پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مشکل جدی جوان امروزه چیست؟

                                                                                                                                                                                                                                                                    

خوشبختانه درصد بسیار بالایی از جمعیت کشور مان را جوانان تشکیل  می دهند و این در حالی است که مسئولین ما هر روز برای  از بین بردن مشکلات پیش روی جوانان  وعده های  بی نتیجه می دهند که از ذکر تک تک آنها خودداری می نمایم.

یکی از دغدغه های بسیار جدی که نسل جوان در دوران بلوغ  سنی خود و گاها خیلی زودتر از اینها بدان می پردازد موضوع آشنایی با جنس مخالف است که امری بسیار بدیهی است.متاسفانه نگاه نادرست به این موضوع و ایجاد تنش در این زمینه گاهی به هنجار شکنی هایی  مبدل می شود که کار را بسیار دشوار می سازد.

باید در نظر داشت که چه بخواهیم و چه نخواهیم ارتباط میان جنس مخالف برای ازدواج ،رابطه کاری و...  به وجود می آید و چه بهتر است الگویی طراحی شود تا  بدون زیر پا گذاشتن ارزشهای جامعه و اصولی که جامعه بدان پایند است به این نیاز چراغ سبز نشان داده شود.

به نظر نگارنده این موضوع که طرحی هدفمند برای ایجاد این ارتباط ها به وجود آید  باید در صدر مسائل برای کسانی قرار گیرد که دلشان می خواهد برای حل مشکلات جوانان جامعه قدمی برداشته شود.

پرواضح است که اگر به جوان دانشجو در محیط دانشگاه  سازوکاری ارائه شود تا برای تشکیل زندگی آینده ی خود در محیط علمی برنامه ای طرح ریزی نماید تا همسر خود را تهیه نماید دیگر به خود اجازه نخواهد داد که وقت باارزش خود را صرف روشهای هرزه  و پر هزینه و خطرناکی برای انتخاب همسر آینده خود نماید ، به موازات آن شاهد ایجاد مامن امنی از طرف جوان برای زندگی آینده اش خواهیم بود

مسلم است که اگر سازو کارهای مناسبی برای این آشنایی ها به وجود آید و از طرفی خانواده ها که باید تکیه گاه مناسبی برای جوانان باشند درست انتخاب کردن و درست ارتباط برقرار کردن را  به فرزندان خود بیاموزند هرگز شاهد رشد نگران کننده طلاق ها و عدم تفاهم ها در جامعه مان نخواهیم بود.

با این وجود وبا بررسی این مشکلات متاسفانه تفکری بر جامعه ی ما حاکم است که به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می نماید و برای ارائه فکری مناسب برای ایجاد ارتباط و آشنایی مناسب جنس مخالف جوانان ،در پی آن هستند که هر چه بیشتر این ارتباط ها را کمتر نمایند و در این فکرند که جوانان  این برهه همانند پدربزرگ ها و مادر بزرگهایشان که فقط سر سفره عقد همدیگر را می دیدند  عمل نمایند که  غایتی دست نیافتنی است.

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1390/04/04 ساعت 04:38 ب.ظ

با سلام به همه ی دوستان خواننده ی وب نوشت « ساحل دریا »

با اشاره به انتشار شماره ی اول نشریه ی « ساحل دریا » در مهرماه ۹۰ و نظر به تنوع مطالب پیش بینی شده در آن از کلیه ی علاقه مندان به حضور در عرصه ی مطبوعات دعوت به همکاری می شود.

« ساحل دریا » در هر شماره پرونده ی ویژه ای را برای تحلیل و بررسی باز خواهد کرد.شماره ی اول نشریه ی ساحل دریا ویژه ی غرب مازندران و در خصوص معضل زباله خواهد بود.

به غیر از پرونده ی فوق الذکر نشریه پیرامون مسائل اقتصادی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی ؛ هنری ؛ خانواده ؛ حوادث و سیاسی و به روش آموزشی ؛ پژوهشی ؛ خبری ؛ تحلیلی و اطلاع رسانی اقدام به درج مطلب خواهد نمود.

از عموم علاقه مندان خصوصا خبرنگاران و اهل قلم دعوت به همکاری شده و انتظار دارد با همت ویژه ای شماره ی اول نشریه پر بارترین نشریه ی شمال کشور نام گیرد.

پل ارتباطی همه ی عزیزان آدرس مکاتبه ی زیر است و بخش نظرات این وب نوشت نیز آماده ی دریافت پیام های گرمتان می باشد.

