پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم رامسر فوت کرد

 

 

صبح امروز مهندس جعفر قلی راهب دار فانی را وداع کرد.

راهب نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ،رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و نامزد نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  بود.

گفتنی است که راهب به حسن خلق و پیگیری و راه اندازی کارهای  مردم مشهور بود.

پژواک رامسر این ضایعه را به خانواده متوفی خصوصا حسین راهب تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم علو درجات آرزومند است.

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1394/06/04 ساعت 04:03 ب.ظ

بعلت داشتن معلول در خانواده و تهی دستی و به منظور کمک همه جانبه بخصوص برای درمان وی ( معلول ) روزی در زمان صدارت این مرحوم به بهارستان و با هزار دردسر نزد ایشان رفتم و التماس دعا داشتم . پیش خود گفتم نماینده شهر من است خودم شخصاً به ایشان رای دادم به هر حال دست خالی بر نمی گردم ولی متاسفانه همه این افکار من تبدیل به رشته شد . گدا نبودم ولی انتظار داشتم حتی توصیه و راهنمایی به من داشته باشند . حتی با صراحت این کلمه را عنوان کرد که اینجا مگر من روی گنج نشسته ام آز آنروز اعتماد من به همه نماینده ها سردو کم رنگ شد. چون رضای خدا را پیشه خود ندانسته بعد برای ملت یک شهر می توانند چکش کاری کنند . فقط موقعیت خودشان را در نظر می گیرند. برای اینکه روح ایشان در عالم برزخ سرگردان نباشد به همین روز عزیز ایشان را می بخشم انشاله خداوند نیز ایشان را ببخشد.

قانا 1394/05/24 ساعت 02:50 ب.ظ

خدا بیامرزد درست روز پنجشنبه آخرین مجلس ختم خاله مان در روستای بصلکوه بود که مهندس راهب با اون ماشین زانتیا ش اومده بود می گفت 5 جا مجلس ختم نشستم وکمی دیر رسیدم حالا ما بپاس حضور مهندس محبوب در مراسم سوم وهفتمش شرکت میکنیم باشد که با قدمهامان روحش را شاد گردانیم روحش شاد ویادش در تاریخ رامسر ماندگار

محمد ولی تکاسی 1394/05/24 ساعت 02:14 ب.ظ http://mw1.blogfa.com

با تسلیت به اقوام نزدیک و مردم شریف رامسر
مهندس راهب از مصادیق بارز علم و عمل همراه با اخلاق و دوستی با اقشار مختلف مردم بودند.
روحش شاد و یادش گرامی باد

سید مسعود ابوهاشمی 1394/05/24 ساعت 11:40 ق.ظ

بسمه تعالی:
مرحوم دکتر جعفرقلی راهب ازشخصیتهای علمی ُ اجرایی و قانونگذاری در سطح بومی(تنکابن ُ رامسرُعباس اباد)-منطقه ایُ (مازندران و گیلان) و ملی-علاوه بر ریاست سازمانهای کشاورزی مازندران و گیلانُ مدیریت ادارات کشاورزی شهرستانهای دو استان یاد شده ُ دارای جایگاه شامخ علمی در مراکز دانشگاهی منطقه ُ ودو دوره نماینده منتخب مردم شریف شهرستانهای رامسر ُ تنکابن و عباس اباد در دوره های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی بوده است.
ایشان خصایص رفتاری ُ اخلاقی ُ اجتماعی ُ فرهنگی و حرفه ای بسزایی داشته و همواره انسانی فروتنُ نوعدوست ُ مردمدار ُ دلسوز و غمخوارُ ساعی و تلاشگرُ پیگیر ُ نستوه و خستگی ناپذیر بوده است.
اینجانب که افتخار هشت سال همکاری نزدیک و مستمر با ایشان در طی دو دوره مذکور در دفتر تهران داشتم ُهمواره شاهد تلاش شبانه روزی وی در پیگیری و حل مسایل و مشکلات منطقه و مردم بودم .بگمانم مام وطن چنین فرزندی را کم خواهد زاد.رحلت وفقدان ایشان ُ ضایعه جبران ناپذیری علی الخصوص برای مردم رامسر میباشد. روحش شاد .یادش گرامی باد.
سید مسعود ابوهاسمی

