پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آقای مدیر،ترویج‌فرهنگ کتابخوانی باچه دلخوشی؟

 مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بخواند!!!

از گذشته های دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده است واولیای دین نیز به پدید‌آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند. امروزه نیز حاصل تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت بوسیله کتاب در دسترس همگان قرا رمی‌گیرد و کتابخانه‌ها، کانون‌ها و همایش صاحب‌نظران و گلستان پرطراوت صاحبان معرفت است.توانمندی مروج، گزینش کتاب مناسب، ایجاد انگیزه برای خواندن و به کارگیری روش های نو در کتاب خوانی از گام های مهم ترویج کتاب خوانی است.اما اینکه چه اندازه به فرهنگ کتاب خوانی و کتابخانه های استان مازندارن بها داده می شود سوالی است در ذیل مطلب به آن پرداخته می شود.

خوشبختانه در شهرستان 70 هزار نفری  رامسر 4 کتابخانه با کادری مجرب وجود دارد،اما متاسفانه میزان امکانات واصله برای تجهیز این کتابخانه ها نه در خور شهرستان و نه در خور مردمانش است، چرا اینکه مثلا کتابخانه های احمری نژاد و بسمل از داشتن حداقل یک آبخوری برای رفع تشنگی مراجعین یا حداقل برای خود مسئولین کتابخانه که شاید ساعتها وقتشان را در کتابخانه ها می گذرانند محروم است. داشتن کامپیوتر های اسقاطی برای استفاده و جستجوی مطالب مورد نیاز پژوهشگران ، عدم تجهیز کتابخانه به روزنامه های روز از دیگر مشکلات این کتابخانه هاست .

 یکی از خیرین کتابخانه ساز در شهرستان رامسر در سال گذشته اذعان نمود به کتابخانه عشق می ورزد و حتی از فرزندانش نیز برایش ارزش بیشتر و بهتری دارد.وی که حاضربه صرف هزینه ی 20 ملیون تومان کمک و اهدای زمین نسبت به افزایش فضای کتابخانه ی کنار منزلش بود با عدم استقبال مسئولین استان مواجه گشت .این در حالی است که به گفته ی مسئول این کتابخانه در سالهای اخیر به علت نداشتن فضا برای سرویس دهی، کتابخانه از رتبه ی 2 به رتبه 6 تنزل مرتبه داشت.لازم به ذکر است که کتاب های کتابخانه ی فوق الذکر به علت نداشتن فضای مناسب در حال از بین رفتن و فرسوده شدن است . حال چه دل خوشی باید داشت تا فرهنگ کتابخوانی در کشور ترویج شود و کودکان و نوجوانان و جوانان را برای فرهنگ کتابخوانی ترغیب نمود؟

نظرات 2 + ارسال نظر

عزیز دل برادر ، رتبه 6 که از رتبه 2 بالاتر است . خوشحال باشید !!!

سلام اقای دکتر
ترسم از ترکان تیر انداز نیست
طعنه ی تیر آورانم می کشد

محمد ولی تکاسی 1390/05/12 ساعت 12:29 ب.ظ http://mw1.blogfa.com

تا بچه گریه نکند به او شیر نمی دهند. مقاله اینجانب با عنوان خواندن کتاب و رهاکردن در پارک ها و اتوبوس های بین شهری که به خانم .... در کتابخانه کتالم پیشنهاد شده است مطالعه گردد.این کار همت مسئولین محترم را می طلبد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.