پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

شهریور غم پایان ندارد

انا لله و انا الیه راجعون

علی مصباح شهرستانی خبرنگار پیشکسوت رامسر دار فانی را وداع کرد.

حقیر این مصیبت وارده را به بیت معزی و اصحاب رسانه شهرستان رامسر تسلیت عرض می نمایم.

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1394/06/22 ساعت 11:16 ب.ظ

تیترهای پیشنهادی
-----------
گام اول " ناصر" با آلبوم " پایان "
-----------
ورود " ناصر " خواننده رامسری به بازار موسیقی
----------------
آلبوم " پایان "
آغازی برای خواننده رامسری
-------------
آغاز خواننده رامسری با آلبوم " پایان "
سرانجام پس از سالها تلاش و پیگیری و استقامت، خواننده هنرمند و با ذوق رامسری -نـاصــــــر رشیــــــدی- موفق شد اولین اثر رسمی خود را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در قالب آلبوم موسیقی تحت عنوان "پــــایــــان" به ثمر رسانیده و وارد چرخه عرضه محصولات فرهنگی و هنری - موسیقیایی سراسر کشور گرداند و خوشبختانه از استقبال غیر منتظره هم میهنان فرهنگ و هنر دوست خاصه علاقمندان به هنر موسیقی و خوانندگی واقع شد. ناصر رشیدی خواننده خوش صدا و هنرمند آلبوم "پــــایــــان"
که متولد سال 1357 در شهر زیبای رامسر می باشد خوانندگی را از دایی خود مرحوم ناصر اقبالی ارث برده و در دوران نوجوانی علاقمند به موسیقی شد و به صورت خودجوش در ایام سالروز پیروزی انقلاب در دوران مدرسه در گروه های سرود و تکخوانی شروع به فعالیت کرد. در ادامه پدرش ساز سنتور برای وی خریداری کرده که شروع به نواختن سنتور و خواندن کرد. در جشن تولدها با ساز سنتورش، هم می نواخت و هم می خواند.وی برای اولین بار فرصت خواندن در یک گروه توسط استاد امین مقدم که از نوازندگان رامسری مستعد سازهای سنتور، کیبورد و سازهای بادی و از مربیان خوب این عرصه هستند، به وی داده شد.رشیدی در مرحله اول که مرحله آشنایی با دنیای حرفه ای موسیقی بود برای اولین بار توسط برادر بزرگش برای تست صدا در صدا و سیمای تهران رفت که حدودا 50 نفر شرکت کننده داشت که پس از تست دادن، جنس صدا،سلیقه و سیاق خوانندگی اش توسط استاد آیت در میان اکثریت شرکت کنندگان مورد تایید و تشویق قرار داده شد اما چون هیچ دوره موسیقی و خوانندگی نگذرانده بود تاکید شد که باید دوره تئوری موسیقی و خوانندگی ببیند. ناصر بعد از این اتفاق نزد طیبی از شاگردان استاد شجریان کلاس آواز رفت اما در آن زمان چون فکر می کرد که آواز سنتی به درد اهداف خوانندگی اش نمی خورد ادامه راه نداد اما در کلاسهای تئوری موسیقی استاد گلپور شرکت کرده و برای یادگیری ساز گیتار هم نزد نصیری در لاهیجان رفت. این اتفاقات سالها بطول انجامید. یعنی آن زمانی که برای تست صدا رفته بود فقط خشایار اعتمادی آلبوم داده بود اما بعدها خوانندگانی مانند چنگیز حبیبیان، دکتر اصفهانی و... آلبوم دادند که اگر از حمایتهای رهنمونی و مالی خوبی برخوردار بود بهتر و زودتر به نتیجه می رسید.
در مرحله دوم که مرحله آغاز ضبط آثار خوانندگی ناصر بوده توسط فرشید مسگرانکریمی یکی از همشهریانش که از شعرا و فارغ التحصیل و فعال در رشته هنر تئاتر است نزد سرگزی جهت تولید و آهنگسازی آثار مختص به خود معرفی شد و خوانندگی در استودیو را تجربه کرده و ضبط آثار را آغاز و به همین منوال با آهنگسازان دیگر نیز آشنا شده و اثر تولید کرد که در نهایت اولین آلبومش را تحت عنوان "پایان" منتشر ساخت.
رشیدی آلبوم پایان را به مدت قریب به 3 سال با آهنگسازی و تنظیم مهدی زنگنه و ترانه های مرجان زنگنه و یک ترانه هم از علیرضا برنجی و نوازندگان مطرح و زبده ای همچون اشکان موسوی، پیام طونی، بابک یوسفی ، فیروز ویسانلو و مهدی زنگنه در استودیو ضبط آوای شباهنگ تجویدی در قالب 7 تراکت به سرانجام رساند.رشیدی که امیدوار است حال و هوای آلبومش منطبق و مقبول حال و هوای مخاطبین با ذوق و هوشمند آلبوم پایان هم قرار گرفته باشد، هدفش از ارائه اولین آلبوم "پایان" را ادامه مسیر خوانندگی اش با اعلام نظر مخاطبان آلبومش عنوان کرده چون در این آلبوم سبک پاپ و به قول امروزیها پاپ سنتی و... ارائه شده است نظر شنوندگان آلبوم از محک متنوع تری برخوردار خواهد بود.
ناگفته نماند که رشیدی برای تولید و انتشار آلبوم آثارش حدود 9 سال است که فعالیت دارد و تاکنون 18 تِراکت برای خوانندگی تولید شده است که بخشی از آنها را در آلبوم پایان روانه بازار فرهنگی و هنری نموده است.