راهب 1394/05/24 ساعت 12:25 ق.ظ

وداع ناگهانی مرد خستگی ناپذیر
با مردم رامسر

مهندس جعفر قلی راهب نماینده مردم شهرهای رامسر،تنکابن و عباس آباد در دو دوره مجلس شورای اسلامی دعوت حق را لبیک گفت.وی در صبح روز جمعه پس از عارضه قلبی روانه بیمارستان شده که معالجات موثر واقع نشده و به دیار باقی شتافت. مهندس راهب که به عنوان مرد خستگی ناپذیر و مردم دار ،شهره عام وخاص مردم منطقه بوده، مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی – زراعت را در سال 1354از دانشگاه و کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی با گرایش گیاه پزشکی از دانشگاه گیلان در سال 1376 اخذ نمود .
وی از سال 1357 به مدت 5 سال در دخانیات منطقه گیلان به عنوان معاون صومعه سرا، رییس آستارا و رییس تالش مشغول به کار بوده و سپس از سال 1362 نیز به مدت 8 سال سرپرستی ادارات کشاورزی رامسر ، تنکابن و همچنین موسسه تحقیقات مرکبات کشور را برعهده داشته.مهندس راهب از سال 1368 نیز به مدت 7 سال معاون فنی و سپس مدیرکل کشاورزی استان گیلان شد.وی از سال 1379 به مدت 4 سال عهده دار ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بود.مهندس راهب در دوره های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تنکابن و رامسر و عباس آباد مشغول به خدمت بود.
ریاست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد قائمشهر، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد ،مدرس دانشگاه های آزاد اسلامی تنکابن، رامسر، قائمشهر، لنگرود و علمی کاربردی مهستان سبز تنکابن و معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود نیز در در کارنامه فعالیتهای مهندس راهب دیده می شود.
وی در سال 1382 رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و در دوره دوم عضو شورای مرکزی این سازمان در کشور بوده و در سه دوره متوالی و به مدت 10 سال عضو موسس و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران بوده.

روحش شاد

محمدرضا 1394/05/23 ساعت 11:45 ب.ظ

مهندس جعفر قلی راهب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی با گرایش گیاه¬پزشکی از دانشگاه گیلان در سال 1376 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی – زراعت از دانشگاه ارومیه در سال 1354 می¬باشند.
ایشان از سال 1357 به مدت 5 سال در دخانیات منطقه گیلان به عنوان معاون صومعه سرا، رییس آستارا و رییس تالش مشغول به کار بودند. سپس از سال 1362 نیز به مدت 8 سال سرپرست ادارات کشاورزی رامسر و تنکابن و همچنین موسسه تحقیقات مرکبات کشور بوده و از سال 1368 نیز به مدت 7 سال معاون فنی و سپس مدیرکل کشاورزی استان گیلان منصوب شدند. وی همچنین به مدت 4 سال از سال 1379 عهده¬دار ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بوده و ریاست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد قائمشهر نیز در کارنامه اجرایی ایشان به چشم می¬خورد. همچنین ایشان به عنوان نماینده مردم تنکابن و رامسر و عباس آباد در دوره¬های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت بودند.
مهندس راهب ضمن عضویت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از سال 1383 مدرس دانشگاه¬های آزاد اسلامی تنکابن، رامسر، قائمشهر، لنگرود و علمی کاربردی مهستان سبز تنکابن بوده و همچنین معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود را در کارنامه خود دارند.
ایشان در سال 1382 رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و در دوره دوم عضو شورای مرکزی این سازمان در کشور بوده و به مدت 10 سال (سه دوره متوالی) عضو موسس و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران می¬باشند.


















