پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

به بهانه انتقاد از فضای رسانه ای رامسر

به بهانه انتقاد از فضای رسانه ای رامسر:

هیاهوی بسیار برای هیچ! 

 

سید کمال سیدی : مدت کوتاهی است که جمعی از دوستان! دست به قلم برده و بی محابا و بی آنکه به صراحت نامی از "محمد رضا بهرامی" و وبلاگ خبری " پژواک" برند، از بی در و پیکر بودن فضای مجازی شهرستان داد سخن می رانند و توصیه به برخورد!

آنهم برخورد با مدیران وبلاگ ها و سایت هایی که به گفته ایشان ، به سیاه نمایی مشغولند و تفرقه بین مسئولین! سایتها و وبلاگ هایی که خود نیز به نیکی می دانند عملاً وجود خارجی ندارند الا تعدادی انگشت شمار که بی اغراق و بدون هر گونه تعصبی " پژواک رامسر" سرآمد همین تعداد اندک است.

یکروز در وبلاگ " امتداد " دوست عزیزمان عباس احمدی ماچیانی، از خود شیفتگی و در مذمت آن قلم فرسایی می کند و روز دیگر در همان وبلاگ با پستی تحت عنوان " بدعت نظرات بی نام و نشان" ، درج نظرات بی نام و نشان در وبلاگ ها را مصداق نشر اکاذیب و دارای عواقب حقوقی دانسته و خواهان برخورد مناسب نهادهای مسئول با فعال مجازی می شوند!

یکروز در فضای وایبری توصیه های اخلاقی و وامصیبت های دوستی دیگر-جلال کرد رستمی- را مرور می کنیم و روز بعد تاسف از عدم نظارت درست وفقدان شورای نظارت بر عملکرد رسانه های مکتوب و مجازی در شهرستان رامسر و تا حدودی ناتوانی و سهل انگاری متولیان امر ازقلم یک دوست دیگر-حسن جمالی - تراوش می کند.

 تو گویی همه ی این ولنگاری های خودساخته عزیزان در فضای مجازی شهرستان در همین چند روزه اتفاق افتاده!

گرچه صاحبان اصلی بغض های فرو خفته از نقادی های گاه و گدار "پژواک"، شجاعت سرباز زدن را نیافته اند اما گویا ارادت به شیخ ما "شیخ صفر" و شاید" سروری" زمینه را برای حداقل دوستان! فراهم نموده تا از این رهگذر شاید حرفی هرچند با ایما و اشاره زده باشند.

 داستان این هیاهوی شتابزده ی گذرا اما با نتیجه ی محتمل بی حاصل و البته برای عده ای تماشاگرپسند! که با رگه هایی از احساس درآمیخته ،بی ارتباط با برخی مطالب منتشر شده هفته های اخیر در وبلاگ " پژواک" و هفته نامه "موج شمال " نمی تواند باشد.

آنجا که بخشی از گفتگوی " شیخ صفر قاسمی" رییس شورای راهبردی تدبیرو امید با سایت " مازنی نیوز " با عنوان "انتقادات رئیس ستاد روحانی در رامسراز استاندار" و خلاصه ای از اظهارات " شیخ" در بازدید از هفته نامه با تیتر " فرماندار رامسر نکته برجسته ای ندارد " در وبلاگ پژواک و هفته نامه موج شمال منعکس می گردد که گویا بی جهت سنگین هم نشست که اینچنین هجمه ها به سمت مدیر وبلاگ پژواک و سردبیر موج شمال سرازیر گشته.

وگرنه در اظهارات شیخ ما –که ما نیز ارادتمند ایشانیم- " نکته ی برجسته ای " وجود نداشته و دراصل همان مطالبی بوده که پیش از این در جلسات مختلف و با شدت و حدت بیشتری در خصوص استاندار و فرماندار عنوان شده که اینبار آشکارا بیان شده و بازتاب رسانه ای پیدا کرده .همین.

