پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

کشاورزان رامسری امنیت جانی ندارند

                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 رامسر یکی از شهرستانهای بسیار زیبای منطقه ی شمال است که به دلیل دارا بودن آب و هوای بسیار مناسب و اقلیم مساعد ،زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری است.جنگلهای بنشکی و دالخانی ،باغات چای و مرکبات زاییده ی چنین آب و هوایی است که دارای حیوانات متنوعی که اهم آنها آهو ،گوزن ،خرس و... و از پرندگان زنبور خوار ،پرنده ی شاهرخ ،مرغ گیلار ،پری ابیا ،قرقاول و... است.بالطبع وجود چنین حیواناتی نیازمند حفاظت وی‍ژه ای دارد تا از گزند شکارچیان غیر مجاز در امان ماند.در سالهای اخیر به علت خالی شدن جنگل از سکنه (چوپانان مقیم جنگل یکی از محافظین جدی محیط زیست بودند) ،وظیفه ی محیط زیست را دو چندان کرده و مراقبت شبانه روزی آنها را برای حفظ حیوانات از گزند شکارچیان غیر مجاز را افزایش داده است.در این میان با توجه به وسعت جنگل های این منطقه لازم است ماموران محیط زیست با تجهیزات و نفرات بیشتری نسبت به حفاظت حیوانات اقدام نمایند.

قرقاول یکی از آندسته از پرندگان بسیار زیبای منطقه است که علاوه بر انتخاب جنگل ،باغات مرکبات و چای و مزارع را نیز برای سکنی بر گزیده است. در سالهای اخیر به نا به دلایلی که بر نگارنده پوشیده است تولید مثل این پرنده افزایش یافته و دسته ها و گروهای فراوانی از آنها به وفور در مزارع و باغات یافت می شود بالطبع شکارچیان نیز به طمع صید و شکار آنها و بدون توجه به انقراض نسل این پرنده به همراه اسلحه های شکاری گوناگون و گاها اسلحه های غیر مجاز وارد باغات این منطقه شده و بدون توجه به باغبانان ،مبادرت به تیر اندازی می کنند که گاها این کشاورزان بی گناه هستند که مورد اصابت غیر مستقیم ساچمه های این شکارگران قرار می گیرند و از نظر تامین جانی دچار مشکل می شوند.جالب اینجاست هنگامی که این افراد با مراجعه به ادراه محیط زیست شهرستان برای هشدار به شکار بی رویه و هشدار به سرکشی محسوس و نامحسوس اقدام می کنند، جوابهای مساعدی دریافت می نمایند ولی ماموران محیط زیست شهرستان هنگام دریافت گزارش شکار غیر مجاز ، با کت و شلوار اتو کشیده و کفش های واکس زده بعد از ساعتها وقفه سر می رسند.بدین منظور مردم منطقه نه نتها برای حفظ نسل پرندگان این منطقه بلکه برای امنیت جانی خود از مدیر کل محیط زیست استان تقاضا دارد برای حل این مشکل اقدام عاجل به عمل آورد تا خدای نکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
مهدی 1389/11/28 ساعت 06:06 ب.ظ http://www.highersoccer.blogfa.com

اتحادیه وبلاگ نویسان رامسری هم چیز خوبیه
بچه های وبلگ نویس همدیگه رو بشناسن خوبه
موفق باشی

مهدی 1389/11/28 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.highersoccer.blogfa.com

متشکرم که اطلاع دادی
متاسفانه دیر متوجه شدم

شاهرخ 1389/11/22 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.pariyan-ramsa.blogfa.com

سلام آقای بهرامی
شماره تماسم اینه
۰۹۱۱۱۹۶۳۳۴۳
ممنون

سلام
گفتید که نمی دانید چرا زاد و ولد قرقاول زیاد شده؟
معلومه چون درس تنظیم خانواده رو در دانشگاه ها حذف کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و بجای اون آداب همسر داری رو گذاشتند!!

سلام دکتر جان
اتفاقاً شما به نکته ی خوبی اشاره کردید! و پاسخ مهمی مطرح فرمودید! و من در همین جا از شما تشکر می کنم و به هوش و درایتتان آفرین می گویم! من هم می خواستم به همین موضوع اشاره کنم و باید بگویم که اصلاً انتظار چنین پرسش دقیقی را از شما نداشتم! شما روی جای حساسی دست گذاشتید! ... احسنت!!!!!!!!!!

سلام.اول یک عذر خواهی از اینکه نتونستم در آن جلسه شرکت نکردم. نه پرنده نه درنده نه انسان ونه چرنده از دست این اسان های شکارچی امنیت ندارد .قرقاول یک نمونه است گبر و سرت وکل چی؟
راستی اومدم بگم بروزم.

ابرو باد و مه و خورشیدو فلک در کارند
تا تو نانی به کف اری و به غفلت نخوری

همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار
شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری

1.604938258431.33187732873سلام
شاید اونی که میخواستی و تا حالا پیدا نکرده بودی تو سایت من باشه حتما یک سر بزن پشیمون نخواهی شد
ضمنآ اگه موافق بودی کد لگو منو تو وب زیبات بگذارو به من خبر بده منهم لینکتون میکنم
حتما یه سر بزن
منتظرت هستم دوست خوبم
[قلب]

شاهرخ 1389/11/19 ساعت 03:50 ب.ظ http://iyan-ramsar.blogfa.com

با سلام و عرض خسته نباشید به خاطر فعالیت های زیبای تان در مورد شهرستان رامسر.
ممنون از لینکت.
دوست داشتم تو نشست وبلاگ نویسان شرکت کنم اما این سعادت شامل حال من نشد.
آرزوی موفقیت برای شما دارم

سلام
انشالله دفعه ی بعد

ironibox.ir 1389/11/19 ساعت 03:32 ب.ظ http://web.ironibox.ir/

35.555555263680229.5062054364802
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 2 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.