پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

بهره برداری از پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان رامسر اردیبهشت سال آینده

بهره برداری از پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان رامسر اردیبهشت سال آینده             

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران از بهره برداری پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان رامسر اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته گرامیداشت معلم خبرداد.

"عبدالحسین باقری لاجینی"با اعلام این مطلب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری افزود:برای ساخت این کتابخانه که زمین آن از سوی هیات امنا و اهالی منطقه رمک رامسرتهیه گردید از سوی خانواده خیر مرحوم کنی مبلغ 200میلیون تومان صرف احداث آن هزینه شد.

وی ادامه داد:این اداره کل نیز برای تجهییز آن 40 میلیون تومان هزینه می نماید و از شهرداری رامسر نیز می خواهیم در این زمینه همکاری نمایند.

وی ادامه داد:همچنین برای تکمیل کتابخانه احمری نژاد کتالم رامسر نیز 90 میلیون تومان اعتبار نیاز است که این کتابخانه نیز تا شهریوره سال آینده تکمیل می گردد.

وی بیان داشت:همچنین برای طرح توسعه کتابخانه آقا بسمل ساداتشهر نیز مبلغ 10 میلیون تومان و برای تجهییز کتابخانه حوزه علمیه نیز کتاب اهدا می گردد.

وی در بخش دیگری گفت:در حال حاضر 59 پروژه در استان مازندران در حال اجرا بوده که تا کنون برای آنها 5 میلیارد و و200 میلیون تومان هزینه  شده است.

وی ادامه داد:اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها 7 میلیارد تومان است که امیدواریم با تامین اعتبار و مشارکت مردم و خیران تا 3 سال آینده به بهره برداری نهایی برسند.

وی گفت:مازندران با تعداد 507 نفر عضو انجمن کتابخانه های عمومی رتبه اول کشور را دارد همچنین در حوزه مطالعه مفید نیز رتبه دوم کشور و در بازرسی های از کتابخانه های عمومی استان حائز رتبه سوم کشوری است.

وی بیان داشت:در حال حاضر 103 کتابخانه عمومی با 105 هزار نفر عضو  و یک میلیون و 500 هزار نسخه در مازندران وجود دارد.

فرماندارشهرستان رامسر نیز گفت:ترویج کتاب و کتاب خوانی یک ضرورت و اولویت و باید به خواست و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

"حسین سروری" افزود:در مقوله کتابخوانی در سال های پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد فزاینده و دوران طلایی بوده ایم.

وی اظهار داشت:با توجه به گسترش فزاینده عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی و ظهور و بروز فناوری های نوین  دسترسی به منابع اطلاعاتی  دچار تحولات اساسی شده است.

وی بیان داشت:البته علیرغم همه پیشرفت ها هیچ چیز جای کتابخانه و کتاب را نمی گیرد و باید چنین فضاهایی تقویت شود.

فرماندار رامسر تصریح نمود:باید از ظرفیت بسیار خوب فضاهای مجازی در جهت رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

وی گفت:راه اندازی کتابخانه های دیجیتال و برنامه ریزی بر اساس خواست و نیاز مخاطبان در این زمینه یک ضرورت است.

وی بیان داشت: اگر بتوان مردم را با هر ترتیبی که می‌باشد به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد و استعدادهای که در جامعه می‌باشد شناسایی کرد، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه امیدوار بود.

فرماندار رامسر سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر را فعال و با برنامه دانست و از حمایت های مسولان ،شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی ،خیران و کارکنان کتابخانه های عمومی قدردانی نمود.

نظرات 2 + ارسال نظر
همشهری 1393/11/09 ساعت 07:46 ق.ظ

به نام خدا
اصلا کردار رفتار آقای سروری به فرماندار نمی خورد همیشه مسئولین شهرما وعده ووعید می دهند ساخت مدارس توسط مردم خیر است آموزش وپرورش پوز می دهد و کتابخانه توسط مردم درست می شود مسئولین پوز می دهند پس کار اداراد ونهادها مخصوصا فرمانداری چیست؟ شهراری که مردم را تیغ می زنند با این مسئولین شهر شهر به ناکجا آباد ونابود خواهد شد

ناشناس 1393/11/08 ساعت 09:46 ب.ظ

وبلاگ خبری زیرپوست شهررامسر راه اندازی میشود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.