پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سخنگوی شورای شهر رامسر :ما آمادگی باران را داشتیم اما آمادگی سیل را نداشتیم

سخنگوی شورای شهر رامسر :

ما آمادگی باران را داشتیم اما آمادگی سیل را نداشتیم  

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، عصر امروز شورای شهر رامسر با حضور شهردار جلسه ای داشتند و در آن در رابطه با بررسی و مشخص شدن مقصر در ماجرای فوت یکی از شهروندان رامسری بحث و تبادل نظر کردند.

مجیدی درجانی در پایان جلسه به خبرنگار ما گفت: این جلسه، جلسه بسیار حساسی بوده و می بایست خیلی از موضوعات بررسی می شد.

وی افزود: پیرو مستنداتی که مهندس کوزه گر ارائه کرد هنوز صددرصد مطمئن نیستیم که شهروند متوفی در کانالی که شهرداری حفر کرده بوده سقوط کرده باشد.

وی اظهار داشت: باید کارشناسی کنیم و در آینده ای نزدیک شاهدان عینی یعنی مغازه داران اطراف کانال و داماد مرحومه که در آن نزدیکی بود و شاهد حادثه بوده است شرح واقعه را بازگو کنند.

درجانی با اشاره به اینکه در مجاورت کانال حفر شده توسط شهرداری کانال بزرگتری نیز بوده و در یک باغ وجود دارد بیان داشت: احتمال افتادن شهروند متوفی در کانال مجاور و در عین حال بزرگتر بیشتر است.

وی تصریح کرد: باید کارشناسی ها صورت بگیرد و دقیق مشخص شود که تقصیر با چه کسی بوده و بعد بیاییم در مورد برخورد قانونی با مقصر صحبت کنیم.

سخنگوی شورای شهر رامسر تاکید کرد: اگر شهرداری رامسر مقصر باشد قطعا برخورد قانونی با شخصی که خاطی بوده انجام می شود.

وی با بیان اینکه در محافل عمومی می شنوم که خانواده آن مرحوم در مراجع قضایی شکایت کردند گفت: این را نمی دانم ولی چه خانواده متوفی شکایت بکنند و چه نکنند مطمئن باشند که ما  از طریق کار کارشناسی پیگیر خواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: ما منکر بسیاری از ضعفها نیستیم و کانال های بسیاری هستند که در مجاورت کوچه ها هستند که در شهرهای دیگر هم است و باید رو باز باشند زیرا باید لایروبی شوند و با اینکه معتقدیم باید این کانال ها نرده داشته باشند اما این کار هم هزینه های میلیاردی را می طلبد.

درجانی با انتقاد از برخی صحبت ها در محافل گفت: این که برخی می گویند آن کانال حفر شده  نوار خطر نداشته و بعد از رخ دادن اتفاق نوار خطر توسط شهرداری گذاشته شده است، این درست نیست و می توانید از مغازه داران و همسایه ها بپرسید که برای آن کانال مانع و نوار خطر وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی باران را داشتیم اما آمادگی سیل را نداشتیم و امکانات ما محدود بوده است در حالی که در  بحران برف سال گذشه هم اگر چه ما آمادگی برف را داشتیم اما آمادگی بحران برف با ارتفاع ۱ متر ۶۵ سانتی متر را نداشتیم.

این عضو شورای شهر در ادامه این گفتگو اظهار داشت: صلاح نیست که برخی مردم بیایند و به جای تسلی دادن به خانواده آن مرحوم با حرف های خود احساساتشان را جریحه دارتر بکنند.

وی اضافه کرد: اکثر قریب به اتفاق اعضای شورای شهر و شهردار در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند و با اینکه حضوراً در منزل این شهروند فرهیخته متوفی رفتیم برخورد خانوداه متوفی نشان دهنده بزرگی شخصیت آنهاست و هیچ گونه عصبانیت و برخوردی که بخواهند محکوم کنند شهرداری را انجام ندادند و این برخورد ما را توجیه نمی کند که نقصی نداریم.

