پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نظر به جوابیه آموزش و پرورش شهرستان رامسر

 در پی انتشار مطلبی تحت عنوان "دبستانی شبیه زندان در رامسر "در مورخه20/5/90 در سایت دریا نیوز و متعاقب آن "جوابیه  مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر" به آن گزارش ، بر آن شدم موضوع را کمی باز نموده و با جزییات بیشتری بدان بپردازم.

                                                                                                                                         

در ابتدا از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رامسر به خاطر پی گیری خبرهای مربوط به آن اداره در سایتهای خبری تشکر می نمایم و به این نکته اشاره می نمایم که خوشبختانه رویکردی اینچنینی و پگیر بودن گزارشات و اخبار واصله توسط آن نهاد فرهنگی آینده خوبی را برایش رقم خواهد زد.

اما در مورد انتقادهای وارده به آن مدرسه باید به عرض برساند شاید به نا به آنچه در جوابیه تان بیان نمودید دیوار بلند و ایجاد فنس مانع عبور توپ دانش آموز به خیابان مجاور و به تبع آن حضور دانش آموز در خیابان و خدای نکرده بروز حادثه باشیم اما انصاف را از دست ندهیم که دیوار چند متری و ایجاد توری 2،3 متری واقعا فضای مدرسه را از حالت آموزش خارج می نماید و نهایتا حالت آموزشی مدرسه را به کسالت و افسردگی دانش آموزان سوق خواهد داد.انصاف را به خرج دهید که حتی قوی ترین دانش آموزان ابتدایی شهرستان قادر نخواهد بود که از ارتفاع 5 متری توپ را عبور داده و اگر هم  کسی از عهده ی چنین کاری بر آید مسلما دارای استعداد فوتبالی  فوق العاده زیادی است و از وی باید در میادین ملی و لیگ برتر استفاده نمود.

مسئولین محترم آموزش و پرورش شهرستان

همانطوری که می دانید و می دانیم دیوار اولیه مدرسه فوق الذکر حدود 3 دهه قدمت دارد و دارای بنیانی بسیار سست و عملا دارای ترک و جرزهای بسیار مشهود و قطور است  و همانطوری که مردم منطقه و حتی معمار سازنده دیوار جدید بر روی دیوار قدیمی نیز بیان نمود دیوار در اندک مدتی نه چندان دور فرو خواهد ریخت . از آن مقام محترم خواهشمند است به جای چاره اندیشی در مورد عدم حضور کودکان مدرسه در خیابان برای گرفتن توپ خود (که قطعا چنین چیزی تا امروزه صورت نپذیرفته و توجیه اینچنینی واقعا پاک کردن صورت مسئله است) در فکر مرمت جدی دیوارحاضر و تخریب  آنی آن باشید.مسلما هیچ اولیایی از ریزش دیوار بر روی فرزند خردسالش نخواهد گذشت در حالیکه که حجت بر شما تمام شد.

بعلاوه فرضا که حضور جوانان در ساعات غیر اداری باعث رنجش تنها یکی از همسایگان مدرسه خواهد شد ،آیا نمی توان از این فضای آموزشی در جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان به عناوین مختلف باشید تا متاسفانه شاهد کشیده شدن جوانان منطقه به دام مواد افیونی و فساد نباشیم.

خوشبختانه ما مردم شهرستان که در وسط گود حضور داریم  ندیدیم و نشنیدیم که آموزش و پرورش  شهرستان حتی از یک فضای آموزشی که گاها شاهد اسکان فرهنگیان بدون مسکن و یا مدارسی که به علت نداشتن دانش آموز کافی تعطیل شده و به حال خود رها شده اند برای ایجاد فعالیت فرهنگی و ورزشی در اوقات تابستان یا ساعات غیر اداری باشیم و اگر برای مسئله پاسخی بیاورید مسلما توجیه غیر اصولی است.

مسئولان آموزش و پرورش شهرستان رامسر

قطعا حضور تحصیلکرده های شهرستان در دانشگاههای معتبر دولتی در  ایران و خارج از کشور و ارئه راهکارهای مناسب برای احیای جوانان افسرده و پلاسیده در قلیانسراها و مراکز لهو و لعب توسط آنها و ایجاد مراکز تفریحی و نشاط در اوقات فراغت ،خصوصا در تابستان توسط شما متولیان امور فرهنگی  در مدارس ،جامعه جوان مان را در جهت تعالی سوق خواهد داد و خدای نکرده شاهد دزدی ها ،منافی عفت،فساد و فحشا نخواهیم بود.

