پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

لزوم استفاده از استعدادهای ناشناخته فوتسال در جام های رمضان

اختصاصی هفته نامه موج شمال:سیاوش زمان زاده*--هرساله مسابقات فوتسال جام رمضان درشهرهای مختلف  کشور خصوصا در استان های گیلان ومازندران برگزارمی شود.

اگرنگاهی به این بازی ها بیاندازیم ، درمی یابیم که استعدادهای فراوانی درتیمهای شرکت کننده حضوردارند .

آیا واقعا " برگزاری یک مسابقه فوتسال درطول سال برای پرورش این استعداد ها کافی است؟  چه برنامه ریزی ها انجام می شود که این استعدادها فنا نشود ؟ تا به حال چندنمونه ازاین استعدادها به تیمهای مطرح کشورراه یافتند ؟ هدف ازبرگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان چیست ؟ آیا تنها برگزاری یک مسابقه است یا برنامه ریزی مدونی برای این استعدادها شده است ؟ این سوالات وسوالاتی ازاین قبیل مواردی است که به ذهن هر کسی که این بازی ها را دنبال می کند خطور می کند  

 

 البته  نبایدهئیت های فوتبال را دراین فضاچندان مقصردانست بلکه باید دید باشگاه ها برای تشکیل مدارس فوتبال وچنین سرمایه هایی چه برنامه ریزی ها انجام داده اند ؟ و آیا فدارسیون فوتبال به دنبال بسترسازی درفوتبال پایه است ؟ آیا هیچ یک ازباشگاههای فوتسال حاضردرلیگ های برتر ،1و 2 حتی برای کاهش هزینه های  خودنگاهی به بازیهای جام رمضان می اندازند ؟

 حقیقتا " اینگونه نیست و فدارسیون فوتبال هیچ نوع بسترسازی برای رشدتیم های پایه انجام نداده است.

اکثرباشگاه های ما هم چنین وضعیتی دارندو همین مسئله باعث می شود وقتی تمایلی برای استفاده از این استعداد ها وجود نداشته باشد باعث می شود  هرگزحتی مربیان تیم های پایه  نیز به دنبال این مسئله نیستند که به دنبال کشف استعدادها باشند  !!!

درنهایت نتیجه این می شود که حالا بعد ازچند دوره قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا ما درسه دوره اخیربعنوان های دوم وسوم بسنده کنیم .

هفته گذشته  عارف باقرزاده والیبالیست مطرح تیم متین ورامین در گفتگو با موج شمال به این مسئله اشاره کرد که در زمان یزدانی خرم رئیس فدارسیون والیبال کانون های استعدادیابی والیبال تشکیل شده بود ومربیان بزرگی با استعدادهای والیبال شهرهای مختلف کارکرده اند ونتیجه اش این بوده است که الان تیم ملی والیبال کشورمان کماکان درلیگ جهانی ومسابقات جهانی مختلف آقایی می کند وجزء چهارتیم اول دنیا است .

زمانی بردن تیم های ملی کره وچین وژاپن برای تیم ملی والیبال ایران آرزوبوده اما حالا بردن تیم ملی والیبال ایران برای ژاپنی ها ، کره ای ها وچینی ها آرزوشده است .

از طرفی دیگر درفوتبال ما باید باترس ولرز به بازی تیم های باشگاهی مان حتی درمقابل کشورهای عربی نگاه کنیم وهمه ساله تیم ها ی  درمسابقات جام باشگاهه ای آسیا درجا می زنند .

درفوتسال دیگر ما قدرت برد تایلند راهم  نداریم و دویاسه سال دیگرمطمئن باشید اگر این مسیر ادامه یابد فوتسال ما هم به بن بست می رسد .

 این مسئله فقط شامل حال استان های گیلان ومازندران نیست بلکه دراستان های دیگر هم استعدادهای فراوانی وجوددارد که هیچ بسترسازی برای پیشرفت آنها وجودندارد و همه استعدادهایی که دراین راه وجوددارند به جای راه یابی به تیم های مطرح باشگاهی کشورمان به قلیان سراها وکافی شاپ ها پناه ببرند وازورزش فاصله بگیرند وفنا می شوند.

باورکنیدیکی ازدلایل اصلی شیوع قلیان درکشورما سود نبردن درست  ازاستعدادهایی است که  درورزش کشورمان بالاخص فوتبال وجود دارد .

 *دبیر سرویس ورزشی هفته نامه موج شمال

نظرات 2 + ارسال نظر
سرگالش 1393/05/12 ساعت 01:49 ب.ظ

خدا رو صدهزاربارشکر که جناب جنتی پاسخ هایی در این وبلاگ گذاشتندچون کلیه مطالب اخیر به ورزش و رشته های ورزشی و آسیب شناسی توسعه ی ورزشی اختصاص پیداکرده است.

سیاوش 1393/05/12 ساعت 01:21 ب.ظ

ازمدیریت وبلاگ پژواک جهت انتشار مطلب اینجانب تشکرمی کنم امیدوارم راهکاری برای فنانشدن استعدادهای ورزشهای مختلف یافت شود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.