پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

اگر سامانه 197 ،پس چرا پارچه نوشته؟

یکی از کارهای خوبی که در نیروی انتظامی انجام شد ایجاد سامانه 197 بود.

آن طوری که مسئولان ارشد نیروی انتظامی در خصوص سامانه 197 بیان داشتند ،با این ایجاد سامانه شهروندان می توانند تمام دیدگاه ها، نقطه نظرات، انتقادات، شکایات و پیشنهادهای خود از رفتار و عملکرد پلیس از طریق این سامانه بیان کنند 

 .

با راه اندازی این سیستم مردم به راحتی می توانند پس از مراجعت به پلیس نوع رفتار و نحوه تکریم ارباب رجوع را با این سامانه در میان بگذارند و در صورتی که مطمئن شوند مسئولان نیروی انتظامی توجه خاصی به تماس های مردم و شهروندان دارند رغبت عموم برای تماس با این سیستم نیز افزایش خواهد یافت.

با این حال ، مدتی پیش طوماری برای تقدیر و تشکر از یکی از پرسنل نیروی انتظامی استان مازندران به دفتر هفته نامه موج شمال ارسال شد و امضاکنندگان آن خواستار درج آگهی تقدیر از یک پرسنل نیروی انتظامی را خواستار شدند و ما هم ناگزیر آن را در محلی مناسبی چاپ کردیم.

پس از چاپ سریعا از طرف بازرسی انتظامی شهرستان محل خدمت آن پرسنل با ما تماس گرفته شد و گلایه داشتند که نباید این مطلب را چاپ می کردیم ،وقتی علت را جویا شدیم آن مسئول به سامانه 197 اشاره کرد و بیان داشت که فضاهای مجازی و مکتوب و حتی اشخاص حقیقی حق ندارند در خصوص نحوه عملکرد نیروی انتظامی در نشریات و سایت ها و حتی با نصب پرده نوشته هایی از آن ها تقدیر کنند و سامانه 197 برای همین موضوع اختصاص داده شده است.

ما هم تذکر این دوست عزیز را پذیرفتیم و علی رغم اشاره به آن طومار ، قول دادیم دیگر این موضوع را تکرار نکنیم.

هنوز چند روزی از این موضوع نگذشته بود که تصاویری از فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران منقش بر بنرهایی در سطح شهر مشاهده کردیم که از زحمات شخص فرمانده نیروی انتظامی از طرف "شهروندان " تقدیر و تشکر شده بود.عملی که تا کنون در استان مازندران سابقه نداشت.

با تماسی که با مسئول سامانه 197 در استان داشتم با سرگردی هم کلام شدم که او نیز ، نصب این تابلو نوشته ها در برخی از شهرستان های استان مازندران را تایید کرد.

اگر چه از این سرگرد خواستم به عنوان یک شهروند در دور ترین نقطه استان مازندران ،زمینه ایجاد یک تماس تلفنی با سردار جعفری نسب فرمانده انتظامی استان مازندران یا معاون او در خصوص دلیل نصب این بنرها را برایم فراهم سازد و او نیز قول مساعد داد ولی با قطع تماس من ایشان به عنوان رئیس سامانه 197 استان مازندران این پیشنهادم را فراموش کرد!!!

سوالاتی که از او به عنوان مسئول 197 استان مازندران پرسیدم در اینجا نیز قید می کنم .

1-    مطمئنا نصب این بنرها در شهرستان ها باید با هماهنگی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باشد و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ها نیز بدون هماهنگی مسئولان ارشد نیروی انتظامی در استان ،دستور انجام این کار را نمی دهند.هر چند بارها در نوشته هایم از اخلاق خوب و ارتباط تحسین برانگیز سردار جعفری نسب با اصحاب رسانه و خبر سخن به میان آوردم و در این هفته نیز که به نام هفته نیروی انتظامی ملقب شده است به ایشان و دوستانش خدا قوت و خسته نباشید می گویم اما باید از ایشان پرسید هدف از نصب این پرده نوشته ها با عنوان "سردار خدا قوت" در شهرستان های استان مازندران چیست؟

2-    باید از مسئول سامانه 197 در استان مازندران پرسید وقتی شما این سامانه خوب را ایجاد می کنید و بارها و بارها از طریق مطبوعات ،رسانه های مجازی ،صدا و سیما نسبت به تماس شهروندان با 197 اصرار دارید پس چرا این موضوع در خصوص فرمانده شما اعمال نشده است.

در پایان لازم می دانم هفته نیروی انتظامی را به دلاور مردان سبز پوش ایران اسلامی تبریک عرض کرده و اذعان نمایم که امنیت و آسایش امروز کشورمان ناشی از سخت کوشی ها و تلاش های این سربازان خدوم و جان بر کف می باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
بی سرزمین تر از باد 1393/07/23 ساعت 09:47 ب.ظ

ضمن ابراز ارادات به علی آقای دوست داشتنی شهر
سپاسگزاری می نمایم. از این قلم ها و قدم هایت. پیر شی جوون.

علی 1393/07/23 ساعت 11:47 ق.ظ

چقدر بهداشتی و خوب نوشتی ! ترس از آینده نزدیک را کاملاً در تک تک کلماتت می توان حس نمود ! من هم بدینوسیله از زحمات تک تک عزیزان پلیس و پاسبان و ژاندارم و سردار و امیر و ... تشکر می کنم و نیز به مسئول محترم سامانه 197 هم عرض ارادت خود را ابلاغ می نمایم و از همه عزیزانی که سهواً اسمشان در اینجا نیامد پیشاپیش عذرخواهی می کنم و دوهفته ی گذشته را تبریک و تهنیت می گویم و از شما پوزخند عزیز به خاطر عدم اطلاع رسانی فعال در خصوص مسائل انتظامی هم تشکر می کنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.