البته اگر در فکر چاره برای شهر عزیمان به جایگاه واقعی خود هستید.

نظرات 8 + ارسال نظر
محمد 1390/06/03 ساعت 08:54 ق.ظ

یادمه بچه که بودم اونجا بازی میکردم .امثال پسران علی پور و غیره می آمدن این آقا جرات حرف زدن نداشت. اگه مزاحم بودن چند قدم پائینتر منزلی هست که پسرش دکتر شده یک پسرش مهندس عمران و..... این آقا که شما میگوئید حال راست و دروغش رو نمیدانم اما اونموقع پسر خدابیامرزش هم میآمد بازی میکرد کاری نداشت.مع الوصوف مردم روستای پیازکش مقصرند . بازم یادمه زمانی که میخواستن امکانات بسیار خوب بیمارستان کتالم رو منتقل کنند به رامسر یک پیر زنی که ساکن کردمحله بود یک چماق ورداشت و جلوی بیمارستان داد و بیداد کرد. متاسفانه بی عرضه گی شهرداری و ... چون همش شهرداری کتالم اختلاس میشه و در کشوها هم همیشه بازه. کتالم و ساداتمحله نه پارکی دارن نه فضای آموزشی. سالهاست که هیچ پیشرفتی نداشتند. راستی وزیر آموزش پرورش اگه راست میگه بره سر گرمابه ها و ... قلیونها رو ببینه.
یک سری افرادی هم مثل آقای جمشید نژاد که میان تز میدن شکمشون سیره. کامران نجف نژاد هم احمدی نژادی بود و دیدید که با چه فلاکتی از فرانسه اخراجش کردن

پور عسکری 1390/05/30 ساعت 01:58 ب.ظ

آقای امیر خان چرا بدون اینکه هماهنگ کنی ساعت 6:45 رفتی اینترنت و به من نگفتی ؟ نکنه می خواستی تنهایی بری تا خودت رو بهتر از من نشون بدی ! نامرد ! من تا حالا باهات روراست بودم ولی دیگه تموم شد و دیگه نه من نه تو ...
علاوه بر همه اینها با کامی نجف زاده هم که می پلکی ! اینو دیگه نمی دونستم ... تو خیلی آدم ...چیزی ... هستی !!!!

امیر جمشیدنژاد 1390/05/30 ساعت 10:00 ق.ظ

با سلام و احترام خدمت جناب بهرامی عزیز!
۱- ابتدا لازم می بینم که از عدم کنترل پیام قبل از ارسال و چند مورد غلط نگارشی در متن پیام قبلی هم از شما و هم از جمیع دوستان نکته سنج پوزش بطلبم.این امر از نتایج ارسال پیام در ۶:۴۵ صبح می باشد.
۲- چند سال پیش کامران نجف زاده در مطلبی افراد گمنامی را که در جای جای اینترنت اقدام به توهین دیگران می کردند ُ را تعبیر به «سوسک در تاریکی» کرد. تعبیری که من با آن به هیچ وجه موافق نبودم.
۳- ایران آباد و سربلند تنها در سایه اخلاق مداری مدارا و تلاش همه جانبه و به کارگیری تمامی ظرفیت ها احترام متقابل و اعتماد به هم شکل می گیرد. خودم را مکلف به رعایت هر چه بیش تر این موارد می دانم.
۴- متاسفانه تعدادی از مدارس دایر و غیر دایر ما تبدیل به مامن افراد معتاد شده است. پیگیری ها آموزش وپرورش و تلاش های نیروی محترم انتظامی در محدودسازی آن نقش داشته اما کماکان معضل به قوت خود باقی است.
۵- هرچه گشتم نشانی از تهمت به جناب عالی در پیام ندیدم .اشاره من دعوت به نقد منصفانه به منظور پرهیز از القای بدبینی در جامعه بود{ مستند آن نظرات ارایه شده در ۲ مورد مطلب جناب عالی که شما را به یک بار دیگر خواندن آن ها دعوت می کنم } هر چند که از یادآوری آیات قرآن کریم در این خصوص بسیار سپاسگزارم و تلاش می کنم آن را نصب العین خویش قراردهم.
۶- به نظر می رسد که به اندازه کافی پیرامون این موضوع بحث کردیم. در نهایت به قضاوت افکار عمومی و مردم شریف شهرستان احترام می گذاریم.
۷- جناب عالی را انسانی مسئول و متعهد به شرایط جامعه و پایبند به اخلاق یافتم و از این بابت احترام فراوانی برای شما قائل هستم.
پاینده باشید و سربلند !