و حال پرسش اساسی از دوستان که سخن از توهین ، نشر اکاذیب و... می نمایند و آثار و تبعات حقوقی آن را گوشزد می کنند ، اینجاست که کدامیک از عناوین یا مطالب منتشره در وبلاگ "پژواک رامسر یا هفته نامه موج شمال" متضمن توهین ،تشویش اذهان عمومی و ... بوده که دوستان عزیز! خواهان برخورد می شوند.

آن هم برخورد با یک دوست و کسی که با دست خالی و هزاران مشقت و بدون هیچگونه پشتوانه مادی یا معنوی " هفته نامه موج شمال" را راه اندازی و اینک قریب به 15 جوان در دو استان گیلان و مازندران به عنوان خبرنگار، صفحه آرا، توزیع کننده و ... از این نشریه ارتزاق می کنند و به نوعی کارآفرینی نموده.

نگویید منظورمان " پژواک " و " محمد رضا بهرامی " نبوده که باورش سخت است و تقریباً غیر ممکن!

پس اگر انتقادی می کنید به فضای رسانه شهرستان ،بهتر آنست شفاف باشید و منصف دوست عزیز!

نظرات 18 + ارسال نظر
سرباز گمنام 1393/08/28 ساعت 04:05 ب.ظ

واقعا دست بچه های شهرداری درد نکنه
فعالیت های خوبی داره میشه
فقط امیدواریم جلوی اپارتمان سازی ها در مناطق زیبای شهر گرفته بشه

حمزه 1393/08/25 ساعت 10:59 ب.ظ

کشوره های دیگه دارند چیکار میکنند ما داریم چیکار میکنیم ؟؟!!
به جای این گیر دادن ها به یکدیگر بیایید با هم متحد شوید که کار رو به سمت پیشرفت ببرید نه پسرفت !
من هر روز سایت ها و وبلاگ های خبری شهرستان رو چک میکنم که باید بگم از همه فعالتر وبلاگ آقای بهــرامی هست !
شما که حــرف از سیاه نمایی میزنید باید ناظر اداره ها باشید که کارمندان یک اداره ای با کت و شلوار ماشین مهمان خود را آب و دستمال میکشند !!
انشالله شاد باشید و پیروز آقای بهـــرامی عزیز
با مهــــر

شهروند 1393/08/25 ساعت 07:00 ب.ظ

آقا مطلبمان رسید؟

شهروند 1393/08/25 ساعت 11:15 ق.ظ

سلام بهرامی جان
این یک جوابیه به یادداشت جناب سیدی است ازت انتظار دارم که بیاری رو وبلاگت
مگیر آینه پیش ز خویش بیزاران
به نام خالق قلم

