پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

شکست بزرگ فوتبالی‌ها در جلب رضایت صدا و سیما

سرانجام دعوای حق‌پخش تلویزیونی در فوتبال ایران خیلی راحت و بی‌سروصدا به پایان رسید و دو طرف با افزایش جزئی مبلغ حق پخش سالانه موافت کردند تا رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر از تلوزیون پخش شود  .

به گزارش تابناک، اگرچه فدراسیون فوتبال در دو هفته گذشته با یک ژست شجاعانه رودر روی سازمان صدا و سمیا ایستاد و در آخرین روزهای ریاست عزت‌الله ضرغامی بحرانی را برای سازمان بزرگ و صدا و سیما ایجاد کرده بود اما سرانجام با یک عقب‌نشینی عجیب و با افزایش اندک مبلغ حق‌پخش موافقت کرد تا سرانجام این ماجرا خاتمه یابد و بازی‌ها در هفته پیش‌رو پخش شود.

فدراسیون فوتبال که با پایان قرارداد حق‌پخش در تابستان امسال از قرارداد سه ساله و ۱۸۰ میلیاردی برای سه سال‌آینده خبر داده بود وارد یک بازی فرسایشی با سازمان صدا و سیمایی شده بود که به‌جای سالی شصت میلیارد پیشنهاد سالی بیست میلیارد را به این فوتبالی‌ها داده بود. اما فدراسیون فوتبال که معتقد بود درآمد سازمان صدا و سیما از محل پخش فوتبال مبلغی بس بسیار بیشتر از این است بعد از چند ماه مذاکره با مسئولان این سازمان سرانجام به این راهکار رسید که برای تحت فشار قرار دادن این سازمان مانع ورود دوربین‌های تلوزیونی شود.

اتفاقی که موجب شد تا غیر از اندک تماشاگرهای حاضر در ورزشگاه‌ها کس دیگری نتواند بازی‌های این دو هفته را ببیند و حتی عواقب آن دامن پربیننده‌ترین برنامه تلوزیونی را هم گرفت تا نود این هفته روی آنتن نرود. اگرچه در زمان اتخاذ این تصمیم و عملی شدن آن از سوی سازمان لیگ و فدراسیون حمایت همه‌جانبه‌ای از سوی رسانه‌ها و مدیران باشگاه‌ها انجام شد اما سرانجام بعد از دو هفته مدیران فوتبالی ایران به این نتیجه رسیدند که با همان افزایش حداقلی صدا و سیما موافقت کنند. افزایشی که مبلغ قرارداد سالانه را از پیشنهاد بیست میلیاردی به بیست و پنج میلیاردی ارتقا دادند که صدا البته تفاوت فاحشی با پیشنهاد شصت میلیاردی فدراسیون فوتبال دارد.

اما چه چیزی موجب این عقب نشینی از سوی فدراسیون فوتبال شد؟ شاید مهم‌ترین دلیل آن بیماری فوتبال ما باشد. جایی که عدم پخش تلویزیونی مسابقات تفاوتی میزان تماشاگران انگشت‌شمار ورزشگاه‌ها ایجاد نکرد و حتی عدد تماشاگران بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس هم تغییری نکرد. ضمن اینکه مسئولان فوتبال ایران فهمیدند که با مجموع اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در فوتبال ایران رخ داده از فساد فراوان تا اتفاقات مالی عجیب و غریب دیگر فوتبال به دغدغه اول مردم بدل نشده و برای همین هم عدم پخش دو هفته‌ای آن از تلوزیون فشاری را روی صدا و سیما ایجاد نکرد تا سرانجام مدیران فوتبال به همین رقم حداقلی هم موافقت کنند. ضمن اینکه ممکن بود با پافشاری روی این رقم قرارداد آن‌ها از محل قرارداد تبلیغات محیطی دچار ضرر بزرگی شوند.

