پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مدیران ناکارآمد خودشان استعفا کنند لطفا!

مدیران ناکارآمد خودشان استعفا کنند لطفا !

هفته نامه موج شمال-محمدرضا کشاورز-در دانش مدیریت ، بهره وری و کارایی سازمان بستگی به عملکرد مدیر دارد که نسبت ستاده به داده را بهره وری تعریف می کنند.تمام هم وغم یک مدیرباید کاهش هزینه ها وسودآوری بیشتردرجهت هدف های سازمانی باشد .مدیریت هم علم است وهم هنر.

هنرمدیریت جهتDiymamic)پویا)سازی یک سازمان،بها دادن به ارزشمندترین عنصر سازمانی که منابع انسانی است می باشد .قرارگرفتن نیروهای متخصص درجایگاه تخصصی خویش موجب پویایی سیستم وخروجی مثبت درکارکرد سازمان می شود.

مدیران عالی باید از روحیه جسارتی درتصمیم گیری برخوردار وتوان تجزیه وتحلیل وحل وفصل صورت مسئله مطرح درسازمان ذیربط را داشته باشد .دربرخی مواقع،یک مدیرباید مثل یک قهرمان عمل کند به عنوان (champion manugment)،تا موانع و بحرانی پیش رو را که موجب انسداد هدف های سازمان می شود رابرطرف سازد وسیستم را همواره متعادل و پوبا نگهدارد .

متاسفانه درعرصه مدیریت برخی سازمان ها ،مدیران ناکارآمد درمصدر سازمان قرار دارند که توانایی لازم ومهارت و تخصص کافی درخصوص موارد مطرح شده را ندارند وتنها به ذکر چند دستور وامضا اکتفا می کنند .

 در اصول مدیریت اولین گام برنامه ریزی است . آیا مدیران بی برنامه واقعا می توانند هدف های سازمانی را که آثارش به اجتماع و مردم برمی گردد ،برآورده کنند؟ در گام آخر اصول مدیریت ، نظارت تعریف شده است که یک مدیر باید به عملکرد واحدهای خویش نظارت کامل را داشته باشد . چناچه در سلامت سیستم خاشاکی ایجاد شود آنرا برطرف ودر صورت نیاز جابجا نماید بسیاری ازمدیران که مدیران سفارشی لقب گرفته اند ، از عهده ی اداره ی مسئولیت محوله برنمی آیند و موجب خسارت و زیان های زیادی نیز به جامعه وکشور میشوند که جای بسی تأمل و بررسی دارد.

توصیه می شود لا اقل جهت اینگونه مدیران ،کارگاه های آموزشی دایر بلکه از هدر رفت منابع و منافع مادی ومعنوی سازمان پیشگیری شود

البته اگر مدیران محترم سفارشی  ، خود استعفا نمایند موجب امتنان وقدردانی مردم قرار خواهند گرفت که جهت حفظ بیت المال و جلوگیری از ضررهای بیشتر برایشان دعا هم میکنیم .

 

نظرات 5 + ارسال نظر
. 1393/10/23 ساعت 03:21 ب.ظ

management صحیح است نهmanugment
Dynamicصحیح است نهDiymamic
دو تا کلمه انگلیسی نوشتی هر دوتاش غلط املایی داره برادر

دوست 1393/10/20 ساعت 10:46 ب.ظ

بهتر است رئیس دستگاه ورزش شهرستان حتما " این مطلب رابخواند چون ایشان می گویند خیلی شیفته خدمت هستند البته ما خدمت نمی بنیم فقط ضرر

اصلاحات 1393/10/20 ساعت 11:44 ق.ظ

جهاد کشاورزی-ورزش وجوانان-فنی وحرفه ای-پیام نور-دانشگاه آزاد-میراث فرهنگی وگردشگری- اداره جنگلداری-اداره محیط زیست-اداره راه وترابری- هلال احمر-مخابرات-بهزیستی-کمیته امداد-اداره صنعت وتجارت رامی گوئیید.انشاء ا...به مبارکی.

مهدی 1393/10/19 ساعت 07:23 ب.ظ

شهرداررامسرمیگین.انشاء به مبارکی...........

رضا 1393/10/18 ساعت 07:19 ق.ظ

سلام؛
چشششششششششم حتماً فقط بذار یه مقدار خودمونرو همه جوره ببندیم بعد حالا گیر دادن استعفا هم میدیم!!!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.