پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انجام کار ثواب با در نظر گرفتن حقوق مردم

این که عده ای از مؤمنان، در روزهایی مانند نیمه شعبان یا دهه اول محرم، نذرهایی داشته باشند و ادا کنند، خیلی هم خوب است و خداوند از همه، قبول کند به احسن وجه.

اما قرار نیست کار خیر آنها منجر به مزاحمت برای مردم شود. این که در کوچه و خیابان ، مخصوصاً در معابر پر تردد، چای و شربت و خرما و ... خیرات کنند و خودروهایی گذری هم برای گرفتن آنها توقف های کوتاه داشته باشند و ایجاد ترافیک کنند و مردم هم پشت ترافیک بمانند، هرگز نمی تواند با نیت خیرخواهانه همسو باشد.

برادر و خواهر عزیز!

می شود به جای دادن چای و شریت به رهگذران و ایجاد ترافیک و نارضایتی -به ویژه در میان کسانی که عجله دارند- پول آن را به یک خانواده فقیر داد.

چای و شربت هم اگر می خواهید بدهید - که خدا قبول کند - لطفاً در جایی این کار خیر را انجام دهید که با کار حرامی مانند سد معبر، همراستا نباشد.

بد نیست بدانید که در رساله های عملیه علما آمده است که اگر کسی در مسیر مردم، نمازی که واجب است بخواند، چون راه مردم را بسته است، مرتکب فعل حرام شده است ، چه برسد به این که برای یک امر مستحبی راه مردم را بند بیاورند.

عزاداری های تان قبول حق باد!

نظرات 2 + ارسال نظر
بی خبر از همه جا 1393/08/06 ساعت 09:55 ب.ظ

اقا یه لیوان شربت مجانی هم مردم می خوان بخورند شما چشم دیدنش رو هم ندارین. چندتا سازمان خیریه تو این کشور هستش اگه کمه بگیم یکی دیگه تاسیس بشه. آقایان بیان کار اساسی بکنن که گدا پروری از بین بره و فقیر هم تحت پوشش مراجع خاص خودش حمایت بشه. پول این مملکت رو دارن تو بانک ها می خورن حالا شما گیر دادین به نذری خوری مردم

میر ابوطالبی 1393/08/06 ساعت 06:53 ب.ظ

قابل توجه بعضی هااااااااااا که باید این حرف ها را اونها بگن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.