پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آقای فلاح،من هیچگاه دوست ندارم جای شماباشم!

بلی دوستان عزیزم امروز متاسفانه صداقت وپاکدستی مشتری ندارد و آنانی که در بساطشان این کالاهای عجیب وغریب یافت می شود بایست جمع کنند و بروند پی کارشان تا بساط تملق و چاپلوسی فرش شود که مشتریان، فراوان هستند وفروشندگان بسیارو تنوع جنسشان خیره کننده!!

 

استاندار محترم دلسوزان واقعی و آنانی که تملق بلد نیستند را کنارگذاشته و به آنان توجه نمی کند و سراغ آنانی رفته ودل بسته که در دولت های  گذشته هم عزیزدل دستگاه بودند؟ !

 

قلم به دست گرفته ام تا بعد از بیست سال یک بار هم ازموقعیت جایگاه خبر وخبرنگار دفاع کنم وگلایه ای داشته باشم از برخی مسئولان محترمی که خبرنگار را نردبان بلندپروازهایشان کردند و فکر می کنند دنیا همیشه وفق امیال مبارکشان خواهد بود.

در سالهایی نه چندان دور که تازه در این مسیر افتاده بودم، دوستی عزیز جمله ای به من گفت که آن روز از او آزرده خاطر شدم اما امروز اعتراف می کنم که او داناترین دوستی است که من دارم!

او می گفت: برخی از مسئولان محترم را ماعالم ودانشمند و فرهیخته اشان معرفی می کنیم و زمانی که بالایشان بردیم پایین آوردنشان بسیار دشوار است و حریف این عالمان نخواهی شد!! اگر به ساحت اشان!! جسارت نمایی شما را بی سواد و خائن معرفی خواهند کرد!

روزی که خداوند منان یاری ام کرد وقلم به دست گرفتم و شغل پرمسئولیت و خطیر روزنامه نگاری را انتخاب نمودم با احدیگانه عهد بستم که در مسیر صداقت و پاکدستی گام بدارم و قلمم را به هیچ قیمتی نفروشم که کاری بس دشواراست و تا دلتان بخواهد بدخواه نصیب تان می شود.

هیچگاه فکر نمی کردم آنانی که در این مسیر حرکت کنند باید چوب اعتقاداتشان را بخورند وسکوت پیشه کنند؛ هیچ وقت فکر نمی کردم روزگاری را شاهد باشم که برخی دوستان وهم صنفی هایم مناعت طبع شان را زیر پا میگذارند تا به مال ومنالی برسند ولقمه هایشان پرچرب باشد!!

با عرض پوزش از اساتید عرصه اطلاع رسانی و آنانی که امروز به خاطراعتقاداتشان در خانه بست نشسته اند و با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند تا زیر بیرق احدالناسی نروند، باید بگویم که امروزکاملاً آنان را درک می کنم و می گویم ای کاش من هم جسارت شما را داشتم و گوشه عزلت می گزیدم تا بیش از این زجز نکشم !!

اگر هزاران روز بی وقفه برای اطلاع رسانی زحمت بکشیم وظیفه مان را انجام داده ایم و وظیفه داریم در چارچوب مصالح و منافع نظام وکشور قلم فرسایی نماییم که قطعاً همین طور است و وظیفه داریم از عملکرد مسئولان استانی و نمایندگان محترم و مدیران کل که شبانه روز برای رفاه و آسایش مردم تلاش می نمایند بگوییم و بنویسیم و آنچه وظیفه مان نیست و خط قرمزمان شده انتقاد از کم کاری ها و کاستی هایی است که به عینه می بینیم؛ چرا؟ چون که به خاطر این که ….

آخرحریم ها را شکسته ایم!! آیا مصلحتی بالاتراز منافع مردم هست؟ مسلماً خیر! آیا نباید از مشکلات و کاستی ها و برخی نامدیریتی ها نوشت؟ قطعاً بلی!

استاندار گرامیمان از روزی که بر مسند نشسته اند انتقادها همراه ایشان بوده و ما به خاطر مصالح استان ومردم دندان روی جگر گذاشته ایم به امید اصلاح امور! همه آنانی که صاحب نظرند و صاحب ایده اند از انتصابات استاندار محترم گلایه می کنند و ما چشم مان را بستیم و گفتیم گذشت زمان همه چیز را به بهبودی میبرد و باز هم از عملکرد نماینده عالی دولت پشتیبانی نمودیم و امروز نتیجه این همه همراهی را می بینیم ؛

استاندار محترم دلسوزان واقعی و آنانی که تملق بلد نیستند را کنارگذاشته و به آنان توجه نمی کند و سراغ آنانی رفته ودل بسته که در دولای گذشته هم عزیزدل دستگاه بودند؟!

