پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آغاز خانه تکانی مدیریتی رامسر در شروع سال جدید

حسین شعبان سروری فرماندار غیر بومی رامسر در نخستین  روزهای استقرارش بر صندلی فرمانداری این شهرستان  ثابت کرد که با تغییر راننده خود ،انتصاب شخصی غیر بومی جهت مشاوره ویژه پیگیری ها و جابجایی و انتصاب مسئول روابط عمومی فرمانداری به شدت تمایل دارد تحت هر شرایطی نیروی های مورد علاقه اش را در فرمانداری بکار گیری کرده و این مهم با سرعت زیادی در حال اجراست.

 

 

شاید  یک تغییر گسترده می تواند مجموعه فرمانداری را از حالت روز مرگی خارج کند ، ولیکن  نکته حایز اهمیت ، عدم وجود نیروی کار آمد لازم و کافی در این بدنه است که با هر تغییری باز هم ترکیب اولیه شکل می گیرد.

یکی از نیروهای با تجربه که این روزها در خصوص جابجایی آن حرف و حدیث های زیادی نقل محافل دید و بازدید عید نوروز شده ،بخشدار 19 ساله سابق  رامسر و معاون فرماندار کنونی است.

غلامرضا فروغ خلعتبری نیروی محافظه کار سنتی که به شدت از کار رسانه ای فاصله می گیرد و  هر بار  در جواب این پرسش که ممکن است جابجا شوید فقط به یک جمله بسنده می کند"هر جا باشیم باید برای مردم کار انجام دهیم".

برای بررسی عملکرد  خلعتبری باید  کارهایی  را که توسط او انجام گرفته مورد کنکاش قرار داد و به آنها نمره داده  و تحلیل کرد.

شنیده ها   حاکی از آن است که در زمان تصدی گری وی به عنوان بخشدار و معاونت فرمانداری شعبان سروری در دوره فرمانداری سید احمد میری  ،رابطه خوبی میان آن دو حاکم نبوده و اینک که شعبان سروری به بالاترین مقام دولت در شهرستان رامسر رسیده است تمایل دارد به عنوان اولین تغییر ساختاری ،وی را تغییر دهد.

امری که زرودی فرماندار سابق  این کار را یکی از مشکل ترین کارهای دوران مدیریت خود در فرمانداری رامسر عنوان کرده بود و برای دور ماندن از حاشیه سازی و چالش از این امر چشم پوشی کرده بود.

شعبان سروری به دنبال گزینه اصلاح طلب ویا  نزدیک به اصلاح طلبان برای این پست است و شنیده شده محمد رحیمیان ،عبدالرحمان حلاجیان و محمد آزاد از گزینه های این سمت هستند.

محمد رحیمیان رئیس بنیاد شهید رامسر ،عضو کانون تدبیر و امید رامسر و از افراد نزدیک نیروهای مذهبی رامسر است.

وی که پیش تر نامش به عنوان شهردار شهر رامسر نیز مطرح بود تمایل دارد در سالهای آخر دوران خدمتی خود طعم معاونت فرماندار رامسر را نیز بچشد.

محمد آزاد رئیس سابق شورای بخش مرکزی رامسر و رئیس دفتر نماینده دوره ششم مجلس (فخر الدین صابری).

وی از نیروی اصلاح طلب-محافظه کار است که تمایل زیادی دارد حمایت همه گروه ها و جریان های سیاسی را در کنار خود داشته باشد .

نام او برای تصدی سمت بخشداری رامسر به شدت در بین فعالین سیاسی چپ و راست رامسر به میان آمده است.

افراد زیادی سفارش او را می کنند و حتی نگارنده در روز شلوغ معارفه شعبان سروری به عینه دید که برخی از افراد سیاسی در حال رایزنی با فرماندار جدید برای  محمد آزاد هستند تا او را به سمت بخشدار رامسر بگمارد.

بی شک او در این دوره دولت پستی را از آن خود خواهد کرد ولی چه پستی  ،باید منتظر ماند.

