکیلی را انتخاب کنند تا حفره های ناشی از سوء مدیریت گذشته جبران شود و آنها بتوانند با خیال راحت از انتخاب درست اصلح خود ، در پایان  زمان انتخابش دم زنند.به امید آنروز

نظرات 6 + ارسال نظر
دوست 1390/11/04 ساعت 08:35 ب.ظ

براساس اصول قانون اساسی مهم تریت وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی عبارت است:
1. وضع، شرح و تفسیر قوانین عادی در عموم مسایل کشور.( اصول 71 و72)
2. حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور.( اصل 76)
3. تصویب عهدنامه‌ها، مقاوله‌ نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‏‏ های بین‌المللی. اصل77)
4. تصویب گرفتن و دادن وام یا کمکهای بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت.( اصل 80)
5. تصویب استخدام کارشناسان خارجی در موارد ضرورت.( اصل 82)
6. حق سئوال از رییس جمهور و وزیران.( اصل 86)
7. استیضاح هیأت وزیران یا هر یک از وزیران.( اصل 89)
8. رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت.( اصل 85)
9. استیضاح و رأی به عدم کفایت رییس جمهور.( اصل 89)
10. مرجع رسیدگی به شکایات مردم از سایر قوا. ( اصل 90)
بله آقای بهرامیُ وظیفه نماینده مجلس در قانون مشخص شده و کاندیداهایی که با وعده های سطحی و بی ارزشی مثل آسفالت کردن کوچه تون و تکمیل پروژه بزرگ هرس بلوار میان به بازار بدون که اون وظیفه اصلی خودش رو بلد نیست چه برسه به اینکه این کارها. پس بیا تو وبت مردم رو آشنا بکن با وظایف خطیر یک نماینده:

اونهایی که خودشونو کاندید کردن شعارهای بهتری دارن میدن/یکی شون که من باهاش صحبت کردم گفت که اگه رای بیاره کوه پشت هتل رامسر را لودر میزنه و میریزه تو دریا/مردم هم رو کوه خونه درست کنن هم تو دریا/حالا تصور کن چی میشه این طرحش وقتی عملی بشه/نمی خوای بهش رای بدی؟

دوست 1390/11/04 ساعت 08:27 ب.ظ

نماینده باید متدین باشد، انسان های متدین می توانند مورد اعتماد قرار بگیرند.
نماینده باید انقلابی باشد، روحیه و نشاط و امید و قوت و روحیه ی انقلابی در او وجود داشته باشد، تا بتواند راه هایی که به نظر بن بست می رسد بشکافد و پیش برود. باید خدوم، امتحان داده، با کفایت، برنامه دار، خوش نام و جوان گرا باشد و به جوانها اعتقاد داشته باشد.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
خانم فدایی آیا موارد ذکر شده در سخنان آقا رو توی نامزدهای شهرتون می بینی من که تو شهرمون سراغی نمی بینم راستی اگه حالت بدشد میتونی داروی ضد تهوع با نام متوکلوپرامید میل کنید

دوست آنست که گیرد دست دوست/اونم وقتی حالش بده

دوست 1390/11/04 ساعت 08:10 ب.ظ

خانم فدایی چریک اگه خیلی حالت بده می تونین از داروهای ضد تهوع استفاده نمایید و اینکه خدارا شاکریم که تو شما حالی بود ؛ وگرنه من که حالی تو بقیه نمی بینم

منظورتون حال بود یا هال؟شفاف سازی کن

اههههههههههههههههه چقدر بدبین؟
حالم بد شد...
اقای دوست چقدر ضد حالن؟

مو خیال بوکوردم می خاخور مال همرایه که اتو "اههههههههههههههههه" بوگوفته

دوست 1390/11/03 ساعت 11:15 ب.ظ

ای آقا نامزدی که یکسال شام میده و ساعت مچی خیرات میکنه و یا اون یکی که بعد از سی سال تازه فهمیده که میشه برا جوونا کار کرد و یا اون یکی که یکسال که هی پیامک میده و یا اون یکی که مدرکش غلابییه و یا اونیکه ۸سال تومجلس نشسته و ما متوجه نشدیم به قول رامسریها عروس طرفه یا داماد طرفه جان من این بحث انتخابات و نامزدها رو ولش کن که آب که آبه .بنزین هم گرم نمی شه

[ بدون نام ] 1390/11/02 ساعت 12:15 ق.ظ

من به آقای ... بیب ... از حزب ... بیب ... و وابسته به جریان ...بیب ... و دوست سابق ... بیب ... سرکرده جریان ... بیب ... که قبلاً مسؤلیت ... بیب ... را داشته و الان هم ... بیب ... هستند رأی میدهم ! اصلاً من در ... بیب ... آینده ... بیب ... شرکت ... بیب ... بیب ... بیب ... بیب ... بیب ... بیب ... !
هر یک از دوستان که به جای ... بیب ... کلمه درست بگذارد از سوی کاندیدای جریان ... بیب ... که خیلی هم پولدار است جوایز ... بیبی ... دریافت می کند !!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.