راستی ملاک و معیارجناب ربیع فلاح برای گزینش در عرصه خبر و حمایت از فردی خاص چیست ؟ اگربه آنان اعتماد و اعتقاد دارد دلیل فراخوان ایشان از رسانه ها و صاحبان اندیشه چیست که بگویند اگر به جای استانداربودند چه می کردند؛

من به عنوان یک روزنامه نگار همین حالا می گویم که آقای استاندارمن هیچگاه دوست ندارم جای شما باشم !!

حضور استاندار با آنهمه مشغله کاری در رونمایی از یک روزنامه محلی وسخنرانی قرای ایشان که نباید به حرف های پوچ برخی از سایت ها توجه کرد مزید براین ادعا است. باید از استاندار محترم و معززپرسید خردشدن عالی ترین مقام دولت برای یک خاص چه تحلیلی برای دیگران و سایر رسانه ها در استان میتواند داشته باشد؟ آیا در استان همه کارهای نیمه تمام به اتمام رسیده است که در یک رونمایی از یک روزنامه محلی که باعنایت جنابعالی راه هایش هموار میگردد حضور پیدا میکنید وبانگ کمک به رسانه را در فرمایشات خود دارید؟ باید از استاندارمحترم پرسیددرعمر کوتاه خود در دولت تدبیر و امید کدام بار شخص حضرتعالی در دفاتر خبرگزاری ها و نشریات حضور داشته اید که این برای دومین بار است که این کاررا انجام میدهید؟ جناب استاندارآیا ورود حضرتعالی برای پیگیری مجوزروزنامه ها در شان ومنزلت یک استاندار است؟ جناب استاندار مگرفرهنگ و ارشاد استان متولی اینگونه کارها و متقاضیان نیست که شما رسما از پشت تریبون اعلام میفرمایید وگره گشای میشوید؟

باید گفت استان مازندران با آن همه پتانسیلها و توریست و کشاورزی امروز کشاورزان و باغدارانش سردرگریبان فروش محصولات خود هستند ودل خوش کرده اند که درراس ارم استان فردی مطلع برمسند کشاورزی نشسته است و اثرات منفی آنرا در دعوت نمایندگان از وزیر جهاد میبینیم که ایشان باید پاسخگوی واردات برنج و محصولات باغی باشد.

اگرچه ادعا دارم به عنوان یک روزنامه نگار حامی راستین وصدیق جامعه کارگری ام و برای آنان قلم می زنم اما آدمی یک جانبه نگر نیستم و تلاش نموده ام رابطی امین میان کارگران و دولت باشم ؛ در این سالها با همه مسئولان ومدیران ارتباطی حسنه داشته و هرزمانی که لازم بوده در قامت یک روزنامه نگار بی طرف انعکاس دهنده خدمات و فعالیت هایشان بوده ام و هرجایی احساس کرده ام کمی وکاستی وجود دارد به عنوان یک دوست دلسوز تلاش نموده ام کمک حالشان باشم و با وجود تمامی مشکلات و زخم زبان هایی که به گویا عزیزان مسئول اینگونه فکر نمی کنند وظاهراً خود را گم نموده اند وجوگیر شده اند ولازم است که آنان را پیداکنی و بیدارشان نمایی که بیش از این در رویاهایشان غرق نشوند.

در مراسم سالروز قانون کار که تعداد کثیری از کارگران شریف استان حضور داشتند همه چشم انتظار یکی از مدیران ارشد استان بودند انتظاری باطل بود که هیچ عزیز دلی نیامد.

بلی دوستان عزیزم امروز متاسفانه صداقت وپاکدستی مشتری ندارد و آنانی که در بساطشان این کالاهای عجیب وغریب یافت می شود بایست جمع کنند و بروند پی کارشان تا بساط تملق و چاپلوسی فرش شود که مشتریان، فراوان هستند وفروشندگان بسیارو تنوع جنسشان خیره کننده!!

با خود عهد نموده ام اگر عمری بود، ملاحظات را کنار بگذارم و همانند خود مسئولان محترم باشم؛ وعده دادند، فریاد برآورم که عمل به جای وعده؛ اگر کاستی دیدم فریاد بزنم وافشاء نمایم. به جرات میگویم نه می خواهم مشاورامین استاندارباشم ومشکل گشای ایشان و نه این که بازوان پرتوان مدیران استان زیراکه هربار به مشکلی برمی خورند ما خبرنگاران می شویم چشم وگوش جامعه که مراقب باشیم آب در دلان عزیزان مسئول تکان نخورد و با خیال آسوده به خدمتگذاری خود مشغول شوند.

از مسئولان گرامی استان عاجزانه در خواست دارم که به جایگاه رفیع قلم وخبرنگاری احترام بگذارند و رفتارشان با همکاران مطبوعاتی صادق، طوری باشد که دوست دارند با خود این گونه رفتار شود.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و مارستگار./فرامرز درخشنده –سرپرست خبرگزاری ایلنا-مازنی نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.