پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

اعتصاب آب و غذا و تحصن خانگی هنرمند رامسری برای تحقق فرهنگ

فرشید مسگران کریمی «ناله رامسری» کارشناس تئاتر و از شعرا و هنرمنداناعتصاب غذا رامسری است. وی روز جشن تئاتر در هتل رامسر انتقاداتی در زمینه فرهنگ و هنر و همچنین ساخت فرهنگسرای رامسر به برخی مسئولین شهری داشت 

 .

وی همچنین در روز مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر حضور یافت و اقدام به پخش نامه ای سرگشاده با مضمون پیگیری ساخت فرهنگسرای رامسر کرد که با واکنش یکی از حاضرین مواجه شد و لحظاتی جو مراسم تودیع و معارفه را برهم زد و مسگران هم به بیرون رانده شد.

اما محتوای نامه ای که مسگران اقدام به پخش آن کرده بود را برای آگاهی مخاطبان منتشر می کنیم.



جناب آقای سروری! فرماندار محترم شهرستان رامسر

سلام علیکم؛

در طلب ما بی زبانان امت پروانه ایم

سوختن از عرض مطلب پیش ما آسان‌تر است!

از مقدمه می گذرم چون شما بهتر از هر کسی دیگر می توانید اوضاع نابسمان فرهنگی و هنری شهرمان را مورد مطالعه قرار دهید و شاید هم داده اید چون در سال فرهنگ حتماً باید چنین کاری را می کردید!

اما انگار کسی صدای اهالی هنر و هنرمندان و شهروندان فرهنگ و هنردوست شهرستان رامسر را نمی خواهد بشنود و بعد از گذشت قریب به ربع قرن تاکنون دو بار اقدام ناموفق، البته با مخفی ماندن دلایل آن؛ برای ایجاد بنای فرهنگسرا و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر صورت گرفت، که اولی تقدیم شد به نیروی انتظامی و دومی هم به قولی پس از صرف هزینه ای بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان، نیمه تمام رها شد.

هر چند هیچ‌یک از سازه ها درخور منزلت و رسالت فرهنگ و هنر این شهر نبود و بنده هم بنا بر وظیفه مختصات و تعاریف فرهنگسرا را مکتوب کرده و تقدیم نموده ام.

لذا بنابر نیاز شدید فرهنگسرا و ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر که فقدان آنها سرگردانی اهالی هنر، و شهروندان فرهنگ و هنردوست رامسری و همچنین هجمه‌ی سنگین بر فرهنگ و هنر این شهر را منجر گردید، به دلیل عدم تحرک و وظیفه شناسی مسئولین ذیربط فرهنگی و هنری در پایان دادن به این معضل ربع قرنی، بدینوسیله:

اعتـصـــــاب آب و غـــــذا و تحصـــــــــن در منزل مسکونی خود

را تا روشن شدن وضعیت احداث فرهنگسرا و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر به قرار ذیل اعلام می نمایم: (ضمناً این نامه را سرگشاده تلقی نموده و از صبح تاکنون در سطح شهر پخش شده است.)

1. آغاز اعتصاب مصادف می شود با مراسم معارفه‌ی دوست هنرمندم آقای عباسپور به عنوان رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر و تودیع آقای شریفی، یعنی روز پنجشنبه به تاریخ: 93/3/8.

چون با عوض بدل شدن رئیس اداره، اوضاع عوض نمی شود.

2. پایان اعتصاب مصادف خواهد شد با تشکیل جلسه‌ی عمومی در یکی از سالن های اجتماعات شهر با حضور هنرمندان و اعلام برنامه‌ی احداث فرهنگسرا و ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعمال مدیریت ویژه‌ی پروژه و اعلام زمان دقیق آغاز و پایان پروژه مربوطه.

3. مسئولین ذیربط را مسئول تمام عواقب قبل و بعد از این تصمیم خود اعلام می کنم.

4. الله اکبر.

به امید روزی که حقوق فرهنگی و هنری شهرمان ستانده شود.

فرشید مسگران کریمی

نظرات 2 + ارسال نظر
برادر یک شهید رامسری 1393/03/12 ساعت 02:24 ق.ظ

بسمه تعالی

با سلام:

ضمن تشکر از پژواک از باب نشر خبر اعتصاب آب و غذا و تحصن در خانه ناله رامسری برای ارتقاء فرهنگ و هنر شهرمان آن هم در سالی که رهبر انقلابی مان سال فرهنگ با حرکت جهادی نامیده است:

ناله رامسری از جمله خانواده های شهیدی است که نه تنها از موقعیت خود سوء استفاده نکرد بلکه استفاده هم نکرد. حتی اعتقادات عمیق خود را برای آب و نان و خود خرج نکرد. اگر هم بمیرد زنده است. شعری از او را بخوانید:

پـویــای در انـتـــظـار، تـشـیــــع

ای مذهب ماندگار، تشیع
مومن به تو با وقار، تشیع
در فصل یَخینِ آدمیت
پیغام تو چون بهار، تشیع
بیدار و دلیر با حسینیم (ع)
جان بر کف و بیقرار، تشیع
در روی زمین شیعهء تو
آماده و جان نثار، تشیع
ما گوش به فرمان ولی ایم
جنگندهء روزگار، تشیع
با پای برهنه و گرسنه
یا سیر- وَ هم سوار، تشیع،
با ذکر علی (ع)، توکل الله
دشمن بکنیم شکار، تشیع
ما حلقه به گوشان و غلامیم
در پای فقط نگار، تشیع
ما شیعهء صاحبُ الزمانیم (عج)
پویای در انتظار، تشیع
چون شیعه مسافرست « ناله »
در سوی همان سوار، تشیع
۴:۱۵
۳/۶/۱۳۹۲
شعر: ناله رامسری
http://www.ahaliyeramsar.blogfa.com

همشهری 1393/03/10 ساعت 09:58 ب.ظ

امیدوارم مشکلی از لحاظ سلامتی برای ناله پیش نیاد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.