لحظه ای با مصباح خبر مازندران/در یکی از همین روزهای قشنگ شهریور در حال مشرف شدن به حرم امام مهربان بودم.بیامکی از دوستم دریافت کردم با این جملات :>با نهایت تاسف و تاثر درگذشت بیشکسوت خبرنگاری مازندران مرحوم علی مصباح شهرستانی را تسلیت عرض مینمایم .
انقدر با دیدن این خبر ناراحت شدم که نمیدانستم چکار کنم....رابطه عمیق عاطفی و کاری در حوزه خبر و اجرایی با این انسان مظلوم و مودب و باحیا این خبر را برایم بیشتر ناگوار میکرد.هیچ چیزی ارامم نمیکرد.وارد حرم شدم .دو رکعت نماز خواندم و برای ارامش روح ان مرحوم دعا نمودم.مرحوم مصباح قلمی ساده و روان داشت.با اینکه خودش دنیایی از مشکلات و درد بود اما انعکاس خبر درد و مشکلات مردم وشهرش از همه چیز برایش مهمتر بود.یادم نمیرود با تحمل درد و بیماری در جلسات متعدد شرکت میکرد.او عاشق کارش بود و برای این کار کیسه ندوخته بود.انهایی که با مصباح انس داشتند میدانستند که او اهل ریا و نفاق نبود .حرف دلش با زبانش یکی بود....بهرحال مصباح از بین ما رفت اما یادش همیشه در دل و ذهن ما جاریست.
روحش شاد و یادش گرامیباد.وحید وزیرمقدم/فعال فرهنگی و مسیول سابق ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر

[ بدون نام ] 1394/06/16 ساعت 05:41 ب.ظ

دارفانی را شتافت....

