پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مراسم شهردار کشان به روایت یک منبع موثق

- شنیدی که شهردارها رو گرفتند! مثل این که چند نفر از اعضای شورا و کارمندان شهرداری رو هم دستگیر کردند!

- فقط این ها نیستند که! در گیلان و مازندران 28 شهردار دیگر رو هم بازداشت کردند! همه ی آن ها با هم می خوردند!

- می گن میلیاردی پول ها رو بالا کشیدند!

- نه بابا، مسائل ناموسی و ... در میان بوده! تازه چیزهای دیگه ای هم هست که بعداً معلوم می شه ! اینا رو از یک منبع موثق شنیدم!!

- نه، هیچ کدام از این حرف ها نیست، اونا رو به خاطر مسائل سیاسی گرفتند! اگه موضوع مالی بود، چرا تا حالا نگرفتند! می گن با دوم خردادی ها رفت و آمد داشتند!

- نه آقا! همون موضوعات مالیه، کدام دوم خرداد! اون بیچاره ها که الان دستشون به جایی بند نیست! اونا توی این دولت، حتی نمی تونن مدیر یک مدرسه ی کوچک باشند!

- هنوز کجاشو دیدید، پای خیلی های دیگه هم وسط میاد! حالا ببینیم می تونن تا آخر خط برن یا نه! یا وقتی به برادر این یا اون برسند، ترمز می کنند! می گن اطلاعات این ها رو گرفته و حتی فرماندار شهر رو هم بی خبر گذاشتند!

- همه توی این مملکت دارن می خورن! چرا این ها نخورن! دیگه توی این سیستم نمی شه به کسی اعتماد کرد!

- توی مراسم شهید، هر دو تا رو دستبند زدند و بردند، خیلی کار بدی کردند! بیچاره ها آبرو دارند، خانواده هاشون چه تقصیری دارند!

- دست اداره ی اطلاعات درد نکنه، اگه مثل چین، چند تا از این ها رو اعدام کنند، دیگه کسی جرأت نمی کنه دست به بیت المال بزنه!

-  ...

این ها و خیلی بیشتر از این ها نمونه هایی بود از مکالمات و محاورات مردم در روزهای اخیر در شهرستان رامسر، که در غیاب اطلاع رسانی دستگاه های امنیتی و قضایی، دهان به دهان می چرخد و از یک کلاغ به صد کلاغ ! رسیده است. مسئولین اقدام کننده، خوشحال و راضی اند از این که مفسدین را دستگیر کرده و دلخوش به این که مردم هم بی امان از آنان تشکر می کنند و اعتماد مردم به سیستم تقویت خواهد شد.بعضی منتظرند که پته ی خیلی ها روی آب بیفتد، بعضی هم نگرانند که مبادا در آینده ی نزدیک به حساب آنان هم برسند، بعضی دیگر اما شاکی اند که چرا قبل از حضور در دادگاه و دفاع از خود، مورد تهمت و افتراء قرار گرفته اند ؟ خلاصه ی کلام ، همه سرگرم و مشغول هستند!!

نظر شما چیست؟ و اشکال کار از کجاست؟

" نقص قوانین؟ اجراء نشدن قانون؟ تبعیض در اجرای قانون؟ وجود راه های فرار قانونی؟ عدم برخورد جدی با فساد؟ مجازات های ضعیف؟ ساختار اداری ناکارآمد، قدیمی و ناسالم؟ نقص در سیستم انتخاب مدیران شایسته و کارآمد؟ قدرت بی حد و حصر مسئولان؟ رذیلت های فردی و اخلاقی؟ سست ایمانی و بی توجهی به اعتقادات دینی؟ حرص و طمع و سیری ناپذیری؟ وسوسه های شیطانی؟ شخصیت های نامستحکم و ضعیف؟ احساس عدم امنیت نسبت به آینده؟ فقدان پرسشگری؟ عدم الزام به پاسخگویی؟ افکار عمومی بی خیال و بی وجدان؟ دولتی بودن همه ی امور؟ فقدان بخش خصوصی مستقل و قوی؟ عدم شفافیت در ارائه ی اطلاعات آزاد به همگان و حبس آن در دست دولت و وابستگانش؟ اقتصاد رانتی؟ بلای نفتی؟ ضعف مطبوعات و محدود یت آزادی بیان؟ دستگاه قضایی وابسته به حکومت؟ کمبود یا ضعف نظارتی سازمان های مردمی و نهادهای مدنی در اثر فشار اصحاب فدرت؟ فقدان پارلمان و شوراهای قوی و مستقل و آزاد؟ ضعف دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور و ...؟ و یا معجونی از همه ی این ها ؟!!

