پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انتخاب مشاورین جوان ادارات رامسر با کدامین متر و معیار؟

انتخاب مشاورین جوان ادارات رامسر با کدامین متر و معیار؟  

یادداشت سردبیر هفته نامه موج شمال-دولت نهم به همراه خود، تغییرات بسیاری در حوزه‌های مختلف اجرایی و ساختاری کشور به وجود آورد؛ تغییراتی که در مواردی تازه و ابتکاری هم بود. یکی از ابتکارهایی که به نام شخص اول دولت  ثبت شد تولد گروه‌هایی موسوم به « مشاوران جوان» بود.

احمدی نژاد هدف خود از تشکیل گروه مشاوران جوان را، ایجاد پلی برای ورود جوانان به سیستم اجرایی کشور می دانست ولی پس از گذشت چند سال از ایجاد آن خود به ناکامی اش در این طرح اشاره کرد و گفت"هدفم از تشکیل گروه مشاوران جوان این بود که آنها پلی برای ورود جوانان به سیستم اجرایی کشور باشند که موفق نبودیم و یک سوم انتظار من از مشاوران جوان هم برآورده نشده است ".

گر چه این طرح توسط مخترعش ناکام خوانده شد ولی در دولت یازدهم به شدت پیگیری شد و ادامه یافت.

هفته گذشته سروری ، فرماندار شهرستان رامسر با ارسال ابلاغی به کلیه ادارات ،نهادها و سازمانهای دولتی آنها را موظف کرد تا تاریخ 25 آذر دو نفر جوان را به بهانه بها دادن ،ارزش نهادن ،استفاده و حمایت از نیرو و تفکر جوان مستعد به عنوان مشاور جوان با ارسال رزومه جهت اقدامات بعدی به فرمانداری این شهرستان ارسال نمایند.

طرحی که در نگاه اول می تواند مفید باشد چرا که با این روش یک عده از جوان های لایق و متخصص وارد بدنه دستگاه های اداری و اجرایی شده و در امر تصمیم گیری تاثیرگذار می شوند.

ولی در بررسی بیشتر باید گفت هیچ گونه متر و معیاری برای انتخاب این مشاورین تعیین نشده است.

رئیس اداره لازم است بداند برای انتخاب یک مشاور جوان در چه رده سنی جستجو کند؟ مشاور جوان چه مدرک تحصیلی باید داشته باشد؟ آیا مشاور جوان باید مستخدم دولت باشد یا نه؟بومی باشد یا غیر بومی؟و...

با این وجود برخی از روسای ادارات رامسر شاید به علت غیر بومی بودن و نداشتن ارتباط خوب با شهروندان ،هیچ گونه تعاملی با جوان رامسری نداشته و به دلیل کهولت سن برخی روسا هیچ گونه رغبتی برای استفاده از نیروی جوان در کنار خود احساس نمی کنند.

با تمامی این اوصاف و دغدغه های موجود انتظار می رود فرماندار رامسر با تدبیر بیشتری عمل کرده و از روسای ادارات تابع خود بخواهد حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد تا خدای ناکرده این عمل نیک فرماندار محترم ، سوء تعبیر تلقی نشود.

محمدرضا بهرامی


نظرات 6 + ارسال نظر
رامسریان 1393/10/01 ساعت 01:33 ب.ظ

با سلام بر شما همشهرهای گرامی

ممنونم از دوستان که از من دفاع کردند لکن قصد من صرفا تذکر به مسوولین است.
همانگونه که آقای بهرامی از دلسوزان شهر ما هستند و زحمت این وبلاگ را جهت روشنری برای اصلاح معضلات شهر دایر کرده اند بنده نیز احساس دین به شهدای شهرمان دارم و فقط صرف دلسوزی بیان عقیده می کنم.

متاسفانه در سیستم مشاوران جوان کشور بسیار دوست گرایی و آقازاده پروری شکل گرفت و همگی مشاوران جوان دولت نهم و دهم به مناصب دولتی رسیدند. البته از حق نگذریم عده ای از آنها نیز حقیقتا لایق بودند ولی بعضی هم با رابطه پست گرفتند که اینها خودشان معضلات بعدی ایجاد کردند.

در اینجا هم اگر صرف تقسیم پست به دوستان و آشنایان و سفارش شدگان باشد راه به جایی نخواهد برد ولی اگر افراد متعهد انتخاب شوند ولو نظری بر خلاف فرماندار دادند اخراج نشوند کارها اصلاح میشود.
یاحق

رامسری سوم 1393/09/30 ساعت 04:59 ب.ظ

ما که نفهیمیدم رامسری اول کیه رامسری دوم کیه. آقای بهرامی لطف کنید به کامنت گذارها نفری یه کد بدین اینقدرشیرتوشیرنشه.
فقطرامسسسسسسسسسسسسسسسررررررییییییههههههههههههاا

رامسریان دوم 1393/09/29 ساعت 11:40 ب.ظ

چراتمام تحلیلهای رامسری برخلاف رامسریان دروغ ازآب درمی آید وفقط بلده تشویش اذعان بکنه نه نه نه....درود بررامسریان اول..

رامسری 1393/09/29 ساعت 09:18 ب.ظ

طبق آخرین شنیده ها تا به ا مروز قراره مهندس پورتقی به سمت مشاور فرماندار درامور راه وترابی،دکتر اورمزدی به سمت مشاور درامور میراث فرهنکی وگردشگری،مهندس جنتی به سمت مشاور درامور طرحها وسرمایه گذاری،بازرگان به سمت مشاور حقوقی ،مهندس برفی به سمت مشاور درامور منابع طبیعی محیط زیست و... انتخاب بشن.

حالا بحث اینجاست که انتخاب این مشاوران در کدام کارگروه وبراساس کدان سندواساسنامه ای انجام میگیره وخروجی این انتصابها درکجاست؟

رامسریان 1393/09/29 ساعت 03:15 ب.ظ

امیدواریم که اقوام و دوستان و آقازاده ها به این مناصب منصوب نشوند.

رامسری 1393/09/29 ساعت 12:08 ق.ظ

با سلام و درود. طرح مشاور جوان خیلی خوبه اگر از کسایی مشورت بخان که لایقند نه اینکه کسایی که صرفا موافقند .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.