وی همچنین بخش های از اقدامات شهرداری رامسر را مطرح کرد و گفت: اگر رودخانه صفارود ساماندهی نمی شد و اگر پل کاشانی عرض بستر آن افزایش داده نمی شد و اگر لایروبی های رودخانه ها انجام نمی شد قطعاً آسیب ها بدتر بود.

درجانی ابراز داشت: سعی کردیم که ماشین آلات خود را تقویت کنیم و در واحد شهرسازی توانستیم که ساخت و سازهای غیر مجاز را کاهش دهیم و در حد توان خود کار کنیم.

وی با بیان اینکه قصد کلی گویی ندارم و باید یک بسیج همگانی صورت بگیرد بیان داشت: در رامسر ۶۰ هزار متر بمربع خیابان آسفالت نشده داریم و این میراث این شورای شهر نیست و در دوره های دیگر نیز بوده است. 

درجانی در پایان با اعلام اینکه تا زمانی که نتیجه کارشناسی نیامده و مقصر اعلام نشده از قضاوت خودداری کنیم گفت: از فردا کارشناسان در محل حادثه حضور پیدا می کنند تا مشخص کنند که متوفی دقیقا در چه نقطه ای سقوط کرده است.

نظرات 11 + ارسال نظر
واقعامقصر سیله؟ 1393/09/17 ساعت 10:02 ق.ظ

جناب نماینده شهردار سلام
طبق گفته های شما آماداگی سیل رو نداشتین میشه بگین حدود ده سال پیش شایدم بیشتر که تو لپاسر سیل اومد و باعث رانش کوه شده بود و همچنین باعث مرگ چند همشری شده بود آمادگی داشتین؟ یعنی بعد از گذشت چنیدین سال با اینکه میدونید رامسر یه شهر سیل خیزه باز آمادگی های لازم به عمل نیومده در خصوص برف هم همین طور ما سالیان قبل باز هم بارش برف شدید رو داشتیم یعنی اون یه درس عبرت برامون نبود واسه آمادگی داشتن؟ در خصوص نوارهای زرد کل مردم رامسر شاهدن که شما برای جوب هاتون و جاهای کنده کاری شده به امان خدا ول شده هیچ نوار زردی نمیزاشتین از وقتی که ما عزیزمونو از دست دادیم میبینیم شهرداری فعال شده و واسه کوچکترین چاله هم نوار میزنه آقا نکنین این کارو هزینه داره واقعا متاسفم

سرباز گمنام 1393/09/16 ساعت 12:21 ب.ظ

منم یه جفت پوتین گرفتم که فقط جواب بارانو میداد نه سیل
بس کنید بقران
مردم از این همه کوتاهی به تنگ اومدن
چرا باید ادم بمیره اخه؟
اگه این وضع ضهرداشتنه بیاین منو درست کنین شهردار
خیلی عذر میخوام منم شاسی بلند بشینم نه چاله حس میکنم نه سیل رو
پارسال برف اومد
ایااا واسه امسالش اماده این؟
خب معلووووووووومه نع
بازم قطعی اب قطعی برق قحطی نان
بسته شدن معابر و..........
متاسفم واقعا

آتا 1393/09/09 ساعت 08:19 ق.ظ

باسلام؛
اگر آبهای سطح الارضی شهر را نمی توانیم مهار کنیم!!!؟؟؟
اگر زباله های شهری شما را به موقع و در مکانی مناسب نمی توانیم جابجا نماییم!!!؟؟؟
اگر چاله های سطح خیابانها را قادر به ترمیم نیستیم !!!؟؟؟
در عوض بشارت بهره مندی از پارکومترهای سطح شهر را به شما میدهیم!!!؟؟؟


