پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

دولت لایحه قانون حمایت از رسانه را به مجلس تقدیم کند

دولت لایحه قانون حمایت از رسانه را به مجلس تقدیم کند  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بعد از بررسی لایحه بودجه، لایحه قانون حمایت از رسانه از سوی دولت به مجلس ارائه نشود، مجلس این طرح را به جریان می‌اندازد.

سید رمضان شجاعی‌کیاسری در همایش قدردانی از پیشکسوتان و خانواده‌های خبرنگاران فقید مرکز این استان اظهار داشت: دولت قبلی می‌خواست درباره قانون جامع مطبوعات، لایحه‌ای را به مجلس پیشنهاد بدهد که سیاست‌های خود را پیش ببرد، اما کمیسیون فرهنگی مجلس مانع از این کار شد.

وی با بیان اینکه قرار بود دولت دهم، اشکالاتی که کمیسیون فرهنگی بر لایحه قانون حمایت از مطبوعات گرفته را رفع کرده و مجدد به صحن مجلس بیاورد که این کار را انجام نداد، گفت: دولت یازدهم هم زیر بار برخی از اشکالاتی که به لایحه حمایت از مطبوعات گرفته بودیم، نرفت.

نماینده مردم ساری و میان‌درود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از جمله مواردی که دولت نمی‌پذیرد موضوع سخت و زیان‌آور بودن خبرنگاری در همه عرصه‌های رسانه‌ای است، تصریح کرد: چرا که با پذیرش این مسئله، وزارت فرهنگ و ارشاد باید بخشی از منابع خود را به این بخش اختصاص دهد.

این مسئول با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از رسانه عمده دغدغه ما این است که سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قانون ندارند، افزود: اکنون شکایت‌هایی که از خبرنگاران سایت‌ها و خبرگزاری‌ها صورت می‌گیرد در دادسرای عمومی و در جایی که یک سارق محاکمه می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیئت منصفه ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت‌ها به دنبال این هستند قانون مطبوعاتی مطابق با سیاست‌های خود تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: ما قانون جامعه حمایت از رسانه را برای دولتی وضع نمی‌کنیم.

شجاعی با بیان اینکه اگر بعد از بررسی لایحه بودجه، لایحه حمایت از رسانه از سوی دولت به مجلس ارائه نشود، مجلس این طرح را به جریان می‌اندازد، متذکر شد: احتیاج سبب شده که رسانه‌ها نتوانند به‌درستی کار تنویر افکار عمومی را انجام دهند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.