پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

گلایه رئیس شورای اسلامی بخش رامسر از پایین بودن نرخ مرکبات افشره

رئیس شورای اسلامی بخش رامسر گفت: در دیماه سال ۸۶ که بحران برف و یخبدان شدید منطقه را فرا گرفته بود شرکت تعاونی باغداران مرکبات کوثر به داد کشاورزان رسید و با دریافت مرکبات باغداران مرحمی شد بر زخم کشاورزان و با همان نرخ قبل ازبرف گوشه ایی ازخسارات وارده به کشاورزان را که حاصل دسترنشان به ورطه نابودی رفته بود را از طریق خرید مرکبات جبران نمود.

به گزارش نیمه پر، مصطفی مکارمی اظهار داشت: هرچند درآن سال دولتمردان نتوانستند کمک درخور توجهی به باغداران آسیب دیده بنمایند.خوشبختانه درآن زمان شرکت تعاونی باغداران دست به کار بزرگی زد و با خرید مرکبات کشاورزان به مدد باغداران شتافت.

وی افزود: ولی متاسفانه در جریان برف سنگین اخیر که به لطف الهی سرما و یخبندان را به دنبال نداشت و از لحاظ کیفیت نیز صدمه آنچنانی به محصول مرکبات وارد نشده است انتظار می رفت که اعضای محترم هیات مدیره شرکت تعاونی کوثر که متعلق به حدود یازده هزار عضو از همین باغداران می باشد تدبیر درستی در این خصوص اتخاذ می نمودند .

وی در ادامه بیان کرد: اما در کمال ناباوری بعد از بارش برف و عادی شدن شرایط ، شاهد کاهش نرخ مرکبات افشره بازای هر کیلو به مبلغ ۱۵۰۰ریال تا۱۸۰۰ریال هستیم یعنی تقریبا مبلغ ۱۰۰۰ریال کمتر از زمان بارش برف ، ازآنجائیکه باغداران زحمتکش و مغموم به لحاظ شرایط بوجود آمده علی رغم مقرون به صرفه نبودن، ناچار به برداشت و تحویل مرکبات به شرکت تعاونی می باشند.

وی خاطر نشان کرد: لذا جاداشت که اعضای هیات مدیره محترم به منظور حمایت از اعضای  خود حداقل با همان قیمت قبلی نسبت به خرید مرکبات افشره اقدام می نمود . از آنجائیکه مسئولین شرکت مقرون به صرفه نبودن تولیدات شرکت را دلیل کاهش قیمت می دانند لذا ضروری است استاندار محترم و مسئولین محترم جهاد کشاورزی تدابیر لازم را اتخاذ تا بیش از این قشر مولد وتلاشگر جامعه در شرایط بحرانی مورد بی مهری قرار نگیرند.

وی در آخر بیان کرد: در این راستا لازم است دولت محترم تدبیر وامید با پرداخت سوبسید به شرکت تعاونی باغداران زمینه افزایش قیمت مرکبات افشره را بالا برده و با توجه به از بین رفتن بخش زیادی از درختان مرکبات و نداشتن محصول در چندین سال آینده ،حداقل قسمتی از هزینه تولید محصول سال جاری کشاورزان ازاین طریق جبران شود.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
اشنا 1392/12/07 ساعت 09:39 ب.ظ

این خبر امروز شنیدم خیلی ناراحت شدم در صورتیکه اعضای محترم هییت مدیره می بایست با حمایت از کشاورزان در مقابل برف اخیر مرهمی بر دردهای انان باشند متاسفانه از اقای انتظار حمایت کردند چای بسی تاسف دارد هر چنداین عمل هییت مدیره پس لرزه های نا کارامدی دست اندر کاران ومدیران قبلی می باشد که با بجا گذاشتن بدهی های چند میلیاردی کاری کردند که این شرکت به دلیل ضعف مالی اختیار خود را به دست دیکری بده و جای مانور نداشته باشد. دوستان هییت مدیره یه کمی اقتدار داشته باشید و به فکر این مردم باشید .یه گله ای هم سایت پزواک داشته باشم گه پرتقال آبگیری درسته نه افشره .. افشره شرکتی ابگیری قدیمی در تنکابن است

امیر جم 1392/12/07 ساعت 09:20 ب.ظ

با سلام
و ابراز سپاس و ارادت فراوان محضر آقا مصطفی مکارمی دوست داشتنی ،
در حالی که یک لیتر آب پرتقال حدود 4 تا 5 هزار تومان تو بازار به فروش می رسه ، پرتقال کیلویی 150 تومان رو براش واژه محترمانه ای پیدا نمی کنم!
از جیب طبقه کارگر و کشاورز به جیب گشاد صاحبان سرمایه و طبقه بورژوازی.

همراه 1392/12/07 ساعت 08:36 ب.ظ

آخرین خبرها حاکیست پس از گلایه ایشان قیمت به 120 تومان کاهش یافت!!

مخاطب 1392/12/06 ساعت 08:23 ق.ظ

با تشکر فراوان از شرکت تعاونی باغداران
قابل ذکر است،در بارش برف اخیر رامسر یخبندان وجود نداشت، کاهش دما در حد یخبندان و انجماد مرکبات نبوده، به همین دلیل مرکبات رامسر دچار یخ زدگی نشدن و شرکت تعاونی، مرکبات رو از مردم خریداری کرد، در انتشار خبر دقت بفرمایید!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.