به نام خدا
اندر حکایت انتخابات پر سر و صدای هیئت رییسه شورای شهر رامسر
ازسفارش فرماندار تا استعلام عجیب شهردار !
انتخابات هیئت رییسه شورای شهر رامسر برای سومین سال فعالیت این نهاد مردمی در حالی برگزار شد که اخبار غیر رسمی خروجی از این جلسه حکایت از التهاب و تنش تا مرز درگیری را داشته است. در این جلسه که با حضور معاون فرماندار که پیش از این سابقه نداشته در چنین جلساتی حضور پیدا کند و یکی دیگر از کارکنان فرمانداری رامسر و همه ی 7 عضو شورای شهر رامسردر دفتر این شورا برگزار شد، اسماعیل گوهر رستمی با 5 رای به عنوان رئیس ، جعفر لطیف زاده در جوی پر تنش، با 3 رای به عنوان نایب رئیس و عباس روغنچی هم که چند مدتی به خاطر مسائل حقوقی از شورا دور بوده، با 3 رای به عنوان منشی شورا برای یک سال آینده انتخاب شدند.انتخاباتی که پر سر و صدا بوده و بازتابهای فراوانی در فضای افکار عمومی داشته بطوری هر یک از مخالفین یا موافقین چنین ترکیبی در فضاهای مجازی و حتی عمومی واکنش از خود نشان دادند.ترکیبی که اینک به عنوان مخالفین باقی ماندن کوزه گر به عنوان شهردار و گروه استیضاح کننده شهردار ،شهره شهر گشته اند البته استیضاحی که هنوز در دستور کار شورا قرار نگرفته و صرفاً حرف و حدیثهایی در این خصوص توسط برخی از اعضای شورا به بیرون درز کرده اما آنچه که اینک مجال تجزیه و تحلیل در این مقال را داده و فارغ از اظهار نظرگروههای مخالف یا موافق با هیئت رییسه جدید شورا یا شهردار، به آن پرداخته می شود ،واکاوی روندی است که موجبات ورود مداخله جویانه وبعضاً غیر مسئولانه برخی از افراد ذی نفوذ و صاحب منصبان در موضوع انتخابات هیئت رییسه شورای شهر رامسررا فراهم نمود که در نهایت منجر به ایجاد تنش در برگزاری انتخاباتی شده که در دو سال گذشته شاهد چنین وضعیتی نبودیم.
دو سال پیش در چنین روزهایی با توجه به ورود برخی از کاندیداهای مورد حمایت جریان اصلاحات به شورای شهررامسر، شرایط برای ریاست اسماعیل گوهر رستمی –از اعضای اصلی جریان اصلاح طلبی این شهرستان و رییس فعلی آموزشکده ملاصدرای رامسر- که پیش از این هم به مدت سه سال ریاست شورای شهر دوره سوم را برعهده داشته، فراهم شده و حتی تغییر نصرت اله کوزه گر شهردار فعلی و بومی رامسر که در دو سال پایانی شورای دوم انتخاب شده بوده هم به نوعی قطعی شده بود اما در شب برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورا وصبح روز بعد با دخالت آشکار برخی از عوامل حامی شهردار در خارج از مجموعه شورا که اینک به صف مخالفین وی! پیوسته اند ، با رایزنی جدی با برخی از اعضا به ویژه عباس روغنچی به یکباره ورق برگشت و در لحظه ای که کسی گمان نمی کرد ، گوهر رستمی از گردونه ریاست خارج و دکتر هادی حلاجیان به جای وی بر صندلی ریاست تکیه زد و اندکی بعد هم کوزه گر با 6 رای در سمت خود به عنوان شهردار رامسر ابقاء شد.
و حال پس از دو سال اما اینبار به گونه ای دیگر انتخابات هیئت رییسه برگزار شد.پس از زمزمه های استیضاح شهردار و بازگشت مجدد روغنچی آن هم پس از یک وقفه چندین ماهه و اتفاق نظر اولیه 5 عضو شورا بجز دکتر حلاجیان و مهندس درجانی جهت برکناری شهردار،شرایط برای ریاست گوهر رستمی پیش از گذشته فراهم شد. گوهر رستمی که از همان ابتدا و با توجه به تجربه همکاری و اشراف بر نحوه مدیریت شهردار نظر مساعد به کوزه گربرای قرار گرفتن مجدد وی در جایگاه شهرداررا نداشته، در چند ماه اخیر به تنهایی با طرح چندین سوال رسمی از شهردار که البته مورد بایکوت خبری شورا هم قرار گرفت، استارت استیضاح شهردار را زد و مدتی بعد 4 عضو دیگرشورا -دکتربرزگر،جعفر لطیف زاده، محمد جواد مهرافشان و عباس روغنچی- به وی ملحق شدند.از اینجا به بعد و با توجه به احتمال قریب الوقوع ریاست گوهر رستمی بر شورای شهر ، بار دیگر عده ای از جمع مخالفین و موافقین شهردار دست به کار شدند تا به هر نحو ممکن نتایج مورد دلخواه خود را از انتخابات هیئت رییسه بدست آورند.
