پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

به بهانه بارش های بحران زا در رامسر

به بهانه بارش های بحران زا در رامسر  

 

متاسفانه بارش های روز  گذشته تلفات جانی و مالی ، برای شهروندان رامسر را به همراه داشت.

ضمن تسلیت به خانواده متوفی ذکر نکاتی در این مجمع ضروری است

همانطوری که رئیس شورای شهر رامسر نیز در مصاحبه ای بیان کردند معتقدم در شهرداری ضعف هایی وجود دارد ولی این موضوع دلیل نمی شود تا همه تقصیر ها را به گردن شهرداری بیاندازیم.

-با پرس و جوهای به عمل آمده گویا منطقه ای که متوفی در آن دچار حادثه شده در حال انجام کار عمرانی بوده و با نوارهای خطر پوشش داده شده بود و احتمال می رود در بارش های شدید از بین رفته و حادثه رخ داده بود.اینکه برخی افراد اظهار نظر می کنند که با درپوشی می توانستیم محل را بپوشانیم به نظر سطحی نگری است.

-یکی از دلایل بحران سیل در رامسر ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز بر روی نهر های کشاورزی و انسداد آنها توسط برخی مالکین و انحراف مسیر آب  گزارش شده است.اداراتی مانند امور آب منطقه ای چه پاسخی برای این موضوع دارند.

-اداره کل هواشناسی استان روزهای گذشته نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان های غرب مازندران هشدار داده بود ،ولی چرا هیچ گونه ستاد بحرانی برای مقابله با آن در شهرستان  تشکیل  نشد.

-بارش از شب دوشنبه آغاز شده بود و صبح آن روز آبگرفتگی به وضوح قابل رویت بود ،مطلعین بفرمایند رئیس ستاد بحران شهرستان تا ساعت 10 صبح روز بحران کجا بوده و چه تدابیری برای مقابله با بحران اندیشیده بود

-چرا ستاد بحران همان اوایل صبح روز بحران تشکیل نشد ،حالت اضطراری اعلام نشد تا با کمک همه دستگاه ها به مقابله با بحران پرداخته شود و این کار به عصر روز بحران موکل شد؟

-اصولا ستاد بحران یعنی برنامه ریزی برای مقابله با بحران نه اینکه بعد از بحران بیاییم و در کنار یکدیگر میزان خسارات را بر آورد کنیم .آیا این جلسه نباید  در وقتی دیگر و پس از عبور از بحران تشکیل شود؟

-با توجه به اینکه همان اوایل صبح کوچه پس کوچه های شهرمان دچار آبگرفتگی شده بود چرا رئیس اداره آموزش و پرورش در ساعات حوالی 9 مدارس را تعطیل کرد...این موضوع دو آسیب را می توانست برای جان دانش آموزان رغم بزند رفتن آنها به مدرسه و بر گشتن آنها و بسیاری از مردم در خصوص این مورد نیز ابراز گلایه مندی می کنند.

-باقی بماند سر فرصت

محمدرضا بهرامی

نظرات 4 + ارسال نظر

با عرض سلام
لطفا اصلاح فرمایید:
"در این مجمع" به " در این مُجمَل"

در اغلب استان های غرب و جنوبی کشور با نقب حفره ای به طول و عرض و ارتفاع مناسب مسیر داخل شهر بر اساس میزان برآورد بارندگی ها به نام " کانال سیل برگردان" و یا زدن ترانشه ای در مسیر آبهای سرگردان اقدام می گردد که معمولأ از مرکز شهر می گذرد.

رامسری 1393/09/07 ساعت 08:59 ب.ظ

با سلام
از سخنگوی رامسر مهندس درجانی خواستارم برای جلوگیری حادثه ای دیگر در پروژه های عمرانی خود دیوار نگهبان در نظر بگیرد.

تورولی 1393/09/04 ساعت 09:04 ب.ظ

با سلام با توجه به هر آنچه که گفتید درد آور است برای شهری مثل رامسر که بیشترین میزان بارندگی را در بین شهر های کشور عزیزمان دارد به لحاظ مهندسی شهری و آبگذری و تجمیع آبهای سطحی ناشی از نزولات جوی تا این حد ضعیف برخورد شود که کوچه های شهر ما آبگذر واقعی خیابانهای اصلی بودند و نقطه ای از نقاط شهر از این مشکل مصون نمانده است اگر این حادثه در شهر های جنوبی کشور رخ میداد جای بسی تامل داشت حال که این واقعه در شهر خودمان اتفاق افتاده است باید اندیشید و راه بر تکرار خطر بست

. 1393/09/04 ساعت 08:20 ب.ظ

دلیلش اینکه مدیران محترم شهر رامسر استقلال عمل ندارند ودر تمامی امور حتی آب خوردن باید باساری هماهنگ بشن لذا زمانی که بحران سیل اتفاق میفته آقایون اول باید عمق بحران را برای ساروی ها تفهیم کنند وباتوجه به اینکه ساروی ها به مدیران رامسر اعتماد کامل ندارند لذا این تماسها وکسب اجازه کردنها طول میکشه دیگه ... 9صبح و10صبح دیگه دستکمشه....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.