پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

حمله «جورج کلونی» به رسانه‌ها

حمله «جورج کلونی» به رسانه‌ها   

«جورج کلونی» بازیگر معروف هالیوودی با بالا گرفتن جریان حملات سایبری به وب‌سایت «سونی» و فاش شدن اطلاعات شخصی ستاره‌های سینما، نوک پیکان انتقاداتش را به سمت رسانه‌های خبری نشانه رفت و آن‌ها را به کم‌کاری متهم کرد.

به گزارش ایسنا، سه هفته پس از هک شدن سایت کمپانی فیلمسازی «سونی پیکچرز» توسط گروهی موسوم به «حافظان صلح»، جورج کلونی بازیگر و کارگردان مشهور سینمای هالیوود مصاحبه‌ای انجام داده که در آن نشریات و سایت‌های خبری را به کم‌کاری و اهمال در انجام وظیفه متهم کرده است.

کلونی از اعضای صنعت سینما خواست تا در کنار هم باشند‌، صفی متحد پشت کمپانی «سونی» تشکیل دهند و تسلیم تهدیدهای هکر‌ها نشوند. کلونی در این پرسش‌ و پاسخ گفت: رسانه‌ها مشغول مسائل جزیی هستند در حالی که، امپراطوری رم دارد می‌سوزد. تنها کاری که آن‌ها انجام داده‌اند این است که از احتمال کره‌شمالی بودن هکرها، به اطمینان در این مورد رسیده‌اند.

وی در ادامه افزود: «سونی» اکران کردن فیلم «مصاحبه‌« را به دلیل ترس لغو نکرد. علت آن، جا زدن همه سالن‌های سینما بود. آن‌ها گفتند: ما با وکلایمان مشورت کردیم و آن‌ها گفته‌اند که اگر کسی در یکی از سالن‌های سینما کشته شود، مسئولش ما هستیم.

کلونی همچنین اظهار داشت که نه تنها «سونی»، بلکه رسانه‌ها هم باید علیه هکرها بایستند. این هنرپیشه به همراه «برایان لورد» متنی را برای حمایت «سونی» تنظیم و منتشر کرد در آن به مفاهیمی چون آزادی بیان و آزادی خصوصی و شخصی اشاره شد.

به گزارش ددلاین‌، این دو، این بیانیه را به «روسای همه جا» فرستادند اما هیچ کس حاضر به امضای آن نشد، چرا که هکرها موج شدیدی از ترس را طی چند هفته اخیر در فضای رسانه‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اند.

جورج کلونی در ادامه سخنانش به جدی بودن مساله هک «سونی پیکچرز» و پیامدهای وخیم بعدی که گریبانگیر صنعت فیلمسازی خواهد شد‌، اشاره کرد.

حمله سایبری کمپانی «سونی» که از روز 24 نوامبر آغاز شده، از سه‌شنبه پیش وارد مرحله جدیدی شد و گروه «حافظان صلح» که مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده گرفته، تهدید کرد که در صورت نمایش این فیلم، حملاتی مشابه با 11 سپتامبر خواهد داشت.

در پیامی که هکرها منتشر کردند، آمده است: دنیا مملو از ترس خواهد شد. 11 سپتامبر 2001 را به خاطر آورید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که فاصله خود را از این مکان حفظ کنید و خانه‌تان را در این منطقه ترک کنید. هر اتفاقی در چند روز آینده رخ دهد به دلیل طمع کمپانی «سونی» خواهد بود!

با ادامه روند این تهدیدها، «جیمز فرانکو» و «سث روگن» دو بازیگر اصلی فیلم «مصاحبه» تصمیم گرفتند هیچ نشست رسانه‌ای برای تبلیغ این فیلم نداشته باشند و همچنین اکران این فیلم در نیویورک محل حادثه 11 سپتانبر لغو شد.

هکرها پیش از این مدعی شده بودند که اسناد منتشر شده بخش کوچکی از اطلاعات به سرقت رفته از سرورهای «سونی» است و گفته می‌شود حجم اطلاعات به سرقت رفته بیش از 11 ترابایت بوده است.

در این فیلم جیمز فرانکو نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و سث روگن، نقش تهیه‌کننده این برنامه را برعهده دارند. این دو قرار است یک مصاحبه کم‌سابقه با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی داشته باشند که در این میان سیا مطلع شده و از آن‌ها می‌خواهد که وی را ترور کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.