پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انتشار اعلامیه های ترحیم با تصاویر زنان و دختران در رامسر

به گزارش خبرنگار بلاغ از رامسر، خانواده ای در داغ دختر جوان از دست رفته شان با احساسات و عواطف برانگیخته خود در پی راهی برای تسلی دل خود و آمرزش عزیزشان بودند که ناآگاهانه با عملی نسنجیده و مخالف شرع مقدس عکس دخترشان را در اعلامیه مجلس ترحیم نقش دیوارها می کنند  .

در شرع مقدس اسلام تمام احکام محرم و نامحرم پیرامون میت صدق می کند، در غسل و کفن و حتی از زمانی که که میت را نیز تلقین می دهند، باید یکی از محارم وارد قبر شده و در زمان گشودن صورت میت باید سنگ لحدی بگذارند تا همگان صورت میت را نبینند.

چندی است که عده ای دانسته یا ندانسته اقدام به انتشار اعلامیه های ترحیم با تصاویر زنان و دختران می کنند که جای تاسف و نگرانی دارد.

این امر جدا از اینکه تصاویری گاهاً با آرایش و نامناسب عرف را در اختیار همگان قرار می دهد، سبب شکسته شدن حریم عفت و سبب عذاب روحی برای میت می شود.

اینکه چه ضرورتی دارد که عکس متوفای زن در اعلامیه ها چاپ شود، معلوم نیست و البته صرفاً درخواست صاحبخانه عزا نمی تواند دلیل قابل قبول باشد.

در این بین نقش پر رنگ چاپخانه ها در مراکز تکثیر خودنمایی می کند که اگر هم اکنون جلوی این امر گرفته نشود شاید در آینده به یک معضل فرهنگی بدل شود.

لذا از متولیان امر، من جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنف مربوطه، و نظارت فرمانداری خواستاریم تا با جدیت تمام و دستوری فوری جلوی این قضیه گرفته شود.

نظرات 5 + ارسال نظر
آشنا 1393/05/16 ساعت 09:36 ق.ظ

آقای بهرامی متاسفم برای شما که میگید شاید !!دید گاه ما نباشه .!!!اگر دیدگاه شمانیست چرا این مطلب ونو سایت گذاشتید ..واقعا متاسفم

آشنا 1393/05/15 ساعت 10:50 ب.ظ

بعد از سخنرانی آقای قاسمی در مسجد خانه سر در باره این موضوع باعث تاسف است که یه خبرنگار هم این مسئله را در بوق کرنا کرده وواسلاما سرداده ...راستی ما به کجا میرویم عزیزجان چه فرقی بین زن ومرد وجود داره ...بس عکس مردان را هم ممنوع کنید !! آقا الان داعش در عراق وسوریه وطالبان در شرق ایران هم چنین افکاری دارند ...اقای خبرنگار بنویسید ودستور بدید خیابانهارا هم مردانه زنانه کنند .. چه فرقی داره عکس مرد باید درآگهی ترحیم باشه ولی عکس زن نباشه واقعا متاسفم چز تاسف کاری دیگه از دست ما بر نمیاد وقتی یه خبرنگار چنین فکری در جامعه الغا کند وای بحال مردم عادی ..خدا عاقبت مارا بخیر کند

سلام
شما هم زود قضاوت کردید دوست عزیز
این مطلب با ذکر منبع منتشر شده است و شاید صرفا دیدگاه ما نباشد

باران 1393/05/15 ساعت 10:48 ب.ظ

مملکت ما به یمن خدمات و زحمات شبانه روزی برادران در 30 و اندی سال اخیر ، پتانسیل تولید افراد متعصب و دگمی را پیدا کرده و که با هر چیزی تحریک شده و آماده پیوستن به صفوف به هم فشرده داعش و طالبان و بوکوحرام و امثال این گروه های شیطانی می باشد.
خدایا به عظمتت سایه منحوس چنین افراد و تفکراتی را پس از دروغ و ریا و دین فروشی از سایه این مملکت دور بدار !

کتالمی 1393/05/15 ساعت 04:51 ب.ظ

بهرامی جان واقعا برات متاسفم
آخه دیدن صورت یه بنده خدایی که عمرشو داده به من و شما چه گناهیمیتونه بوجود بیاره.نگو این حرفارو

با سلام
لطفا زود قضاوت نکنید
این مطلب از منبع دیگری برداشت شده و به منظور اطلاع رسانی در پژواک قرار گرفت

رامسری 1393/05/14 ساعت 11:11 ب.ظ

جای تاسف داره که این فکرای مزخرف دارین آقای بهرامی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.