پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ورزش رامسر را دریابیم

موج شمال:ورزش از دیر باز برای پرورش روح و جسم بشر مورد توجه بوده ، در ایران باستان سوار کاری و تیر اندازی جزء اصول اولیه زندگی و تبحر در آن از شاخصهای فردی محسوب می شد.   در دین مبین اسلام نیز سوارکاری، شنا و تیراندازی از توصیه های پیامبر اکرم (ص) بوده است.ورزش که امروزه به یک صنعت تبدیل شده و پول و گردشگر، معروفیت و محبوبیت را با هم به همراه دارد خود لازمه داشتن مدیریت قوی و قابل را طلب می نماید. در روزگاران نه چندان دور که رامسر میدانی برای محک جدی تیمهای مختلف از جمله والیبال ، کشتی و فوتبال بوده ، مدیرانی که در نهایت کمبود مالی با دعوت و حمایت از تیمهای برتر ورزشی کشور سعی در نشاط، بالندگی و جذب گردشگر برای شهری بوده اند که بدون گردشگر مناسب از کویر لوت بی ارزش تراست. دور نیست که تیم ملوان با ستارگان بزرگی چون غفور جهانی، سیروس قایقران و بهمن صالح نیا... و یا استقلال تهران که با باخت 1 بر صفر رامسر را ترک کرد، برای بازی دوستانه به این شهر آمدند و یا تیمهای کشتی کشور های مختلف از جمله ایتالیا برای انجام مسابقه پای به روی تشک زرد رنگ این شهر نهادند . و یا تیمهای والیبال پیکان تهران و یا تیم ملی والیبال جوانان با مربی صاحب نام خود برای انجام چند بازی قدم به شهر سبزمان نهادند ولی افسوس ...

دعوت از تیمهای صاحب نام پیشکش. بر سر هیئت کشتی چه آمد؟ بر سر ورزشی که در رگ و خون همه ایرانی هاست، ورزشی که مخصوصاً در محله های بقولی پایین شهر عامل اصلی دوری از اعتیاد نوجوان و جوان ماست چه آمده؟ چرا باید بر سر هیئت کشتی شهرستان چنین بلایی نازل شود که از مرکز استان برایش تصمیم گیری شود؟ حال بعد از چند سال بلا تکلیفی رئیس اداره ،سرپرست هیئتی شده که دارای ده ها بزرگ نام گوش شکسته است که هر یک خود مشکلات یک شهر را حل می کنند.

چرا مسابقات ورزش اول منطقه (کشتی گیله مردی)برگزار نگردید؟ هیئت کشتی گیله مردی که هر ساله خود پیش قدم انجام مسابقات بوده و همیشه مخارج مسابقات از جیب شخصی رئیس خوش نام هیئت بوده، چرا پارسال عطای برگزاری مسابقه رابه لقایش بخشید؟

حال بیشترهیئت های ورزشی خوب نیست.چند مسابقه ای که هیئت های برگزار کننده در سال پیش انجام دادند چه حمایتی از آنها صورت گرفته که اکثر بر کرده خود پشیمان هستند؟ هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی که برگزار کننده یکی از پرتماشاگر ترین مسابقه ورزشی چند سال اخیربوده چرا قبل از مسابقه امسال گرفتار اختلاف درونی شد؟مسابقه امسال که با آن تدارک وسیع می رفت نام رامسر را در ورزش و اتومبیلرانی در کشور و منطقه بر سر زبان ها بیندازد با به نوعی آبرو ریزی که با قهر چندین استان همراه شد به پایان رسید. در اواخر سال گذشته نیز با برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران شهرستان و با اسپانسری یک شرکت بیمه و با کلی تبلیغات انتظار از جوایزی نفیس و در خور شخصیت ورزشکاران رامسری می رفت ولی یک خودکار، یک تقویم و یک لوح تقدیر تنها چیزی بود که در آن مراسم نصیب یک ورزشکار شد که با کلی رنج و زحمت تمرین و مسابقه یکسال ورزشی خود را با تقدیر اینچنینی به پایان رساند. موضوع جالب اینکه در آن مراسم اعلام شد که آقای محمد رضا خلعتبری به دلیل حضور در اردو از حضور بهم نرساندن خود در مراسم عذر خواهی کرده !! حال سئوال این است که از این قهرمان ملی می خواستند با این اقلام تقدیر کنند؟ و چه تبلیغی شد برای آن شرکت بیمه و دریغ از مدیریت ما!!!.