آدرس مکاتبه :

رامسر صندوق پستی ۱۱۶ - ۴۶۹۱۵
با احترام مهدی حلاجیان

سلام مهندس جان
حسب الامر آماده ارائه خدمات در حد توانم هستم

حسین 1390/04/01 ساعت 11:10 ب.ظ

آه آه اگر وقتی بیدار شویم که کاروان رفتند و خبردار شویم که این نبود که ما می پنداشتیم و بدان دلخوش بودیم.

http://sakhtsarnews.blogfa.com

محمد ولی تکاسی 1390/04/01 ساعت 02:06 ب.ظ http://mw1.blogfa.com

با عرض سلام
شترسواری دولا دولا نمی شود
اخلاق و ترویج برخورد اخلاقی نیاز به همت همه جوانان و مسئولان مربوطه دارد. جوانان تحصیلکرده و خوش اخلاق ما اغلب از وجود چنین مسائلی رنج می برند .فکر می کنید حداکثر تا چند درصد جوانان دچار مسائل غیر اخلاقی هستند حداکثر تا ۲۰ درصد و چون ناهنجاری و غیر عرف است زودتر به چشم می آید .شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سلسله مقالات تحقیقی در مورد حجاب فرهنگی و یا فرهنگ بی حجابی در وبلاگ رامسر شهر دریا و جنگل مراجعه فرمایید

بهاره مقدم 1390/03/31 ساعت 01:11 ق.ظ http://dmsobh5.blogfa.com

سلام
خداقوت
بابیاناتتون موافقم و معتقدم ازدواج به سبک سنتی نه این روزا طرفدار داره و حتی نه ازلحاظ جامعه شناختی وروانشناسی درصدتوفیقش بالاست
اماپرواضحه که جوان حاضردراجتماع بایدبرخوردباجنس مخالف ورابطه کاری واجتماعی رورعایت کنه که بخشی ازجامعه پذیریشودربرمیگیره
همیشه آموزش درهرزمینه ای بهترین راهکاره اما متاسفانه افراط وتفریط هاهرگزاجازه به ثمرنشستن رویکردی رونمیده
باافتخاردعوتید به "درامتدادصبح"با"به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل"
علی علی

سلام//مطلب خوبی بود//به وبلاگم سر بزن//پشیمون نمیشی//
رامسر//30 خرداد 1390

ro ro 1390/03/28 ساعت 11:42 ب.ظ

در ادامه ی صحبتهات باید بگم: پسرای امروزی دنبال یه مادر میگردن نه همسر دخترای امروزی هم فقط میخوان مثل تو بازی بازیهای دوران بچگیشون همه ی وسایل یه زندگی رو داشته باشن نه اینکه بخوان بدست بیارن!!!!!!!!!!!!!!!!

خودت 1390/03/27 ساعت 12:28 ب.ظ

اینفدر به داریوش گیر دادی حالا خودت سوتی دادی زن و انتخاب میکنن نه تهیه!
تو سوپر مارکت پیدا میشه؟

فاطمه بستانی 1390/03/27 ساعت 11:40 ق.ظ

آقای بهرامی نوشته خوبی بود و من موافقم و واقعا جامعه بیشترین مقصر اصلیه که این مشکلات پیش میاد مثل طرح حجاب که من موافق این نیستم که بی حجابی باشه اما به نظر شما اگه اونایی که بی حجابن و بگیریم از فردا بیرون اومدن چادر میزارن نه مشکل حل که نمیشه بدتر هم میشه و بدون فرهنگ سازی مناسب به صورت یک عقده برای افراد پیش میاد خیلی از خانواده ها مقصرند و من خودم دیدم بیشتر مشوق بچه هاشون هستند که بی حجاب باشن یا روابط نا مشروع داشته باشن- یکی از نظریه پردازان جامعه شناسی به نام روبرت مرتن میگه که اگه یه رفتاری تو جامعه که در ابتدا ناهنجار شناخته میشه اما بدون فرهنگ سازی مناسب فقط صورت مسئله اون پاک میشه و به صورت یه هنجار عرفی در میاد و خیلی ها از اون رفتار تقلید می کنند نه تنها تو ذهن افراد ناهنجار نیست بلکه تو شرایطی که جانعه به وجودش اورده هنجار تلقی میشه هرچند رسانه و ماهواره هم بی تاثیر نیستن اما این ذهنیت هاست که باید عوض بشه و مسیر درستو پیش بگیره و هیچ وقت رفتار جبرآمیز تو جامعه جواب نداده و نخواهد داد.

من 1390/03/26 ساعت 11:31 ق.ظ

همسر خود را تهیه نماید را خوب اومدی. خیلی باحال بود. نمی دونم چرا علاقه داریم همه از یک مدل برای همسر انتخاب کردن پیروی نمایند و چرا علاقه داریم خاکمیت راهی که او دوست دارد را به ما نشان دهد.

عطر خوش زن قدغن

fariad bezan 1390/03/25 ساعت 11:11 ب.ظ http://kazino.blogfa.com

chetori rafigh ghadimi ba matlabe
پیامک های مخصوص ولادت امام علی (ع) و روز پدر
1sare kochik b ma bezan[گل]

بهترین راه حل جداسازی مطلق است!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.