عبدالرحمان حلاجیان ،رئیس سابق اداره تعاون ،رئیس اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی از زمان ادغام تا کنون.

حلاجیان از نیروهای نزدیک به حجت الاسلام قاسمی رئیس ستاد روحانی در رامسر نیز است.زیرا او مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه عمران رامسر است و این یکی رئیس اداره متبوع وی.

وی رئیس سابق هیئت کشتی رامسر و از طرفداران پهلوان قلی زاده است کاری که شاید زیاد به مذاق شعبان سروری خوش نیاید و در صورت انتصاب وی به سمت معاونت شاید  شاهد اتفاقات شور و شیرینی در ورزش  کشتی رامسر باشیم.

حلاجیان نیز علاقه مند است به علت میانه روی اش در جای دیگری جز اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به کار گرفته شود و اکنون برایش فرصت خوبی در سمت معاونت فرماندار فراهم شده است.

حال باید دید که فروغ خلعتبری می تواند صندلی معاونت فرمانداری رامسر  را به مانند بخشداری به مدت 19 سال حفظ کند  یا اینکه تغییرات و نوسانات مدیریتی سال های اخیر شامل حال او نیز می شود.

نظرات 12 + ارسال نظر
اشنا 1393/01/06 ساعت 07:47 ب.ظ

من در جواب مخاطب عزیز(بسیجی امام)عرض کنم.....
در دولت به اصطلاح کریمه نهم ودهم که اقای اسفندیار رحیم مشایی همشهری عزیزمان در ان پست خوبی داشت چه اقدامی برای رامسر انجام داد؟؟؟؟فرودگاه ک نیمه کاره..پروژه کنارگذر نیمه کاره...پس نیا از دولت کریمتون تعریف کنین

بسیجی امام 1393/01/05 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام اقای بهرامی نظر شما اینه که فرماندار حق نداره از نیروی قابل اعتماد و پاکدست استفاده کنه؟احساس می کنم بجای رسالت خبر نگاری بدنبال یک سری تسویه حساب شخصی هستید !از شما بعیده . شما مگه نمی دونین چه برسر این مملکت اومده . در دولت کریمه ی نهم ودهم چه نیروهای توانمندی کنار گذاشته شدند و چه نیروهای کم وزنی به پست رسیدند .چون روند انتخاب مدیران احمدی نژاد روند بسیار معیوبی بود اجازه دهید فرماندار با انتخاب نیروهای با وزن در پیشرفت و ابادی مدیریت سیاسی شهر موفق شود اگه نتونست انوقت هرچه دلتون می خواهد بنویسید.

مگه من به گزینش فرماندار اعتراض کردم
؟

شیخ صفر قاسمی-رامسر 1393/01/04 ساعت 10:06 ب.ظ

از توضیحات جناب بهرامی تشکر میکنم و هیچ اصراری بر بومی بودن جناب سروری ندارم .ایشان رامسری الاصل و ساکن تنکابن هستندو عنایت داشته باشید بنده سخنگوی فرماندار نیستم. یقین داشته باشید در کنار شما و همراه شما در مقابل کج روی ها و انحرافات خواهیم ایستاد. و تقویت نیروهای بومی در اولویت مطالبات ما خواهد بود.