حقوقدان زرنگ 1390/05/30 ساعت 02:22 ق.ظ

جناب جمشید نژاد
واقعا متاسفم که دم از فرهنگی بودن میزنین و هنوز نمی دونی که سطح می نویسن نه سطه/عزیزم مدرکتو چند خریدی ؟یا نکنه هم دانشگاهی عوضعلی کردان تو آکسفورد بودی؟

یک فرهنگی بسیار مطلع ! 1390/05/30 ساعت 12:48 ق.ظ

در راستای تأیید و سپس تکذیب سخنان دوست گرانپایه آقای حاج شیخ امیر جمشید نژاد باید به اطلاع برسانم که :
1-استعمال مواد مخدر و والیبال هر دو نتیجه بیکاری جوانان است و آموزش و پرورش باید زمینه هر دو کار را فراهم کند !و اگر در این زمینه ها تخصص ندارد باید از کارشناسان مجرب خود استفاده کند ، مثل همین حاج امیر که در زمینه حقوق هم سرآمد است !
2- طرح هجرت یک و دو کی اجرا شد که حالا این سومی باشد . اصلاً چرا هجرت ، مگر قرار است جایی بروند ...
3- من تاکنون نمی دانستم که حاج آقا جمشید نژاد ما که انصافاً انسان نازنینی است در پاسخگویی هم سررشته ای دارند ، تا آن موقع که ما در آموزش وپرورش بودیم ایشان در زمینه های مختلفی مثل مشاور جوان ، انجمن اولیا ، پژوهش ، حقوق مادی و معنوی ، آموزش ابتدایی و... استاد بودند . نکند با سرکرده جریان انحرافی هم سر و سری دارند ...

امیر جمشیدنژاد 1390/05/29 ساعت 06:45 ق.ظ

با سلام و تشکر از پیگیری و حساسیت نسبت به مسائل حوزه تعلیم و تربیت ، به عنوان یک فرهنگی مطلع در این خصوص ، چند نکته ای را عرض می نمایم :
1- اصل نصب فنس بر روی دیوار آموزشگاه مذکور ، صرفا به منظور جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز افراد به آموزشگاه بوده است. درساعات تعطیلی آموزشگاه عده ای با عبور از دیوار آموزشگاه ، مبادرت به استعمال مواد مخدر یا بازی والیبال در حیاط آموزشگاه می نمودند و این امر به واسطه مزاحمت های برای همسایگان و سلب انیت آموزشگاه ، موجب اتخاذ چنین تصمیمی شد.ضمن این که این کار می توانست مانع خروج توپ دانش آموزان به کوچه و ملک همسایگان شود.
2- به واسطه اختلاف سطه میان حیاط آموزشگاه و کوچه ، از بیرون ارتفاق دیوار بلند به نظر می رسد در حالی از درون حیاط شرایط به این گونه نمی باشد.
3- زیبنده جناب عالی به عنوان خبرنگار نمی باشد که بدون اطلاع کافی مدعی عدم اختصاص حتی یک واحد آموزشی به اوقات فراغت دانش آموزان باشید. فعالیت چندین کانون تابستانه اوقات فراغت ، فعالیت کانون های تربیتی و فرهنگی و طرح جهادی هجرت 3 در راستای دغدغه های گفته شده شما در حال اجرا می باشد.
4- آموزش و پرورش به عنوان یک مدیریت پاسخگو ، آماده شنیدن نقدهای منصافه اصحاب رسانه بوده و از آن استقبال می نماید. اما انتظار دارد به واسطه کاهش یا افزایش چند رجی دیوار یک آموزشگاه ، کل ارکان تعلیم و تربیت به چالش کشیده نشود.در غیر این صورت محصول چنین نقدهایی صرفا ترویج بدبینی و القای یک تصویر ناگوار از شرایط جاری مملکت می شود که بی گمان بهره ای را نصیب جامعه نخواهد کرد. کما این که یکی از شواهد آن ، نظر این دوست بالایی ما است که مدعی مسایل پشت پرده شده است.( با احتمال نقش انگلستان در این خصوص یا احتمال فعالیت هسته ای در آموزشگاه حاج حسن احمد نژاد یا ارتباط موقعیت آموزشگاه با یکی از سران جریان انحرافی !!! )
5- العاقبه للمتقین ، پاینده باشید و سربلند !