آنانی که مسئول هر کدام از این اشکالات هستند ، چه وقت دست به کار خواهند شد؟

آیا دستگیرشدگان بر اساس قانون دسترسی سریع به وکیل دارند؟ آیا قانون مجازات اسلامی با همه ی نواقص احتمالی اش، به طور کامل! در مورد آنان رعایت می شود؟ آیا می توان انتظار قضاوتی عادلانه و متناسب با جرایم احتمالی متهمان داشت؟ چرا اطلاع رسانی درستی صورت نمی گیرد؟ چرا این همه شایعه؟ چرا و چرا و ..؟؟؟

به قول "میشل فوکو" در نامه اش به مهندس بازرگان: "محاکماتی که دولت ها انجام می دهند (بخصوص محاکمات سیاسی)، همواره محک سنجش حکومت ها هستند، نه به این دلیل که متهمان هیچ گاه جنایتکار نیستند، بلکه از آن رو که قدرت رسمی با محاکمه ی دشمنانش، خود را در معرض داوری قرار می دهد و خویشتن را در آن بی نقاب به نمایش می گذارد ... مجازاتی که حساب پس ندهد، هر چند توجیه شود، همواره همان بیداد خواهد بود ..."

توصیه می کنم همه آرام بگیرید،انصافتان را از دست ندهید، و در نهایت امیدوار باشید، زیرا " امید، دارویی است که شفا نمی دهد، اما هر دردی را قابل تحمل می سازد، حتی درد مرگ را ... "

و اما نکته ی پایانی، این متهمان که از مادرشان مجرم و مفسد به دنیا نیامده اند، با این همه اشکالات فردی و ساختاری که انسان سالم را فاسد می سازد، چرا به آن ها به چشم یک "قربانی" نگاه نمی کنید؟ ... البته منظورم شهردار سابق رامسر نیست !!!

 

به قلم دکتر علی وحیدی از وبلاگ پله پله

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
داریوش فریاد رامسر 1390/02/10 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام نمی کشمت . اگه ما این جور ننویستم ته به کی پوز خند می دید نانت آجر بود که دادش

الهی فدات شم آتو جونم
جدا اگه نباشی به کی باید پوزخند بزنیم ما

محمد ولی تکاسی 1390/02/10 ساعت 09:19 ق.ظ http://mw1.blogfa.com

با سلام
با تشکر از ارسال پیامک
موفق باشید.
تکاسی

جلال 1390/02/08 ساعت 02:21 ب.ظ


جداً زیبا بود

اشکوری 1390/02/07 ساعت 11:27 ب.ظ http://mahdieshkevari.blogfa.com

ازماست که برماست

... 1390/02/07 ساعت 08:22 ب.ظ

بسیار زیبا بود و واقعا لذت بردم
البته ایشون هم در نوشتشون اشاره کردن که اینان متهم شدند نه مجرم . قابل توجه دوستان

ح ا م د 1390/02/05 ساعت 11:11 ب.ظ http://www.4darvazeh.blogfa.com

سلام
باید همه اتهامات شفاف به عموم گفته شود البته به صلاح نیست که قبل از اطمینان از وقوع جرم اعلام جرم شود...بدبختانه مردم هم بدون اطلاع شایعه پراکنی می کنند...
نمی دونستم تو رامسر از این اتفاقا افتاده...

سلام. ممنون از توجه شما. نمی دانم که کتاب «نظرکرده» در گیلان موجود است یا نه ولی می توانید مستقیماْ از ناشر (نشر آموت) پرس و جو کنید. موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.