دیگر از تعطیلی سالن ورزشی تختی به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز ورزشی شهرستان به دلیل خرابی کفپوش که بیخ گوش اداره متولی آن قرار گرفته و قرار بوده در اردیبهشت ماه امسال افتتاح شود! که هنوز خبری ازآن نیست، بیشتر ننویسیم که مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.

براستی در ورزش رامسر چه خبر است؟ در این چند سال چه کرده ایم؟ چه کاشته ایم؟ آیا دلسوزان ورزش از حمایت معنوی از درون اداره متولی ورزش برخوردار بوده اند؟ آیا ریشه برخی از مشکلات عمده ورزش رامسر ناشی از کاستی در امر مدیریت ورزش این شهر نیست؟ آیا مدیر ورزش رامسر از تدبیرلازم مدیریتی در حل بعضی از معضلات ورزش رامسر برخوردار بوده؟

گرچه شنیده می شود که رئیس اداره ورزش و جوانان رامسر به ظاهر یا به واقع تمایلی به استمرار مدیریت بر این کشتی شکسته طوفان زده ندارد اماّ سنگر گیری مسئولین در پشت این جمله که "گزینه مناسب جایگزین نداریم" می تواند فرصت احیاء دوباره ورزش شهر به زمان های طلایی خود را دردولت تدبیر و امید از دست بدهد که امید است در دولت دکتر روحانی با تدبیر فرماندار به عنوان رییس شورای ورزش رامسر شاهد دمیدن روحی تازه در کالبد خسته ورزش این شهر باشیم. کاوه ببری

 

نظرات 5 + ارسال نظر
جویباری 1393/05/11 ساعت 06:22 ب.ظ

آقای جنتی یکی از بهترین روسای ادارات شهرستانهای استان است هم ارزشی است و هم ورزشی ؛ نقد شما از دلسوزی نیست بلکه احتمالا سوز دل

رامین 1393/05/07 ساعت 10:26 ب.ظ

برادر رضا:
جنتی ام کارشناس ورزش
دانشجوی ارشد جامعه شناسی
به برقراری ایست و بازرسی هم افتخار می کنم
ما هم مثل اماممان تمام افتخارمان این است که بسیجی هستیم .و امیدواریم بسیجی بمانیم .

رضا 1393/05/07 ساعت 01:09 ب.ظ

این رییس ورزش این کاره نیست باید بره همون ایست بازرسی خیابون بمونه.حداقل آقای ببری تحصیلاتش ورزش هست و یه چیزایی می دونه.

کاوه 1393/05/05 ساعت 02:16 ق.ظ

با عرض سلام وادب خدمت جناب آقای دکتر،فقط در چند جمله عرض کنم1- از حسن نظر جنابعالی ممنونم2-در این چند ساله از تجربیات شما عملی ویا تجربی چقدر استفاده شده (و یادیگر نفرات با تجربه)3-خودتان بهتر می دانید که اسپانسر خودش نمی آید باید پا پیش گذاشت و طوری با اسپانسر بر خورد کرد که از سرمایه گذاری در ورزش دلسرد نشده بلکه خود تبلیغی برای اسپانسر های دیگر باشد(در مسابقه آفرود امسال بالغ بر6 اسپانسرابراز همکاری کردندکه بانوعی سوئ مدیریت بعضی همگی پا پس کشیدند جز 1اسپانسر که آن هم از کرده خود پشیمان شد(شاهد ماجرا آقای بهرامی))4-با ادارات ومخصوصا شهرداری با ید تعامل داشت راهکار داد، ایده نو داد.

حسن نژاد 1393/05/04 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام البته در خیلی از موارد حق یا آقای ببری است ولی اگر ایشان در صحنه مدیریت ورزشی کشور و استان و بخصوص شهرستانهای کوچک مثل رامسر حضور داشتند به حتم متوجه خیل مشکلات ادارات ورزش پی خواهند برد . عدم وجود اسپانسر و عدم همکاری نهادها و ادارات دیگر جهت کمک مثل شهرداری و ....... سعی شود علاوه بر نقد راهکار هم گفته شود تا بتوان از دیدگاههای کارشناسی شده در جهت پیشرفت ورزش همگانی و قهرمانی استفاده گردد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.