سلام جناب جمشید نژاد
من هم متقابلا تشکر می کنم به سبب حساسیت شما نسبت به مسائل آموزش پرورش

اما در باره مسائل مطرح شده توسط شما
اگر کمی دقت کرده باشید جوابیه مدیر آموزش پرورش از فنس کشی صرفا جهت جلوگیری از بیرون رفتن توپ بچه ها بیان شده
"...استفاده از فنس در اکثر مدارس این شهرستان به منظور آن بوده که در ساعات ورزش دانش آموزان ، توپ ها به کوچه ها و خیابانها نرفته ..."
و جای تعجب دارد که شما می فرمایید فنس کشی شد تا جلوی رفت آمد افرادهای معتاد و غیر مجاز گرفته شود؟
این فکر اصلا منطقی نبوده چرا که اولا با حصار کشی و فنس کشی نه تنها جلوی افراد معتاد گرفته نشده و در عوض مامن مطمئنی برای استعمال شان خواهد بود چرا که بعد از حصار کشی نیز امدو شد مشاهده گردیده و در ثانی جناب آقای جمشید نژاد این موضوع که افراد غیر مجاز وارد حیاط مدرسه می شوند به راحتی توسط برادران نیروی انتظامی قابل پیگیری است/ایا شما به برادران نیروی انتظامی خبر دادید که افراد معتاد در حیاط مدرسه برای خود حیاط خلوت درست کرده و انها پیگیری نکردند؟؟
2 به هر حال دیوار، علی الظاهر بسیار دهشتناک و اگر شما اینگونه نمی پندارید ،فرزندنتان را برای تحصیل به ان دبستان فرستاده و حالات روحی اش را جویا شودید/
3حضرتعالی فرمودید "آموزش و پرورش به عنوان یک مدیریت پاسخگو ، آماده شنیدن نقدهای منصافه اصحاب رسانه بوده و از آن استقبال می نماید." پس چرا بعضی از همکارانتان از رسانه ای شدن موضوع ناراحت بودند؟
4/جناب اقای جمشید نژاد
همانطوری که کسب اطلاع کردم حضرتعالی حقوقدان هستید
هر کس اندیشه ای دارد و می تواند از موضوعی برداشت خاص خود را نماید
مطمئنا این خواهر گرامی ام نیز بنا به استدلال و فهم خود اقدام به کامنت گذاری نموده
متاسفانه شما بدون هیچ دلیل و مدرکی مرا متهم به شایعه پراکنی و القای یک تصویر نادرست از اتفاقات مملکت می کنید..اتهاماتی که هیچ کس نمی تواند در یادداشتم سراغی از آن بگیرد.و من به شدت اینگونه تهمتها را از خود مبرا دانسته و اقدام اتهام زنند گان را مذموم می دانم
جناب اقای جمشید نژاد کارشناس حقوق شهرستان آموزش پرورش
در قران بیش از 40 ایه در مورد تهمت امده است که شما را به تدبر در حداقل یکی از آنها توصیه می نمایم
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: هر گاه مؤمنی برادر مؤمن خویش را متهم سازد و به او تهمت بزند ایمان از قلب او محو می‌شود همچنانکه نمک در آب ذوب می‌گردد. و وقتی ایمان مؤمن ذوب شد و دیگر اثری از ایمان در قلبش باقی نماند جایگاهش دوزخ است چنانکه پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: هر کس به مرد یا زن با ایمانی بهتان بزند یا درباره‎ی کسی چیزی بگوید که در او نیست خداوند در قیامت او را بر تلی از آتش قرار می‌دهد تا از آنچه گفته است خارج شود. و از عهده‎ی‌ گفته‎ی خود بیرون آید.
العاقبه للمتقین ، پاینده باشید و سربلند !

فدایی سید علی 1390/05/28 ساعت 07:30 ب.ظ

خیلی شعر قشنگی بود گذاشتی........... اشکم درومد

سلام به نظر من جوابیه خنده داریست اخه چه ربطی داره میگن توپشون بیرون میوفته یعنی مدارس دیگه تو شهرهای دیگه هم اینطورین؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظر من دیگه نمیدونن چیکار کننو چی بگن یه چیز بهونه میارن حتما چیزی پشت پرده است که لو نمیدن وگرنه هیچ کدوم از دلایلشون منطقی نیست و طفره میرن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.