پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

اما و اگر ها یی در استانی شدن غرب مازندران

 

نیک می دانیم که مسئله استانی شدن غرب مازندارن ،دارای سابقه طولانی است و با اسناد و مدارک موجود ،این خواسته را می توان به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت داد.با این وجود ،هر از چند گاهی ،این آتش نیمه افروخته شعله بر می فروزد و تیزی گرمایش افرادی را به تکاپو وا می دارد و دوباره در بستر خاکسترها پنهان می گیرد تا  نیروی از دست رفته خویش را باز یابد.

در این میان شاید این سوال مطرح شود که آیا موضوع استانی شدن غرب مازندارن ،توسط افراد خاصی مطرح می گردد ،و آیا در پشت طرح این موضوع اهداف خاصی مطرح است و در مقابل مخالفان این موضوع چه کسانی هستند و دلایلشان برای طرد ادعای فوق چیست؟مخالفان چه طرحهایی دارند که خود را دلسوز مردمان غرب مازندارن می دانند و نهایتا حرف دل مردمان غرب مازندران که همانا صاحبان اصلی این اقدامات هستند چیست؟

پر واضح است که طرح و پیگیری مسئله ای ،آنهم بعد از گذشت زمان سی و اندی سال قدمت، نمی تواند توسط افراد خاصی دنبال شود و شبهاتی مانند مسئله زمین خواری و ... به مثابه پاک کردن صورت مسئله برای فرار از واقعیت است که توسط مخالفان طرح تشکیل استانی جدید مطرح می گردد و با اندکی تامل می توان پاسخ هایی بسیار مطلوب و محکمه پسند به آنها داد.

باید گفت طرح تشکیل استانی جدید در خطه غرب مازندران ،علی رغم ادعاهای موجود مخالفان و موافقان ،امری نهادینه شده در میان توده عظیم مردم این منطقه است.برای استدلال آن کافی است در پای صحبتهای تک تک مردمان این منطقه ،از کشاورز و دامدار و بی سواد گرفته تا دکتر و مهندس و دانشجو و دانشگاهی ،بشینی و بدون هیچ گونه ذهنیتی قضاوت کنی ؟سپس خود به این سوال پاسخ خواهی داد که آیا این طرح توسط افراد خاصی با انگیزه ها و منافع شخصی مطرح می گردد یا حرف دل مردم است.

موضوع استانی شدن غرب مازندران آنچنان جدی در میان مردم مطرح می شود که برای انتخاب نامزدی در هر یک از انتخاباتهای شهرستانی ،اولین موضوع مطروحه و تعهد پیگیری نماینده ،مسئله استانی شدن غرب مازندران می باشد.

از جهتی دیگر می توان به جایگاه فرهنگ ،قومیت ،لهجه و حتی نحوه برخورد مردم غرب استان اشاره کرد که تفاوتهای بارزی با دیگر مردمان این استان دارد.در جواب به رد این ادعا توسط مخالفان باید گفت هیچ گونه جایگاهی برای مردمان غرب استان مازندارن در چارت مدیریتی و تاثیر گذار استان خصوصا صدا و سیما که باید پایگاه محکمی برای زنده نگه داشتن ،فرهنگ و گویش است در نظر گرفته نشده است.متسفانه مردم غرب استان مازندارن شاهد تماشای برنامه هایی از سیمای مازندارن هستندکه بدلیل عدم فهم لهجه موجود بصورت پانتومیم  برایشان اجرا می شود.(تلفظ گویشی متفاوت با گویششان).این ادعاها را می توانی از هر شخصی که به صورت کاملا تصادفی از مردمان غرب مازندران انتخاب شود شنید.

صور دیگر بررسی استانی شدن نیز کاملا مشهود است.بعد مسافت این شهرستانها از مرکز استان است که حتی با ایجاد فرمانداری ویژه (ایجاد اسمی کاملا ناشیانه برای رد خواسته های مردم) کاری برای حل نمودن مشکلات مردم طراحی نشد.برای نمونه می توان به نشست بخشداران استان مازندارن در رامسر اشاره کرد که مدیر کل امور روستایی استان مازندارن از این که مسافتی طولانی را از مرکز استان به شهرستان رامسر برای تشکیل جلسه عزیمت کرده ،انتقاد کرد و از خطرات جانی و خستگی برای خود و همکارانش سخن گفت ولی متاسفانه به این سوال پاسخ نداد که چگونه مردمان این شهرستان برای امضای نامه هایشان و تایید کارهایشان توسط مسئولین استان مجبورند هر روز این مسافت را طی طریق نمایند و گاها بی نتیجه بازگردند.