روابط عمومی آتا

تورج 1393/09/07 ساعت 04:54 ب.ظ

اصلا این شورا خیلی بد شانس بود پار سال زمستون برف اومد ، امسال پائییز سیل او مد بابا شوراهاغی دیگه از این بحران ها نداشتند تازه این شورا آمادگی باران رو داشت یعنی بارانی و چتر محیا کرده بودند اما سیل اومد
اما دستشون درد نکنه یه جوری میگن آمادگی باران رو داشتیم که انگار متوسط بارندگی رامسر 2 میلی متره ، جای گل آقا خالی طرح رو جلد خوبی میشد

رامسری 1393/09/07 ساعت 11:28 ق.ظ

با سلام درود بر محمد رضا بهرامی تنها خبرنکار مستقل رامسر که اسیر باند بازی و... نشده درجهت منافع شهر قلم می زنه
به امید م فقیت بیشتر موج شمال و بزواک

[ بدون نام ] 1393/09/07 ساعت 02:03 ق.ظ

سلام
اگر سایت شورای رامسر را ملاحظه فرمایید تمام مناسبتها وفوت اشخاص مهم را تسلیت گفته اند.
اما بابت فوت شهروند شهرشان نه تنها عذر خواهی حتی تسلیت نیز نگفته اند.
راستی آمادگی برای آمدن باران را داشیم اما سیل را نه یعنی چه ........

حمید 1393/09/06 ساعت 09:43 ب.ظ

خیلی خنده ام گرفت اعضای شورا ی رامسر در صورتی میتوانند از ضعف شهرداری مطلع شوند که از لحاف عزیزشان صرفنظر میکردند و حداقل ساعت 4 صبح در روز سیل نظارگر فعال بودن یا نبودن شهرداری باشند زهی خیال باطل

شهروند متاثر 1393/09/06 ساعت 08:20 ب.ظ

. سلام . آقای مهندس درجانی شما که مدعی هستید جلوی ساخت و ساز غیر قانونی را گرفتید لطفا یه سری به لمتر بزن و بالاتر از مسجد ساختمانی که وصل به خیابان در حال ساخت نیز می باشد( روبروی کوچه شمشاد)را برای ما توجیه کن که از کجا و چطور مجوز گرفته . خوهشا جواب را به ما لمتری ها بده .منتظریم

شهروندرامسری 1393/09/06 ساعت 12:36 ب.ظ

متن کامل شکوائیه مردم درخصوص ضعف عملکرد شورا وشهرداری رامسر ولزوم برکناریشان دراولین فرصت که به دفترمقام معظم رهبری ،ریاست جمهوری،وزارت کشور وسازمان بازرسی کل کشور ارسال شده متعاقبا دراختیار پایگاه گاهی اطلاع رسانی قرارخواهد گرفت.

رضا 1393/09/06 ساعت 07:28 ق.ظ

سلام؛
بابا دمت گرم یعنی با خودت چتر آورده بودی؟؟؟!!
خب به ماهم میگفتی با خودمون چتر بیاریم!!!!!
بارون که بارونه باید برای سیل برنامه ریزی میکردی اولی خودش میباره و حله مشکلی نداره ولی دومی ممکنه خسارت بزنه ها و ....

سیلی نسب 1393/09/06 ساعت 01:13 ق.ظ

من با قدرت هر چه تمامتر این سیل را محکوم می کنم و همانطور که مجید عزیز گفت اصلاً انتظارش رو نداشتم ! مقصر خود سیل بود که بی خبر آمد ! مرد ناحسابی تو که میخواستی بیایی چرا خبر نکردی ما گاوی گوسفندی چیزی قربانی می کردیم و اینجوری شرمنده نمیشدیم... مجید برو دارمت !!!

سیل ار خبر ندهد من دارم میام
باید که بر دهنش سیلی ای نواخت
لعنت به تو که باز هم بی خبر
آمد شدی به شهر ما رااامسر
بعد از این گر خواهی بیایی به شهر ما
قبل از همه مجید را مطلع نما
تو هم ای مجید عزیز زین پس
آگه باش که این سیل بی پدر
گه باخبر بیاید و گه بی خبر
زمانه بد زمانه ایست این به آن بدر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.