با سلام مجدد
بسیار ممنون و سپاسگزارم
شا زی

من از شیخ صفر که رموز خودشیفتگی را به حد اعلا بلد هستند و برای هر موضوعی احساس پاسخگویی به او دست می دهد خواهش می کنم که برای رفع هرگونه ابهام باقیمانده در ذهن دوستداران دولت تدبیر و امید به این سؤال هم پاسخ دهند که در آن ایام بی ماشینی و حتی بی اسبی چگونه خانواده داماد ساداتشهری برای خواستگاری خود را به گلین رساندند ؟ چند روز توی راه بودند ؟ چند نفر بودند ؟ با چی رفتند ؟ چراغ سیتکا داشتند ؟ شب رسیدند یا روز ؟ کادو چی برده بودند ؟ آیا همون بار اول موافقت صورت گرفت ؟ اگر نگرفت بار بعدی دقیقاً چکار کردند ؟ عقد و عروسی با هم بود یا عقد جدا عروسی جدا ؟ تو رو خدا شیخ صفر این ابهامات رو رفع کن چون ملت دارند از این همه سؤال منفجر می شوند !!! شما به عنوان نماینده دولت تدبیر باید ذهن ها رو روشن کنی و در این زمینه رسالت سنگینی داری ... چون تابحال کمتر پیش اومده که دولتی نماینده و شورای راهبردی فعال و تام الاختیاری داشته باشه ، بنابراین با وجود شما توقعات ما بالا رفته است و دست خودمون نیست
راستی شنیدم این بهرامی هم اصالتاً بچه رامسر نیست و پدری گرگانی و مادری دارد اصالتاً از هشتپر طوالش ! خانواده مادرشان در راه مشهد مقدس یک شب در گرکان گیر می کنند و پدر بهرامی که مثل همین محمد رضا آدم شر و خودشیفته ای بود مرام را کنار می گذارد و به چشم خریدار به آن بانو می نگرد و او را از دست خانواده اش می قاپد و به رامسر می گریزد و در این جا ساکن می شود و الان برای ما شاخ و شانه می کشد و خودشیفته بازی درمی آورد و این خودشیفتگی اش را به همه از جمله حامیان دولت تدبیر سرایت داده و بلای جان ما شده است

سیاوش 1393/01/04 ساعت 06:55 ب.ظ

آقای بهرامی من به شما پیشنهاد می دهم چه بومی چه غیربومی به فرماندار فرصت بدهید ما دربرخی ازپست های شهرمان به تغیر نیاز داریم بعنوان مثال خودتان هم می دانید منظورمن کیست ولی آیا واقعا فکر نمی کنید ما نیاز به تغیر داریم و من برخلاف شمامتعقدم ما در یکی ازمهمترین پست های شهرمان که باعث نشاط جامعه شهرمان می شود نیاز داریم تا با درایت فرماندار شهرستان به یک تغیرخوب برسیم به هرحال آقای سروری نیاز به فرصت دارد

شاهد 1393/01/04 ساعت 06:01 ب.ظ

پژواکیان سلام. متوقعید که فرماندار نسبتا جوان ما عمر خودش رو به دست راننده بی تدبیر بسپرد؟ یا بقول امام جمعه بزرگ شهرمان خودش پشت رول بشینه؟ ولی بنظر من بهتر بود از شیخ اصلاحات هم بعنوان سخنگو و مشاور اعظم دولت در غرب مازندران آنهم بصورت مستقل استفاده میکرد. ما خودمان شاهد بودیم که ایشان چقدر برای آمدن روحانی حماسه خلق کردند . خسته نباشند

رامسری 1393/01/04 ساعت 12:41 ب.ظ

سلام سال نوع بر شما مبارکه راستی مگه فرماندار ما بومی و اصالتا از سادات شهر نیستند چرا شما اصرار بر غیر بومی دارید لطفا توضیح دهید

