پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

داستان سردری که ساخته نشد

داستان سردری که ساخته نشد

 

 ایامی که مدیر عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر بودم، در یکی از نیم سال های تحصیلی، طراحی سردر ورودی دانشگاه را به عنوان یکی از پروژه های کلاسی به دانشجویانم سپردم؛ و متعاقباً از میان پروژه های برگزیده، یکی از طرح ها را به تأیید ریاست واحد رساندم

سپس در خرداد ماه 1390، زمانی که دکتر جاسبی برای افتتاح پروژه های عمرانی به رامسر آمده بود، طرح برگزیده را روی بنر در ابعاد بزرگ چاپ کرده و نظر ایشان را بدان جلب نمودیم.

در ادامه ی کار، نقشه های اولیه ی تهیه شده در دفتر فنی واحد را به اداره کل فنی و ساختمان دانشگاه آزاد فرستاده و پس از انتظاری چندین ماهه، نقشه های اصلاح شده و مصوّب طرح سردرب را با شماره پروژه ی 4294 دریافت کردیم. بلافاصله پس از آن، با درج آگهی مناقصه ی عمومی، در پی انتخاب پیمانکار ذیصلاح برآمدیم.

قیمت پیشنهادی پیمانکار برنده، 160 میلیون تومان بود؛ که به نظر اداره کل طرحهای عمرانی دانشگاه، گران آمد و با آن موافقت نشد.

ولی متره ی پروژه و بررسی ریز-بخش های آن با قیمت های روز، نشان می داد که پیمانکار قیمت درستی داده است.

 لاجرم به اداره کل طرحهای عمرانی در تهران رفتم و منطقاً به دفاع از حق واحد پرداختم. متأسفانه با دگم-اندیشی، بر موضع سابق خود پافشاری نموده و خواستند که طرحی را برای سردر برگزینم که بیش از 100 میلیون، هزینه نداشته باشد؛ حتی مرا برای دفاع از قیمت پیشنهادی پیمانکار، تلویحاً به فساد مالی متهم نمودند!

ساخت سردر دانشگاه، بعد از آن و پس از استعفای من، مدت بسیاری به تعویق افتاد. تا اینکه از ابتدای سال جاری، ساخت آن با یکی از نقشه های نازیبا و تیپ سازمانی به انجام رسید.

ولی نکته ی داستان این است که سردر کنونی، با هزینه ی 280 میلیون تومانی ساخته شده است؛ یعنی 120 میلیون بیش از قیمت پیشین! به این مبلغ، اضافه کنید هزینه ی کار-زمان و انرژی ای که بیهوده تلف شد را! همین!

منبع:وبلاگ مهندس یاغش کاظمی

نگارنده (سمت راست) در کنار ِ فرماندار رامسر (محمد صالح رضاخانی)، و آقایان دکتر جاسبی، دکتر طائب (رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد)، و دکتر جواد خلعتبری (رئیس واحد رامسر)- مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی واحد رامسر- سالن آمفی تئاتر دانشگاه- 12 خرداد 90


نظرات 4 + ارسال نظر
علی 1393/08/18 ساعت 09:34 ب.ظ

این برادر یاغش هم عجب آدم حساسی است ! فکر می کنم که مسئولین خوب فهمیدند که این مدل یک اشکالی دارد چون خیلی شبیه به تاج شاهنشاه آریامهر است و اسم این مهندس هم یک جورایی اشکال دارد یعنی آدم باهاش راحت نیست ! شبیه اسامی طاغوتیه ! پس نتیجه می گیریم که دوستان ارزشی خوب عمل کردند و دستشان هم درد نکنه
تازه متوجه شدم که اسم این مهندس عزیز هم برگرفته از داعش و دولت اسلامی است که اشکال کار را بیشتر می کند
پس همه با هم به مسئولین دانشگاه آزاد بخصوص دکتر ارزشی جواد خلعتبری که خانوادتاً جزء نیروهای انقلابی است دست مریزاد می گوییم و اون صد و خورده ای میلیون هم چیزی نیست که به خاطرش خودمون رو ناراحت کنیم و موضوع رو کش بدیم !
تا موضوعات تازه تری رو افشا نکردم خودتون کوتاه بیایید و قال قضیه را بکنید

اصلاح طلب ارزشی 1393/08/18 ساعت 09:58 ق.ظ

محمد رضاجان عزیز،ناراحت نباش رئیس بعدی دولت تدبیروامید میاد،انشاءالله ساخته خواهد شد.

مخاطب 1393/08/17 ساعت 02:14 ب.ظ

آقای کاظمی یکی از اساتید فرهیخته شهر رامسر هستن، در دوره ای هم استاد بنده بودند.
در مورد مشکلات ذکر شده بله مسائلی بوده که خود شاهد این ماجرا بودم، صحبت های ایشان را خواندیم و جا داره صحبت های طرف مقابل رو هم بشنویم و یک طرفه قضاوت نکنیم.
مسئولین دانشگاه آزاد رامسر هم حرف های زیادی برای گفتن دارند!!!

ررامسرى اصىل 1393/08/17 ساعت 09:35 ق.ظ

استاد کاظمى مملکت همىنه,آسته برو ,آهسته بىا,تا گربه شاخت نزه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.