پایان ماجرای حق‌پخش تلوزیونی به‌گونه‌ای بود که همه به‌یاد گفته مهدی دادکان در این خصوص افتادند که گفته بود «حق‌پخش حق فوتبال است اما نه این فوتبال».

نظرات 2 + ارسال نظر
سیاوش 1393/08/18 ساعت 06:46 ب.ظ

ماهم آدمیم درکمان کنیداحساس داریم
بعدازرفتن افشین قطبی ازپرسپولیس یک روزخوش ندیده بودیم. بحران پشت بحران یک روزقربانی جوانی پیروانی شدیم یک روزقربانی حواشی وغروردائی استیلی که آمد اصلا اجازه ندادیم خودش رنگ آرامش ببیند جه برسدبه تیمش !!!!دنیزلی وقتی آمد.همه چیز آماده بهترشدن بود اما نمی دانم ؟!چراکریمی یادحواشی افتاد .مردسی وشش ساله ای که اسطوره خیلی هاست و.همیشه بزرگ امروزتولدش بعد ژوزه که تحمل کردنش صبرایوب می خواست که مانداشتیم .یحیی همه چیز را آماده قهرمانی حذفی کرده بود اما انگارقرار بودنیلسون نگذاردمهدوی کیا خداحافظی دلچسبی داشته باشد.دائی برگشت تیم خوبی ساخت ناراحت بودیم اما خوشحالی هم داشتیم اما بازهم روز آخر دروازه بان برزیلی که طرفداران بسیاری داردبا کلین شیت های تاریخی اش که البته روزهایی به بن بست میخوردهمه چیزازدست میرود از ابتدای این فصل باهئیت مدیره تاریخی آقای خادم رنگ آرامش وخوشحالی ندیدیم مانندزمان ژوزه حواشی تیم زیادشده زمان ژوزه یک روزکریمی بودیک روز انصاری فردیک روزپولادی وحالا زمان در خشان یک روزصادقیان ، یک روزحسینی ، یک روز سوشا ، حقیقی ، طبیعی کل تیم نمیشه کنارگذاشت بخاطرناسازگاری بایک فرد وقتی همه نمی سازند کس دیگری مقصراست .ماهوادارهم آدمیم احساس داریم پرسپولیس جزئی اززندگیمان است . باورش سخت است ولی استرس زندگیمان را سالهاست که فراگرفته وانگارتمامی نداردآن هم درحالی رقیبمان بهترازما بود جزفصل قبل آقای درخشان به مانندفردی که انگارطلب دارد ازپرسپولیس میگوید این شیوه رفتاربامن نیست .اما حمیدخان روزاول گفتیدمن آمدم هم کمک کنم خب کمک شما موثرواقع نشدصادقیان برود حقیقی برود حسینی برود عالیشاه وکفشگری هم که منتظر شعله آتشند چون شما نمی دانیدداریدچه میکنیدنیم فصل قراراست چقدرمهره بگیرید چندنفرمی توانیدجایگزین کنیدفکرمی کنیدهماهنگی به همین ساده گی است زمان می برد که آن هم قطعآ" ازعهده شما خارج است .حتما " ازمیانه فصل هم می خواهید وعده فصل آینده را دهید؟! نه عزیز آقای درخشان باور کنیدماهم آد میم ماهم احساس داریم هوادار که همیشه که قرارنیست اشک بریزد راستی دوست عزیز هرگزشده است برروی بازیکنتان دست بکشیدسعی کنیدبعدتمرین ومشکلات چیست ازهمین صادقیان وحسینی و--- بپرسید مشکل چیست ؟ شما نه تنها رفاقت ازبین بردیددیگرکم دارید اشتیاق هوادارراازهم بین می برید .کمی هم به اشک های ما فکرکنید!!!! تاریخ کارنامه های روزهای تاریک شما درپرسپولیس به یاددارد آقای درخشان !!!

همشهری 1393/08/14 ساعت 09:52 ق.ظ

محمد دادکان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.