با سلام
در کامنت پایی توضیح دادم

[ بدون نام ] 1393/01/04 ساعت 10:31 ق.ظ

به نام خدا
جناب آقای بهرامی با سلام و تبریک مجدد نوروز باستانی و آرزوی بهترین ها برای شما.
در خصوص " آغاز خانه تکانی مدیریتی در شهرستان رامسر" چند نکته ای را یاد آور می شوم :
1- جناب آقای حسین شعبان سروری فرماندار محترم رامسر از پدر اهل سادات شهر رامسر و از مادر اهل روستای گلین دهستان جنت رودبار رامسر هستند و همسر محترمشان نیز اهل روستای طالش سرای دهستان چهل شهید رامسر هستند ودر نتیجه بکار گیری عبارت فرماندار غیر بومی درست نمی باشد.
2-تغییر مدیران ناکارآمد و یا غیر همسو با دولت تدبیر و امید پیام انتخابات 24 خرداد است و باید هرچه سریع تر و باتدبیر و با رعایت اعتدال و با هدف ایجاد امید در جامعه انجام شود وتأخیر بیشتر از این جایز نمی باشد.
3-در انتخاب مدیران، بومی بودن اصل و اساس نیست وبه عبارتی بومی بودن شرط کمال است نه شرط لازم . اما آنچه شرط لازم است ، شایستگی و توانمندی و کاردانی و پاک دستی و همسو بودن با دولت تدبیر و امید است .
3-هرگونه جذب نیرو های عادی و کارشناس و یا مشاور و یا هر عنوان دیگری الزاما باید از میان نیروهای بومی انتخاب و انجام شود(مگر موارد خاصی که در شهرستان نیروی مورد نظر نباشد ) و در این خصوص فرماندار محترم باید بیش از دیگر مدیران عنایت داشته باشند و اگر به اشتغال جوانان تحصیل کرده و بیکار بومی در دولت تدبیر و امید توجه نشود و افراد غیر بومی جذب شوند قطعا مورد انتقاد واعتراض قرار خواهند گرفت.
4-پیشنهاد میکنم به فرماندار محترم برای ساماندهی وضعیت شهرستان و انتخاب مدیران کاربلد و مورد اعتماد فرصت دهیم و از هر گونه گمانه زنی نا معتبر در خصوص مدیران آینده پرهیز کنیم و توجه داشته باشیم بسیاری از مدیران شهرستان از سرمایه های با ارزش انسانی شهرستان هستند و نباید به راحتی حذف شوند.
5-از مدیران دیندار واقعی ،سالم ،کاردان ، کارگشا ، پاک دست ، شفاف و صادق ، مردم دار ومردم دوست ،انتقادپذیر وپاسخگو ، همسو و هماهنگ با دولت تدبیر و امید حمایت کنیم و شهر را بدست مدیرانی با این خصوصیات بسپاریم و اگر بومی هم بودند چه بهتر.
ایام عزت مستدام/شیخ صفر قاسمی/4فروردین 1393

جناب حجت السلام قاسمی
ضمن سلام و تشکر بابت پاسخگویی حضرتعالی

1- همانطوری که خود سروری بیان کردندجناب ایشان فقط در رامسر دنیا آمدند و یک سالگی خود را در رامسر گذراندند و بعدا از آن به تنکابن مهاجرت کردندو نباید خود را گول بزنیم که ایشان رامسری هستند.
ایشان تمام عمر خود را در تنکابن گذراندند و برای تنکابنی بودنشان هزار روش برای اثبات وجود دارد که یکی از پیش پا افتاده ترین روش ها که به شما و دیگر دوستان پیشنهاد می شود که به راحتی می توانید وی را بیازمایید این است که لطفا به او بگویید رامسر را تلفظ کند و در تلفظ کلمه "رامسر "وی به خوبی دقت کنید .چه خواهی یافت؟
در ضمن برای بنده تنکابنی رامسری بودن ایشان اهمیت چندانی ندارد ولی در تعجبم از اینکه چرا شماها بر بومی بودنشان اصرار می ورزید
2- پیام 24 خرداد غیر از آن چیزی که بیان فرمودید"تغییر مدیران ناکارآمد و یا غیر همسو با دولت تدبیر و امید " پیام ها متعدد و متنوع دیگری نیز دارد که متاسفانه همه ما از آن غافل ماندیم.
3- حضرتعالی فرمودید "در انتخاب مدیران، بومی بودن اصل و اساس نیست وبه عبارتی بومی بودن شرط کمال است نه شرط لازم . اما آنچه شرط لازم است ، شایستگی و توانمندی و کاردانی و پاک دستی و همسو بودن با دولت تدبیر و امید است . "
متاسفانه به دلیل وجود همین استدلال ها به نبروهای بومی مان میدان عمل نمی دهیم
اگر شما در رشته ای سر آمد روزگار باشید آیا به راحتی و با تکیه بر استدلال فوق می توانید در شرق مازندران مشغول به کار شوید؟؟؟
ما باید به داشته هایمان افتخار کنیم و نیرو پرورش دهیم نه اینکه به بهانه کاردانی و شایستگی که آن هم مشخص نیست چه کسی این ملاک های افراد را مشخص می کند و می سنجد آنها را پس براینم که اگر اینگونه نبود شما امروز از رامسر فرمانداری انتخاب می کردید و به بومی بودنش افتخار می کردید.
4-در خصوص "هرگونه جذب نیرو های عادی و کارشناس و یا مشاور و یا هر عنوان دیگری الزاما باید از میان نیروهای بومی انتخاب و انجام شود " نیز به زودی و با تغییر تحولات صورت گرفته اظهار نظر خواهم کرد.
5- ما رسانه هستیم و مانند گذشته کار رسانه ای خود را در پیش می گیریم و تا کنون نیز اگر قصوری در این مورد صورت گرفت از مردم عذر خواهی می کنیم
سال خوبی را برای شما آرزومندم