اولین اقدام و البته بسیار عجیب از سوی خود شهردار اتفاق افتاد.کوزه گر در اقدامی کم سابقه و نادر، دو روز مانده به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه از دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در مورد وضعیت حقوقی گوهر رستمی استعلام نمود. استعلامی که نقل شده به این موضوع اشاره دارد آیا گوهر رستمی با توجه به ریاست بر آموزشکده ملا صدرا ، امکان ادامه فعالیت یا ریاست بر شورا به واسطه دو شغله بودن فراهم است یا نه ؟ سوالی که مشخص نیست شهردار با تجربه، بر اساس کدامیک از تکالیف قانونی و با مشورت با کدامیک از مشاوران مطلع خود !، از استانداری بعمل آورده و در مقام یک ناظر دست به چنین کاری زده واز وضعیت حقوقی عضو نهاد فرادست خود کسب پرسش نموده است؟! واقعاً چه کس یا کسانی شهردارمنصوب شورا را به سمت نگارش چنین استعلامی هدایت کرده تا شرایط ایجاد تنش و التهاب در شورا فراهم گردد؟ آیا مگر نهادهای ناظری همچون فرمانداری اطلاع ندارند که گوهر رستمی بیش از16 ماه است که ریاست آموزشکده ملا صدرا را برعهده دارد ؟ و اگر اشکالی به ادامه فعالیت گوهررستمی در شورا وارد بوده این وظیفه نهادهای نظارتی و در راس آن حسین شعبان سروری به عنوان فرمانداررامسر بوده و هست که درچارچوب وظایف و تکالیف قانونی خود و بدون توجه به وابستگی جناحی با استعلام از هیئت حل اختلاف استان به این موضوع رسیدگی نماید نه شهردار. آیا شهردار در خصوص یک عضو فعلی شورا که چندین ماه امکان حضورش در شورای شهر به دلایل حقوقی فراهم نبوده، می توانسته از استانداری استعلام کند که حالا بدون تدبیر لازم ، تن به چنین کاری در خصوص رئیس فعلی شورا داده است؟ آیا شهردار به این مسئله فکر نکرده که بر فرض تایید دو شغله بودن گوهررستمی در نهایت وی می توانست با استعفا از ریاست ملاصدرا ، به فعالیت خود در شورا ادامه دهد؟
در این میان طیف مخالف شهردار هم بیکار ننشستند. دکتر احسان برزگر از اعضای شورای شهرمخالف شهردار و نزدیک به فرماندار که به دلیل مشغله کاری فرصت کمتری نسبت به سایر اعضا جهت حضور در این نهاد و پیگیری امور موکلین خود را دارد و در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورا ،ارتباط خود را با فرماندار نزدیکتر و تنگتر کرده بود، جلودار تغییر وضعیت در ترکیب هیئت رییسه شد ودر روز برگزاری انتخابات ، فضای جلسه را به نحوی مدیریت کرد تا از دل آن ، دو کاندیدای نائب رئیسی شورا-مهرافشان و مجید درجانی- که نائب رئیسی یکی از این دو قطعی به نظر می رسید در عین ناباوری ، قافیه را به لطیف زاده-کاندیدای سفارش شده فرماندار و گزینه دلخواه برزگر واگذار نمایند و لطیف زاده با 3 رای برزگر،دکتر حلاجیان که بعید به نظر می رسید به وی رای دهد و رای به خود، کرسی نائب رئیسی شورا را تصاحب نمود و این آغاز تنشی بود که در حضور محمد آزاد -معاون فرماندار- استارت خورد و دلخوری شدید درجانی و مهرافشان را به دنبال داشت به گونه ای که با عصبانیت شدید درجانی جلسه دقایقی بهم خورده و مهر افشان هم به نشانه اعتراض به روند برگزاری و مهندسی انتخابات مجبور به ترک موقت جلسه شد.اتفاقی که در دو سال اخیر از عمر این شورا شاهدش نبودیم واینک نقل محافل و مجالس شده است.
در این میان آنچه که به نظر می رسد کمتر به آن توجه شده ومغفول مانده ،"منافع جمعی و عمومی مردم" است.اصلی که در گیر و دار چنین دعواهایی به بوته فراموشی سپرده می شود و ضرورت اهتمام در تامین آن از میان برداشته می شود، به گونه ای که ریاست یا عدم ریاست و یا نائب رئیسی یک عضو شورا یا رفتن ویا ماندن شهردار ، برای عده ای " مهمتر از منافع مردم" جلوه می کند و برخلاف معیارهای پذیرفته شده ، آتشی بپا می کنند که در نهایت دود آن به چشم مردم نجیب رامسر می رود و اینجاست که باید به اندک کسانی از میان مسئولین یا سایر افراد ذی نفوذ که "ژست مردمی" به خود گرفته اما به دنبال منافع شخصی و یا جناحی خود در درون شورا و شهرداری هستند یاد آور شد که بهتر آن است از دخالت در تصمیمات شورا یا تاثیر گذاری بر اعضای آن دست بردارند و بگذارند اعضای شورای شهر به عنوان منتخبین مردم ، در جوی توام با همدلی و همزبانی و درفضایی دوستانه ، خود در اداره امور شهر تصمیم گیر و در نهایت پاسخگوی مردم باشند.

خبرنگار 1394/06/10 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام
لطفأ گزارش تصویری تشییع وتدفین رولطفأ بذارید

م-یارى 1394/06/10 ساعت 08:05 ق.ظ

خدارحمت کند روحش شاد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.