بنا به تصریح قرآن کریم، انسان با وجود نفس امّاره، همیشه در معرض لغزش قرار دارد. گاهی لغزشها به گونه ای هستند که دیگران بیش از خود انسان، متوجه آن می شوند و چنانچه انسان هر از چند گاه در مسیر زندگی، خود را از زاویه دید دیگران ملاحظه کند، بهتر به لغزشهای احتمالی خود پی می برد و اگر به فکر سعادت خویش باشد، بهتر می تواند به اصلاح بپردازد.
علت گریز از انتقاد، ترس از روبه رو شدن با خویشتن خویش است.برای شفاف شدن خویشتن ها از هیچ تلاشی فرو نمیگذاریم.
لذا بیان نکاتی چند درباره مطلب منتشر شده در پژواک رامسر را ضروری میدانم.آن طور که شما خود را قیم مردم میدانید و از زبان آنان سخن میگویید احدی نمیداند.شما خود را عاری از اشتباه میدانید و هر نقدی بسوی خود را «هیاهو» یا تخریب میپندارید.این نگاه غلط از آنجا نشات گرفته که در خیالات خود فکر کردید صدای رامسر شما هستید و تک صدای به حق هستید.از توانایی های جدیدی که به شما اضافه شده است قدرت نیت خوانی و قضاوت است و میفرمایید:«ولنگاری های خود ساخته».از کی تا بحال یادآوری نکاتی قانونی و نشان دادن نواقص ولنگاری شده است؟آیا نگرانی برای انحراف افکار مردم ولنگاری است؟مگر شما نعوذ بالله از خویشتن خویش بیزارید که از آینه میترسید!؟ تا همینکه در مقابلتان آینه قرار دادند و کارهایتان را یادآور شدند به تکاپو افتادید!
با اینکه مطلبتان کذب است و مصاحبه ای با شیخ صفر قاسمی در کار نبوده و نقض اخلاق حرفه ای مشهود است اما شما را به مطلب خود ارجاع میدهم که فرمودید:« آنجا که بخشی از گفتگوی " شیخ صفر قاسمی" رییس شورای راهبردی تدبیرو امید با سایت " مازنی نیوز " با عنوان "انتقادات رئیس ستاد روحانی در رامسراز استاندار" و خلاصه ای از اظهارات " شیخ" در بازدید از هفته نامه با تیتر " فرماندار رامسر نکته برجسته ای ندارد " در وبلاگ پژواک و هفته نامه موج شمال منعکس می گردد که گویا بی جهت سنگین هم نشست که اینچنین هجمه ها به سمت مدیر وبلاگ پژواک و سردبیر موج شمال سرازیر گشته.» احسنت به صداقتتان!دقیقا مشکل از کلمات«بخشی»و«خلاصه ای» است.به جای اینکه صدای حق باشید صدای خود بودید و بخش ها و خلا صه های دلخواه را به گوش مردم رساندید.اگر قرار بود جامعه ی مسلمان ما این مغلطه ها و بخش های تزریق شده ی شما را قبول کند که هفتاد هزار تریبونی که معاویه برای لعن امیرالمونین(ع) اختصاص داده بود که بخش های دلخواه او را پخش کنند جواب میداد و 91 سال حکومتشان باعث شستشوی افکار می شد،اما نشد.
این سخنان حکایت آن دزدی که در روز روشن در بازار دزدی کرد و پا به فرار گذاشت و برای اینکه گیر نیفتد شروع کرد با دست به هر ناکجا آبادی اشاره کردن که آی دزد دزد، دزد را بگیرد!!!!!!آیا انتقاد به اکاذیب مذموم است یا نشر اکاذیب؟آیا منحرف کردن افکار و تشویش آن،به مراتب بدتر از انتقاد به این شیوه نیست؟ در جایی معاونی را با هر ترفندی میکوبید و سپس پیام جانم به قربانت برایش میگذارید!
و در آخر به درستی فرمودید:« نگویید منظورمان " پژواک " و " محمد رضا بهرامی " نبوده که باورش سخت است و تقریباً غیر ممکن!»بله به قول خودتان گویا باورش سخت است که این انحرافات از این تریبون ها نباشد.هرچند شاید منظور نگارندگان و منتقدان این نبوده اما شما مثالی قابل تامل برای مردم زدید که جای بسی تشکر دارد.

کلاغ 1393/08/25 ساعت 03:57 ق.ظ

سلام!
حرف دوست ی که بالا پیغام گذاشتند این قسمتش کاملا درسته که شمامعصوم نیستید!خبرنگاران هم مثل همه مردم گاهی و شاید بیشتر از گاهی اشتباه میکنند و به خاطر حساسیت حرفه شان ،بیشتر در چشم ها جلوه می کنند.قصدم طرفداری نیست اما حرف حق جواب نداره !!
در رامسر خیلیا دست به قلم میشن و حتی قبل از نوشتن اونو پیش این و اون می گن تا واکنشها رو ببینند بعد اگه صلاح بود شروع به نوشتن کنند اما از خیل ده ها نویسنده مجازی و غیر مجازی که در رامسر فعالیت می کنند به اندازه انگشتان دستند افرادی که خود رادر نظر نگرفته و حرف روز را می نویسند شاید در بیشتر مواقع به ضررشان تمام شود !
برام جالب نیست که می بینم مسایلی در رامسر بزرگ میشود که واقعا لازم به این همه انرژی خرج کردن ندارد و شایدم از روی قصد ... !
بهرامی از اولین کسانی بود که در فضای مجازی فعالیتش را شروع کرده و بدون اطلاعات رو مطلبی مانور رسانه ای نمیدهد که اگر اشتباه ی در کار پیش آید حتما بازم اولین کسیست که آن را بیان میکند و در همه جا حتی در فیس بوک هم اعلام میکند که حرفی باقی نماند حال که چه برسد حرف حقی نقل قول شده و آنقدر افراد در رامسر در دسترس اند که از راستی پیام مطلع شویم اما مشکل اینجاست که نمی خواهید از راستی مطلب اطلاع یابید بلکه حب و بغض مطالب را دنبال می کنید که مثلا سیاسی کاری میدانید!!!!!و البته ما هم اعتراف میکنیم به سیاسی کاریتان !!ما بازم نمی دانم این همه حرف از کجا میآید آیارامسر زیبای ما نیاز به توجه دقیق نویسندگان نوظهور ما ندارد لطفا خودتان را پشت انتقاد از بهرامی و بهرامی ها معصوم جلوه ندهید !!