کاربلد 1393/01/04 ساعت 12:13 ق.ظ

جناب بهرامی برات چرا جای سوال ایجاد نشد که چطوری نیروی آموزش و پرورش به عنوان مدیر روابط عمومی فرمانداری منصوب میشه؟!!! آخه با قانون منافات داره زیرا نیروی اداره دیگر نی تواند در فرمانداری پست بگیرد و باید حتما پرسنل فرمانداری باشد و این کار فرماندار با توجه به حقوق دان بودنش غیر قانونیه...تحقیق کن..

معتدل مدبرنیا 1393/01/03 ساعت 11:45 ب.ظ

با سلام خدمت عزیز گرامی پژواک عزیز ... شرمنده ام که امروز نبودم ... الاایحالاً تدبیر ایجاب می کند که ما و فرماندار معتدل باشیم و اعتدالیات خود را از دست ندهیم ولی عزیزم راننده باید راننده باشد تا فرماندار آسیب نبیند ... در ضمن فرماندار بومی راننده بومی می خواهد و از آنطرف فرماندار غیر بومی هم لاجرم زاننده غیر بومی انتخاب خواهد کرد و این عین تدبیر و امید است . و راننده ای که راننده نباشد راننده نیست و شما این مطلب مهم را هیچوقت فراموش نکن

جای نارحتی نیست
فردا خدمت می رسیم تا عیدی مان را بگیریم
و به قول علما
مادامی که شما را در خانه برای گرفتن عیدی نیابیم این عمل ادامه می یابد

تیر انداز ناشی 1393/01/03 ساعت 08:37 ب.ظ

سلام ضمن عرض تبریک سال نو . هنوز کجاشو دیدی ، چند وقت دیگه ببین کیها توی فرمانداری رامسر صندلی دار میشن

مهاجر 1393/01/03 ساعت 05:58 ب.ظ

باسلام و عرض تبریک نوروز_ تغییر لازمه هر پیشرفت در روند عالی است منتهی مراتب این روند در زمانی موفقیت آمیز است که در شرایط زمانی و مکانی مناسب و متناسب با سمت متصدیان امر صورت پذیرد. هرچند فرماندار دولت اعتدال در نهایت اعتدال در حال چیدن مهره های خود میباشد ولی امید است تا با تدبیر بیشتر که لااقل عاقلانه تر به نظر برسد در نهایت آرامش،ونه به صورت از قبل دیکته شده چنین اقداماتی را که حق مسلم است را چیدمان کند.
امید است که اصحاب رسانه های فعال رامسر نیز ازکمک بی شائبه خود دریغ نکنند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.