پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

سردسته باند سرقت مسلحانه رامسر ، اعدام شد

سردسته باند سرقت مسلحانه رامسر ، اعدام شد 

 

معدوم و همدستانش با تیر اندازی وسرقت مسلحانه در شهرهای مختلف موجب ناامنی شده بودند

به گزارش خراسان، سردسته باند سرقت های مسلحانه از طلافروشی های کشور که با تیراندازی های متعدد به سوی مردم، موجب ایجاد رعب و وحشت و ناامنی شده بود، صبح روز گذشته در ملاء عام و در حالی که صدها نفر از شهروندان مشهدی شاهد مجازات وی بودند به جرم «محارب» اعدام شد.

نادر حقیقت ناصری معروف به سعید با تشکیل یک باند سرقت مسلحانه، اقدامات مجرمانه خود را از سال ۸۲ و با دستبرد به طلافروشی ها در مشهد آغاز کرد.

 او سپس دستبردهای مسلحانه خود را به شهرهای دیگر کشور به ویژه بهشهر، گرگان، نیشابور، رامسر و ... گسترش داد و بدین ترتیب موجی از رعب و وحشت را با تیراندازی به سوی مردم در چند شهر کشور ایجاد کرد تا این که در پی آخرین دستبرد مسلحانه اعضای این باند در سال ۸۹ ، گروه ویژه ای از ماموران عملیات ویژه پلیس مشهد، پس از ۴ ماه فعالیت گسترده اطلاعاتی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد اعضای این باند دوباره با تغییر مخفیگاه خود وارد مشهد شده اند بنابراین به دستور قاضی علی اکبر صفائیان (بازپرس شعبه ۸۰۸ مجتمع قضایی شهید قدوسی) عملیات دستگیری آنان در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت و آنان موفق شدند با ردزنی های اطلاعاتی و در اقدامی هماهنگ سرکرده باند (سعید) را هنگام مراجعه به مخفیگاهش دستگیر کنند.

 همزمان گروه دیگری از ماموران نیز برادر متهم اصلی را محاصره کردند ولی او هنگام انتقال به مقر پلیس در اطراف میدان شهید فهمیده مشهد از چنگ ماموران گریخت و در حال تعقیب و گریز پس از برخورد با یک دستگاه خودروی عبوری جان سپرد.

این گزارش حاکی است: در ادامه این عملیات ۶ متهم دیگر نیز در این پرونده دستگیر شدند که در بازجویی ها مشخص شد ۳ تن از افراد دستگیر شده و «ع-ح» (متهم کشته شده در تصادف) از عوامل اصلی باند هستند که در برخی سرقت ها از پوشش زنانه استفاده می کردند. با بررسی همه جوانب این پرونده حساس، مقادیری اموال مسروقه به همراه سلاح های جنگی از متهمان کشف شد و با کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، این پرونده در شعبه پنجم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت. با توجه به این که به سرکرده باند (نادر حقیقت ناصری) اتهام «محارب» از سوی بازپرس پرونده تفهیم شده بود، وی به همین اتهام نیز در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شد.

بنابراین گزارش با اعتراض وکیل متهم به رای صادره، این پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دقیق تر قرار گرفت، اما قضات باتجربه این شعبه نیز با توجه به اقدامات وحشتناک سرکرده باند و همچنین محتویات پرونده، رای صادره از سوی دادگاه را تایید کردند این در حالی بود که سردسته باند علاوه بر مجازات «محارب» به تحمل ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ردمال نیز محکوم شد.

بنابر رای تایید شده در مراحل رسیدگی قضایی، «ج-ح» متهم دیگر این پرونده نیز به تحمل ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، ردمال و همچنین ۲۰ سال ممنوعیت از معامله و «م-ح» عامل دیگر سرقت های مسلحانه هم به ۲۰ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم شد.

گزارش خراسان حاکی است: پس از قطعی شدن احکام صادره، و فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، صبح روز گذشته سردسته این باند در ملاء عام و در اطراف میدان رسالت مشهد به دار مجازات آویخته شد.