عمو پنجعلی 1393/08/24 ساعت 10:46 ب.ظ

ساداتی!!!
لوکوموتیو!!!
ناکجا آباد!!!
گوشزد!!!
راننده!!!
حواس!!!
عمو پنجولی!!!
بو!!!
سوختن کو....!!!
آتش نشانی!!!
هیییییییییییس

مهدی ساداتی 1393/08/24 ساعت 07:29 ب.ظ

این لوکوموتیو به ناکجاآباد داره میره..گوشزد کردم که رانندش حواسش باشه
عمو پنجولی تو خووووبی

تهرانی 1393/08/24 ساعت 07:00 ب.ظ

آقا صفرقاسمی .ما زن وشوهری هستیم که 30سال قبل برای گذران ماه عسل به رامسر آمدیم. امروز بعد از سی سال وارد این شهر شدیم ومیبینیم که تغییری نکرده بلکه دچار فرسایش هم شده واقعا جای تاسفه برای شهری که برند گردشگری را به دوش میکشه ...

رسانه ای 1393/08/24 ساعت 04:42 ب.ظ

بعضی از دوستانی که خودشونو جزو رسانه و خبرنگار جا میزنن فقط چند تا یادداشت نوشتن همین

اگر اینطور باشه که خیلی ها را باید خبرنگار و صاحب رسانه دانست

عمو پنجعلی 1393/08/24 ساعت 04:25 ب.ظ

دم شیخ گرم دهن یاوه گویان را بست. حالا یا از جیبش در آورد یا خصوصی بود .راستی در مقابل 3 نفر حرف زدن میشه خصوصی?.بازم دم شیخ و همه اصلاحاتی های گرم که نذاشتن بقیه !!! و اصول.....از آب گل آلود ماهی بگیرن.ساداتی هییییییییییس

رامسری 1393/08/24 ساعت 02:34 ب.ظ

بجای این حرفها وحاشیه سازی ها از اصحاب رسانه حمایت کنیم .

جاده هریس 1393/08/24 ساعت 01:48 ب.ظ

آقای سید کمال
اصلا اینهایی که به محمدرضا بهرامی انتقاد کردند ارزش ندارد که براشون دست به قلم شد

ببینید دارن از کجا دارن حمایت میشن که اینطوری قاطی کردن
بذار انتقاد کنند
قطار در حال حرکت توسط بچه ها سنگ باران میشه و لوکوموتیو ران نباید به خاطر آنها ترمز کند

مهدی ساداتی 1393/08/24 ساعت 11:50 ق.ظ

بله از جیبش دراورد.. شیخ به دفتر موج شمال سر زده و گفتگوی دوستانه داشته.. مثل اینه که من حرفهای خصوصی شما رو رسانه ای کنم.. این رفتار حرفه ای نیست..