و اما پاسخ نگارنده مطلب به مدعیان یکپارچگی استان مازندارن و مخالف تشکیل استانی جدید باید به عرض برساند ،موضوع استانی شدن غرب مازندارن یک خواسته مردمی است ,و لذا شایسته است یا به خواسته های مستقیم خود مردم استناد شود که همانا باید چنین باشد و یا کسانی که بر خواسته از رای و نظر همین مردم ، مانند نمایندگان آنها در خانه ملت و یا در شوراهای شهر ،و دیگر نهادهای مدنی البته در چارت قانونی و میزان وظایف آنها باشد.البته این نیز جای یادآوری دارد که نهادهایی که مدیران آن منصوب می شوند بنابر حکم انتصاب مجبورند از مافوقشان تبعیت کنند و برای راضی نگه داشتن مافوقشان گاهی اوقات حتی حاظرند خواسته های بحق مردم را نیز نادیده بگیرند که البته در این جا خداوند نظاره گر است و حق مظلوم را می گیرد زیرا مردم این خطه از بهشت خدا معتقدند وعدالله الحق/.

نظرات 3 + ارسال نظر
از رامسر. 1390/08/10 ساعت 08:06 ب.ظ

اگه مشکل مسافت هست پس استانهایی مثل یزد و فارس و ... چند استان شوند خوبه؟؟ یا اگه مثلا بابل یا شهر دیگه ای مرکز استان بشه مشکل حله؟؟
وقت که میذارید لااقل به مسایل ریشه ای تر بپردازید اینقدر مشکلات بنیادی است که با استان شدن و این حرفا حل نمیشه.
خود ساری و امل و بابل و جاهای دیگه مگه کم مشکل دارن.
خودم شخصا اعتقادی به استان شدن ندارم و خیلی های دیگه رو هم میشناسم که چنین اعتقادی دارن.
اینا بیشتر یه سری شعارهای بیهوده انتخاباتیه که خودت هم بخوبی بهش اشاره کردی.

[ بدون نام ] 1390/08/09 ساعت 08:26 ق.ظ

واقعا باید خیلی بی منطق باشید که اینهمه مدیر از غرب مازندران رو نمبینید میگید پست تاثیر گذار نداریم من به شخصه مطمئنم شما با استان شدن هم پیشرفت نمیکنید چون اگه قرار بود پیشرفت کنید با اینهمه مدیر همشهری که دارید الان پیشرفت میکردید بعدشم اگه فکر میکنید ساری حقتونو خورده بگید دقیقا کدوم موارده البته این نکته رو اشاره کنم شما مرکز استانتون رو با مراکز دیگه مقایسه کنید بعد بگید حقتون رو خوردیم فقط دو الی سه پروژه برا ساری توسط دولت تعریف شده که اونم بخاط تعریف شدن طرحها برای مرکز استانه و یمقدارم پل و جاده که همش داره از طریق شهرداری با پول مردم اجرا میشه که مدیون شما باشیم اگه دولت پولی داده باشه در خاتمه عرض کنم قدرت یه منطقه به وسعت و جمعیتشه، نکنید کاری که بعدا پشیمون شید

سلام چند روز پیش تلویزیون نشون داد رامسرو که چقدر زمین خواری شده بود و مردم شاکی بودن منم به شوخی به خانواده گفتم ما هم بریم یه تیکه زمین برداریم کی به کیه..........یه نفر که واسه خودش چشمه خصوصی باز کرده بود و چشمه رو به نام خودش زده بود...........چیکارایی که مردم نمی کنند.

سلام خانم...
رامسر شهر زیباییهاست و این ضعف عملکرد مدیران شهرستانی است که با عملکرد نا صواب خود باعث می شوند که هر روز تیکه ای از این عروس به یغما برود/
جالب انجاست که هر چه فریاد زدیم دادرسی نیست
شاد باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.