وی که ۳۶ سال داشت در مراحل رسیدگی قضایی به ارتکاب ۳۱ فقره سرقت مسلحانه مقرون به آزار و شرکت در ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد اعتراف کرد. دادستان عمومی و انقلاب مشهد که در محل اجرای حکم حضور یافته بود به خبرنگار خراسان گفت: همان طور که قبلا نیز به مردم عزیز وعده داده بودیم دستگاه قضایی، احکام الهی را درباره افرادی که به ناامنی دامن می زنند و زمینه رعب و وحشت را فراهم می آورند، با قاطعیت اجرا می کند.

قاضی «غلامعلی صادقی» تصریح کرد: اجرای احکام و حدود الهی براساس باورهای دینی ما برکات زیادی دارد و در احساس امنیت جامعه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر خواهد بود. این مقام ارشد قضایی ،با بیان این که به گردن کشان اجازه عرض اندام نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: برخی احکام سنگین قضایی دیگری نیز در مشهد صادر شده است که آن ها نیز به زودی اجرا خواهد شد؛ بنابراین هنوز فرصت برای افراد ناآگاهی که نقشه ارتکاب جرم را در سر می پرورانند باقی است تا دست از اعمال خلاف بردارند و به مسیر درست زندگی باز گردند.

قاضی غلامعلی صادقی در گفت وگوی اختصاصی با خراسان که در مورخ 93.5.28 در صفحه حوادث به چاپ رسید از قطعی شدن احکام پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشی ها خبر داده بود. فرمانده انتظامی مشهد نیز در حاشیه اجرای حکم اعدام به خراسان گفت: برخی مجرمان، بخش هایی از شهر را جولانگاه اقدامات مجرمانه خود می کنند که اجرای این احکام در این گونه مناطق، موجب احساس امنیت در شهروندان می شود و عامل مهمی برای پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با اشاره به این که اعضای باند سرقت مسلحانه از طلافروشی ها حتی در ترددهای عادی خود نیز سلاح به همراه داشتند از همکاری مردم با پلیس برای دستگیری اوباش قدردانی کرد و افزود: نیروی انتظامی مصمم است با همکاری دستگاه قضایی، ریشه های جرایم خشن را در جامعه بخشکاند و برای رسیدن به این مقصود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

در حاشیه اجرای حکم اعدام

* محکوم به اعدام ساعت 8:30 صبح روز گذشته توسط ماموران عملیات ویژه پلیس مشهد به کلانتری خواجه ربیع هدایت شد و دقایقی بعد همسر او برای آخرین دیدار به کلانتری آمد.

* جوان ۳۶ ساله با دیدن همسرش روی نیمکت نشست و با افتادن به پای او حلالیت طلبید.

* هنگام اجرای حکم، مسئولان اجرای احکام دادسرای انقلاب، دادستان و فرمانده انتظامی مشهد به همراه عوامل راهنمایی و رانندگی و نیروهای انتظامی حضور داشتند.

* صدها تن از شهروندان با تکبیر و شعارهایی از اقدام قاطعانه دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان خشن قدردانی کردند.

* یکی از شهروندان به خبرنگار خراسان گفت: اجرای این گونه احکام در ملاء عام موجب پیشگیری از جرم و پند گرفتن بسیاری از جوانان می شود تا به بیراهه نروند.

* فرمانده انتظامی مشهد نیز از تایید حکم یکی دیگر از مجرمان خشن و اوباش خبر داد.

* محکوم به اعدام هنگام اجرای حکم از پله های نردبان روی سقف مینی بوس رفت و طناب دار در گردنش قرار گرفت.

* گفت وگو با محکوم به اعدام دقایقی قبل از اجرای حکم در ستون در امتداد تاریکی درج شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
قنبری 1393/08/19 ساعت 05:56 ب.ظ

خنده دار اینکه اگر در عکسهای منتشر شده از مراسم اعدام را نگاه کنید آقادزده با دستهایش علامت پیروزی را نشان میده!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.