شیخ صفر قاسمی 1393/08/24 ساعت 10:16 ق.ظ

به نام خدا
با سلام و احترام
*دوستان عزیز رسانه های شهر ما خیلی جوان هستن ونیازمند حمایت .
*مگر در رامسر چند تا رسانه داریم که بخاطر یک مطلب بسیار ساده همه برآشفته میشویم .
*اگر خواهان رشد و توسعه هستیم اجازه دهیم صدای منتقد و مخالف شنیده شود. رسانه منتقد یک فرصت است و نباید به دید تهدید به آن نگریست.
*نکات مثبت و برجسته فراوانی در عملکرد رسانه ای دوست عزیزم جناب محمد رضای بهرامی وجود دارد و پژواک و موج شمال رسانه های پویا و دلسوز شهر ما هستن و بهتر آنست بجای خرده گرفتن بر عملکرد این دوستان ، آستانه تحمل و روحیه نقدپذیری را در خود بالا ببریم.
*محمد رضای بهرامی عزیز در اقدامی ستودنی در پژواک و موج شمال نقد بر دوستان و همفکران را آغاز کردن که به نظر اینجانب بسیار هم خوب است اگرچه قدری زود است.
*اشتباهات ما کم نیست و رسانه ها نقش یک دیدبان را ایفاء میکنند بجای آنکه رسانه را تخریب و تخطئه کنیم در صدد رفع اشتباهات و اصلاح اشکالات خود باشیم.
*باقی بماند وقت دیگر......
شیخ صفر قاسمی

با سلام
سپاس

سرگالش 1393/08/24 ساعت 09:35 ق.ظ

با نظر دوست خوبم سیدکمال موافقم.بنظر میادتلاش برای تحدید فضای رسانه ای با یارگیری برخی افراد که تکاپوی شان در این چند روز اخیربرهمه آشکار و مشخص است در حال انجام است.البته این چیز تازه ای نیست.قبلا ها هم مسبوق به سابقه بوده.میخواستم عرض کنم دوستان نگران و ناراحت نباشید.با کمی تامل گذشت زمان همه چیز را نمایان میکند.یادمه زمان مهندس پنجه فولادگران یکی دو رسانه ی استانی مطالبی در نقد استاندار نوشته بودند و بلافاصله برای خاموش کردن صدای نقداز سراسر استان استمدادطلبیدند که به حمایت از استاندار به میدان بیایید.البته از نویسندگان مطالب دیگر نشریه ها.به نظر این اقدامات زیاد هم غیر طبیعی و عجیب و غریب نیست.همه دوستان با درک و فهم و تحلیل سیاسی همان روز معارفه ....فهمیدند و دستشان آمد که ....گزینه مناسبی برای دولت تدبیر وامید نیست.چه آنکه در دوران اصلاحات خط و مشی و مواضع ایشان بر همه معلوم و مکشوف بود.به هر روی در سیر دموکراسی چنین دست اندازهایی وجود دارد.

شنبه 1393/08/24 ساعت 09:14 ق.ظ

سید حق مطلب را ادا کردی

مواظب خودت باش که فردا نوبت شما هستش برادر

اینکه یکی از مخاطبین میگه شیخ مصاحبه نکرد پس این موج شمال مطلب را از کجا آورد
از تو جیبش؟
منم همان مطالب را از زبان شیخ زیاد شنیدم ولی اینکه ایندفعه موج برجک زد و مسئله را رسانه ای کرد یه مقداری برای دوستان گران تموم شد.شما زیاد سخت نگیرد

مهدی ساداتی 1393/08/24 ساعت 08:01 ق.ظ

سلام سید کمال سیدی
از شما بعیده
اولا خود مطلبتون کذبه نه شیخ صفر قاسمی انتقاد کرد به استاندار و نه مصاحبه کرد با شما!!!
در جایی از استاندار تشکر کرد و برای دیدار دوستانه به دفترتون اومد که شما حرمت نذاشتیدو رسانه ایش کردید
دوما چه اشکالی عده ای بخوان شما رو زیر سوال ببرن؟مگه معصوم هستید؟ در رزومه ی سیاسی شما و محمدرضا بهرامی سوتی زیاده..زیاد به این و اون نپرید
والا به مولااا

عمو پنجعلی 1393/08/24 ساعت 01:49 ق.ظ

تکبیییییییر سید کمال.این نوشته سید فصل الخطابه. پرچم سفید رو ببرید بالا که سید تازه نشسته پشت دوشکا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.