جواهرده در مه
در یادداشت پارسال در همین نشریه تحت عنوان " مدیریت جواهرده نیاز به تحول دارد " به کم و کاستی های که در جواهرد ه و نقش مدیریت دهیاری و شورای جواهرده با آن دست به گریبان هست اشاراتی داشتم.
اما آنچه موجب این یادداشت شد ؛ بحث انتظارات و توقعی بود که از مجموعه دهیاری می رفت. در تقدم والویت این انتظاراین بود و هست . آنچه در ابتدا بر مدیریت جواهرده ضرورت می یابد هماهنگی بیشترو ملموس تر با مدیران کلان و نهاد های مرتبط با شورا من جمله شورای بخش و شورای شهرستان است، تا در ذیل توجهات مدیریت کلان شهرستان وبه تبع آن درسطح استان و ملی تغییرات زیر ساختی جواهرده عنایت بیشتری گردد، در ورای این هماهنگی انتظار می رود تا از وضعیت روزمرگی گذشته فاصله گرفته ، تا فردای بهتری را که برای این روستای فرا ملی در ذهن شهروندان متصور می باشیم سریعتر محقق گردد .
اما تجربه عینی شهروندی نشان از آن دارد که هنوز همان نوع نگاه مقطعی شورای روستا وبه تبع مدیریت آن که درکسوت دهیار ، از سردرگمی اولیه تا بی هدفی دربرنامه ریزی کلان حکایت دارد.
مدیریت ناشی از من شایسته نهفته ی در اعضای درون شورا که در پیگیری های نهاد مرتبط با دهیاری ها در شهرستان نشان از آن دارد شورای بخش ، شورای شهرستان و بخشداری از منظر شورای دهیاری جواهرده محل از اعراب نداشته و نامه نگاری مستقیما ً بر خلاف رویه و قوانین با مقامات بالادستی می باشد . از این منظر شورای جواهرده نوعی تبخر و منیت رنج می برد. این گونه منیت و خود برتربینی که به ظاهر از نوعی ارتباط قوی به زعم این مدیران است ، درست نقطه ضعف این نوع برداشت های مدیریتی است . چرا که شوراهای بخش و شهرستان که ناظر بر تصمیمات و مصوبات دهیاری و شورا های روستا ها ست در تصمیمات درون شورایی خود سهمی برای جواهرده لحاظ ننموده و این روزنه قانونی سیر گذار جواهرده را در مجموعه شهرستان به هیچ می انگارند. ودر زمان مقتضی فرصت های قانونی دریافت های و بودجه های دولتی را به چالش می کشاند و این می شود که دهیاری از سهم مالی نسبت به مناطق گردشگری شرق شهرستان به شدت آسیب پذیر و غیر قابل دفاع می گردد.
این فرصت سوزی ها مدیریتی در جواهرده بهانه ی گشته است تا نگاه مردمی بر این حکم قرار گیرد ، که جریان مدیریتی در کلیت شهرستان منتسب به شرق شهرستان هستند. طرح ها وبرنامه های تغییرات زیر ساختی رابرای مناطق روستایی بدان سوی هدایت می نمایند. این صغری و کبری مقدمه چینی اشارت دارد وقتی نگاه روستای گردشگری از سر جواهرده می پرد و می رود با تخصیص یک میلیارد تومانی دردامن جنت رودبار می نشیند ، واین کار را با اقداماتی ساده و با معنای با تخریب محیط آن شاخص های یک روستای گردشگری که می توان از جاده ، کوه ها و منابع جنگلی و... اکو سیستم تا زیر ساخت های شهری مورد ارزیابی قرار می گیرد کاسته می شود در حال پیشروی است .
در ادامه سیطره بخشی این نگاه حذفی روستای نمونه گردشگری و پایین کشیدن تابلوی جواهرده این قطعه بهشت به جا مانده بر زمین شهروندان رامسر و ساکن در جواهرده متاسفانه شاهد هستیم دوباره مدیران شهرستان بدون درنظر گرفتن زخمی که به طبیعت روستای گردشگری جواهرده که ده سال قبل بعنوان اولین گزینه انتخاب روستای نمونه گردشگری استان مازندران مطرح بوده است ، امروز درسایه بی تدبیری به فراموش سپرده شد ولی روستای کندلوس با تدبیر از این روستا فاصله گرفت. بدون اینکه متوجه باشند هنوز زخمی های که برش های بریدگی سر پیچ ها مسیر جواهرده برآن وارد شده است بدون هیچ نگاه کارشناسی هنوز ترمیم نشده است . دوبار می خواهند زخم عمیق تر در دل جواهرده بنشانند!؟.
متاسفانه مدیریت در جواهرده هنوز بر منوال مدیریت عملگی درون شورایی تا مدیریت اقتدارگرایی حاکم دهیار بر خود رنج می برد . امروز فرصت تغییر جواهرده در روند توسعه روستا به نمونه گردشگری بدلیل انتخاب سبک مدیریت بی هدف و باری به هرجهت ، در عدم بکارگیری از تجربیات مردان دیروز و شایستگان و مهندسین حوزه های دانشگاهی ، گردشگری در حال سوختن کامل است.
درآمد شورا به نوعی از مدیریت بردرآمد های مردمی وعوارضی ورودی گردشگران د ر مسیر جاده جواهرده حکایت دارد. اما نوع ، نحوه و میزان درآمد ها و هزینه ها پس از دوسال هنوز نامکشوف است . و حرف و حدیث های مبنی برنحوه ومیزان دریافت ها و هزینه ها بدلیل عدم شفافیت بیلان کاری نیز بسی جای تامل است!؟.
مدیریت کلان شهرستان نیز به نظر می رسد نظارت بر مدیریت دهیاری و شورای جواهرده را به خود وا نهاد ه ، نظارت خود را بر آن چیده است . در حالی که قول بررسی اسناد آن را با استفاده حسابرسان حرفه ی به فراموش سپرده و یا شاید !!؟؟
در حالی که در سایه دولت تدبیر و امید تفکرات و اندیشه های تعاملی را به شدت در حال گسترش است ، اصرار بر مدیریت خود محورانه که مدیریت مجموعه را به فساد تهدید می کند معنای جز این برداشت نداشته و ندارد. وگرنه می بایست تا به امروز مدیریت در جواهرده در مسیر قانونمند و در سایه حاکمیت مدیریت شهرستان قرار می گرفت .
استمرار و اصر ار بر مدیریت غیر شفاف به تبع القای این اینگونه تفکرات به جامعه عادی راه جایی نخواهد برد وزمان آن رسیده است تا مدیریت در جواهرده به نظم مطلوب برسد زمانی هم این نظم مدیریتی می تواند در یک فضای محدود محقق گردد که مدیریت نظم و قانونمند از ابتدا دریافت عوارضی ورودی که می توان با نصب دروبین های ثبت پلاک ماشین ها تعداد گردشگران و میزان دریافت ها مدیریت و امنیت های اجتماعی و جاده ای را در رقم بزند و همچنین هزینه ها ی اجرایی و عمرانی شفاف و شهروند نیز برآن آگاهی و واقف گردند. که ظاهراً نشانه ها دال بر آن نیست که جواهرده از مدیریت منسجم و علمی تر بهره خواهد برد و مدیریت جواهرده امروز نه گم گشته درمه گم گشته در مدیریت غبارآلوده ی است که تن شاداب وزیبا آن رنجور و بیمار کرده است .

محمودیارى 1394/05/23 ساعت 12:07 ب.ظ

روحش شاد تسلیت به مردم وفادار رامسر. خدا رحمت کند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.